Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017

Στο χωριό μου λένε. Ό,τι σκατά και το φτυάρι















Emmanouil Mavrantonakis
 Αυτός ο άνθρωπος που γράφει τις παρακάτω ανοησίες είναι καθηγητής στο Yale. 
Με λίγα λόγια ένα από τα κορυφαία πανεπιστήμια, όπως λένε, στον κόσμο τον πληρώνει για να γράφει και να διδάσκει ως κάτωθι.
«Ενα από τα πιο ευαίσθητα ζητήματα που σχετίζονται με την ερμηνεία και την αποτίμηση της δικτατορίας είναι το θέμα της λαϊκής αποδοχής της. Δεν υπάρχουν ασφαλείς δείκτες για να μετρηθεί, όμως αρκετοί αντικειμενικοί παρατηρητές της εποχής κάνουν λόγο για μια επιφανειακή μεν αλλά πλατιά αποδοχή»
Μας λέει δηλαδή: Δεν έχουμε τρόπο να μετρήσουμε την λαϊκή αποδοχή παρόλα αυτά εγώ είμαι μάγκας και τη μετράω. Καπέλο μου. Τη βγάζω όξω και τη μετράω. Και όχι μόνο την μετράω αλλά βρίσκω μάγκικα ότι η χούντα είχε πλατιά λαϊκή αποδοχή.
Και συνεχίζει:
«Πράγματι, η δικτατορία ταυτίστηκε με μια εποχή μεγάλης οικονομικής ανόδου και αισιοδοξίας, με την κορύφωση ουσιαστικά του μεταπολεμικού ελληνικού οικονομικού θαύματος»

Σε ποιο θαύμα αναφέρεται; Ξέρετε εσείς ιστορικά να υπάρχει κάποια περίοδος στην σύγχρονη ιστορία που να έχει αναγνωριστεί ως ελληνικό οικονομικό θαύμα; Εγώ δεν ξέρω.
Συνεχίζει ακάθεκτος:
«Η χώρα αστικοποιήθηκε, η οικοδομική δραστηριότητα γνώρισε δόξες, το οδικό δίκτυο επεκτάθηκε, ο εξηλεκτρισμός της χώρας ολοκληρώθηκε και πραγματοποιήθηκαν μεγάλης κλίμακας ξένες επενδύσεις»
Μας λέει πως η χώρα αστικοποιήθηκε με λίγα λόγια άφησαν να ερημώσει η ύπαιθρος και όποιος δεν έχει στον ήλιο μοίρα ερχόταν στην Αθήνα. Γιατί μόνο στην Αθήνα πήγαιναν. Οι άλλες πόλεις μαράζωσαν όπως και τα χωριά.
 Εντάξει κλασικό το η χούντα έφτιαξε δρόμους. Δεν χρειάζεται ανάλυση. Επιχείρημα καφενείου στο άνω Λεστινιό , δεν θες Yale για να το σκεφτείς. 
Και επίσης μας λέει πως έγιναν μεγάλης κλίμακας ξένες επενδύσεις. Ναι πολλές. Ωνάσης, εφοπλιστές, Ανδρεάδης, Εσο Πάπας. Όλοι τους με αποικιακού τύπου συμφωνίες δεν πλήρωσαν μια δραχμή μιας και οι επενδύσεις έγιναν με κρατικό χρήμα σε δημόσιες εκτάσεις. Θυμηθείτε τον ελαιώνα απλά.

Και συνεχίζει
«Παρά τις αυταρχικές πρακτικές του καθεστώτος, πολλές τέχνες άνθησαν και η νεολαία προσέγγισε μαζικά τα δυτικά πρότυπα διασκέδασης, κατανάλωσης και ζωής. Η κοινωνία του 1974 μικρή σχέση είχε με αυτή του 1964.»
Αυταρχικές πρακτικές. Να του θυμίσουμε πως αυτό μεταφράζετε σε διώξεις, βασανιστήρια, εκτοπίσεις, δολοφονίες, φυλακίσεις κλπ. Ψιλοπράματα για τον καθηγητή κύριο Καλύβα.
Και πως άνθισαν οι τέχνες όταν έχεις απαγορεύσει την μισή παγκόσμια λογοτεχνία , μουσική , θέατρο και σινεμά, μόνο αμα είσαι από το Yale το καταλαβαίνεις
Δεν ξέρω αν η κοινωνία του 1974 έχει σχέση με την κοινωνία του 1964 αυτό που ξέρω είναι πως αυτός ο καθηγητής του Yale δεν θα έπρεπε να διδάσκει ούτε σε ΙΕΚ ιχθυοκαλλιέργιας γιατί θα του πετούσαν τα βρώμικα ψάρια στο κλούβιο του κεφάλι.
Βαριέμαι να αποδομήσω όλο το άρθρο του καθηγητή. Είναι γελοίος. Όπως ο κάθε ηλίθιος που προσπαθεί να κάνει ξέπλυμα σε βασανιστές, προδότες φασίστες του κερατά.
Στο χωριό μου λένε. Ό,τι σκατά και το φτυάρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου