Η Νίκη Κεραμέως στρώνει το χαλί στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης δημιουργώντας γκρίζες ζώνες προς εκμετάλλευση και με σαφή πολιτική στόχευση την άλωση της συνταγματικής απαγόρευσης για λειτουργία ιδιωτικών ανώτατων ιδρυμάτων.
Το υπουργείο Παιδείας κλείνει το μάτι στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, επαναφέροντας μια παλιά συνταγή σχετικά με την αναγνώριση επαγγελματικών αλλά και ακαδημαϊκών προσόντων, δημιουργώντας γκρίζες ζώνες προς εκμετάλλευση και με σαφή πολιτική στόχευση την άλωση της συνταγματικής απαγόρευσης για λειτουργία ιδιωτικών ανώτατων ιδρυμάτων εκπαίδευσης.
«Περνάμε τώρα διάταξη, θα μπει προς ψήφιση την ερχόμενη εβδομάδα, που αφορά την επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων. Και το λέμε αυτό, γιατί η προηγούμενη κυβέρνηση θέλησε να καταργήσει αυτήν την ισοδυναμία. Γενικότερα θεσμοθετούμε με επείγοντα τρόπο διατάξεις οι οποίες στοχεύουν στο να δώσουν μια μεγαλύτερη ελευθερία στα πρωτοβάθμια ιδρύματα. Και το λέω αυτό με αφορμή διατάξεις που περνάμε και για μεταπτυχιακά προγράμματα σε δημόσια πανεπιστήμια» δήλωσε η Νίκη Κεραμέως στον Real FM.
Ας δούμε όμως τι ακριβώς κατάργησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Τον περασμένο Απρίλιο, επί υπουργίας Κώστα Γαβρόγλου, ψηφίστηκε ρύθμιση με την οποία καταργούνταν το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) και αντικαθίστατο από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) ούτως ώστε οι διαδικασίες να καταστούν «ταχύτερες και πιο ευέλικτες», όπως έλεγε τότε το υπουργείο Παιδείας.
Σκοπός του ΑΤΕΕΝ ήταν η επαλήθευση από τον αρμόδιο φορέα στο κράτος-µέλος καταγωγής του τίτλου, µε την προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι στη συνέχεια θα προσκόμιζαν την απόφαση του ΑΤΕΕΝ στον οικείο επαγγελματικό σύλλογο ή φορέα, προκειμένου να εγγραφούν σε αυτόν και να ασκήσουν το αντίστοιχο επάγγελμα.
Μάλιστα το υπουργείο τόνιζε ότι στο ΣΑΕΠ είχαν δημιουργηθεί παθογένειες καθώς η αίτηση που έκαναν οι ενδιαφερόμενοι ήταν ενιαία, δηλαδή αφορούσε τόσο την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων όσο και την ισοτιμία των ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών, παρακάμπτοντας ουσιαστικά τις διατάξεις του άρθρου 16 του Συντάγματος.
Το υπουργείο Παιδείας καθιστούσε λοιπόν σαφές ότι ο μοναδικός φορέας που αποδίδει ακαδημαϊκή ισοτιμία είναι ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ).
Ρύθμιση
Η εν λόγω ρύθμιση έβρισκε αντίθετους τους επιχειρηματίες του κλάδου, με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ιδιωτικών Κολεγίων, Βασίλη Δασκαλάκη, να ζητάει τότε την απόσυρσή της. Ο ίδιος άνθρωπος, σήμερα, επικροτεί την απόφαση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Το υπουργείο Παιδείας πάντως πατάει πάνω στις ομολογουμένως μεγάλες καθυστερήσεις στις διαδικασίες του ΣΑΕΠ και κάνει λόγο για «επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών».
Η επιχειρούμενη αλλαγή θυμίζει πολύ αυτή του Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου, ο οποίος λίγες μέρες μετά την ψήφιση του Μεσοπρόθεσμου, το 2012, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου αφαίρεσε τον περιορισμό ότι οι βεβαιώσεις σπουδών των Κολεγίων δεν είναι ισότιμες με τους τίτλους που χορηγούνται στο πλαίσιο του ελληνικού συστήματος τυπικής εκπαίδευσης (παρ.Θ.7, εδάφιο 1 του Μεσοπρόθεσμου), καταφέρνοντας έτσι να παρακάμψει τις δεσμεύσεις που απορρέουν από το Σύνταγμα.
Οι γκρίζες ζώνες που δημιουργήθηκαν τότε οδήγησαν ακόμη και σε προκηρύξεις του ΑΣΕΠ που ζητούν απόφαση του ΣΑΕΠ που αναγνωρίζει ακαδημαϊκούς τίτλους σπουδών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου