Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Το 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβαλε μεγάλους περιορισμούς στην πλατφόρμα μεταφορών uber. Με επικεφαλής τον αρχηγό της κ. Μητσοτάκη, η NΔ βγήκε στα κεραμίδια και ο Α. Γεωργιάδης ξελαρρυγιαζόταν στα τηλεπαράθυρα εναντίον του αρμόδιου υπουργού Χ.Σπίρτζη.

 

Σκάνδαλο Uber: ο Μακρόν, η ΝΔ και μια ηχηρή σιωπή (tvxs.gr)

Tο 2017, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβαλε μεγάλους περιορισμούς στην πλατφόρμα μεταφορών uber. Με επικεφαλής τον αρχηγό της κ. Μητσοτάκη, η NΔ βγήκε στα κεραμίδια  και ο Α. Γεωργιάδης ξελαρρυγιαζόταν στα τηλεπαράθυρα εναντίον του αρμόδιου υπουργού Χ.Σπίρτζη.

 Από τους αντιδρώντες, μόνο ο κ. Κυρανάκης είχε παραδεχθεί δημοσίως ότι συνάντησε τον επικεφαλής της πλατφόρμας, που έκανε λόμπι υπέρ της εταιρείας. 

Πόσοι άλλοι τον συνάντησαν;


    Aς δούμε πώς δούλεψε η εταιρεία στη Γαλλία, όπου στο σκάνδαλο εμπλέκεται ο ίδιος ο σημερινός πρόεδρος της Δημοκρατίας. Όταν το 2014 η εταιρεία Uber προσπαθεί να εξαπλωθεί στη χώρα, οι οδηγοί των ταξί αντιδρούν και o βουλευτής  Thomas Thévenoud καταθέτει ένα νόμο, που περιορίζει τις δραστηριότητες της.

 
Την εποχή εκείνη, ο Εμμανουέλ Μακρόν είναι υπουργός Οικονομικών, ενώ οι μεταφορές ανήκουν στην αρμοδιότητα των συνάδελφων του των Εσωτερικών και των Συγκοινωνιών. 

Παρόλα αυτά ο Μακρόν αναπτύσσει προνομιακές σχέσεις με την εταιρεία, που υποστηρίζει ότι θα αυξήσει τις θέσεις εργασίας, ιδίως στις περιοχές που πλήττονται από την ανεργία.

Το ενδιαφέρον ενός υπουργού Οικονομικών για την απασχόληση είναι δικαιολογημένο, αλλά όσα θα γίνουν στο όνομα της είναι παράνομα.

 Ο Μακρόν και το υπουργείο του αποκαθιστούν καθημερινή επαφή με την εταιρεία και δειπνούν με εκπροσώπους της, κατα παράβαση του κώδικα δεοντολογίας.
 
Ο Μακρόν και ο Travis Kalanick, διευθύνων σύμβουλος της Uber, σχεδιάζουν από κοινού ένα μυστικό σχέδιο δράσης για την αλλαγή της νομοθεσίας. Πρώτα βρίσκουν έναν πρόθυμο βουλευτή που υποβάλλει τροπολογίες ευνοϊκές για την εταιρεία, τις οποίες έχει συντάξει στα γρήγορα η ίδια η Uber. 

Τις τροπολογίες υποστηρίζουν και άλλοι βουλευτές, πράγμα που επιτρέπει στον Μακρόν να επαναφέρει το θέμα στη Βουλή, καθώς όπως δηλώνε, τον βρίσκει σύμφωνο «η φιλοσοφία των τροπολογιών».(Έτσι το λένε τώρα, «φιλοσοφία»).

Το σχέδιο στη συνέχεια προβλέπει, σύμφωνα με την εσωτερική αλληλογραφία της Uber που βγήκε στο φως, «να ξεκινήσει μια μεγάλη παράλληλη επικοινωνιακή εκστρατεία από τον Mακρόν και την Uber»! Ο σημερινός Γάλλος πρόεδρος εργαζόταν μυστικά και έκανε καμπάνια για την ψήφιση νομοθεσίας υπέρ μιας ιδιωτικής εταιρείας!
 
Οι πρακτικές κοινοβουλευτικής μπανανίας, όπου μια ιδιωτική εταιρεία συντάσσει τους νόμους της Βουλής, συνοδεύεται από την ανάλογη συμπεριφορά. Η εταιρεία απειλεί τους αντιπάλους της και αδιαφορεί για την τήρηση των νόμων.«Γαμώτο είμαστε παράνομοι», γράφει ένα στέλεχος της. 

Ο βουλευτής  Thomas Thévenoud, συντάκτης του αρχικού γαλλικού νόμου που έβαζε περιορισμούς,  συναντάται με εκπρόσωπο της Uber, που τον απειλεί:

 «Τέλος πάντων, κύριε αντιπρόσωπε, κάνετε ό, τι θέλετε, αλλά αν ο νόμος δεν μας ταιριάζει, θα επιτεθούμε ». «Και αυτό έκαναν, σε όλα τα επίπεδα!», δηλώνει στη Le Monde ο κ. Thévenoud.

Αυτός ο πραγματικός θησαυρός 124.000 εμπιστευτικών ντοκουμέντων,  διέρρευσε στην Guardian που τις μοιράστηκε με 40 μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο. Φέρνει στην επιφάνεια την αλαζονεία των παντοδύναμων αμερικανικών εταιρειών ψηφιακής τεχνολογίας και τις αδίστακτες πρακτικές διαφθοράς που ακολουθούν.
 
Στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός, ο πολύς διευθύνων σύμβουλος Travis Kalanick έχει  ραντεβού με τον τότε αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που είναι αργοροπορημένος. «Είπα στους ανθρώπους μου να του καταστήσουν σαφές, ότι κάθε λεπτό που αργεί θα είναι και ένα λεπτό λιγότερο που θα μείνει μαζί μου», γράφει σε ένα μήνυμα σε συνεργάτες του ο «αυτοκράτωρ» Kalanick.

 Και δεν έχει άδικο να αισθάνεται πανίσχυρος, καθώς μετά τη συνάντηση ο Μπαίντεν άλλαξε την προγραμματισμένη ομιλία του, προσθέτοντας ευνοϊκά σχόλια για την Uber.
 
Σε πολλές χώρες, οι αντιδράσεις είναι μεγάλες. Για να κερδίσει τις αγορές, η Uber χρησιμοποιεί αθέμιτες πρακτικές. Ρίχνει προσωρινά τις τιμές και προχωρά σε δελεαστικές προσφορές προς τους πελάτες χάνοντας χρήματα, για να εκτοπίσει τους ανταγωνιστές. 

Συναντά μυστικά υπουργούς και βουλευτές, τους προσφέρει κίνητρα για να γίνουν «στρατηγικοί επενδυτές» και χρηματοδοτεί καθηγητές Πανεπιστημίων  για να υποστηρίξουν το οικονομικό μοντέλο της εταιρείας.
 
Άραγε είχαν δοθεί κίνητρα «στρατηγικού επενδυτή» σε όσους βουλευτές της ΝΔ φώναζαν το 2017 ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «καταστρέφει την επιχειρηματικότητα»; Πάντως αρθρογράφοι και δημοσιογράφοι εμφανίστηκαν κάμποσοι..

Ξοδεύει τεράστια ποσά για τη διαφημιστική της εκστρατεία και το λόμπινγκ (90 εκατ $ μόνο το 2016) και δεν διστάζει να προκαλέσει βίαια επεισόδια για να τα αξιοποιήσει. Σε ένα σημείο της εσωτερικής αλληλογραφίας, ο διευθύνων σύμβουλος Travis Kalanick απορρίπτει τις επιφυλάξεις άλλων στελεχών, σχετικά με την συμμετοχή οδηγών της Uber σε αντιδιαδήλωση κόντρα στις διαδηλώσεις των Γάλλων ταξιτζήδων, γιατί θα τους έβαζε σε κίνδυνο. «Νομίζω ότι αξίζει τον κόπο», απαντά ο Kalanick.

 «Η βία εγγυάται την επιτυχία».
 
Η συνταγή φέρνει αποτελέσματα και εφαρμόζεται επίσης σε Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Ελβετία και Ολλανδία. Όταν οδηγοί ταξί επιτιθενται στους αντιδιαδηλωτές οδηγούς Uber στο Άμστερνταμ τον Μάρτιο του 2015, οι υπάλληλοι της Uber ενθαρρύνονται από την εταιρεία να προσφύγουν στην Αστυνομία. 

Οι καταθέσειις διαρρέουν στη De Telegraaf, την κορυφαία ολλανδική ημερήσια εφημερίδα. 

«Θα δημοσιευθούν χωρίς το δακτυλικό μας αποτύπωμα στα αυριανά πρωτοσέλιδα», έγραψε ένα στέλεχος της Uber. Συνεχίζουμε την αφήγηση της βίας για λίγες μέρες».
 
«Αφήστε τις φωτιές να καίνε και αγκαλιάστε το χάος», δίνει εντολή ένα στέλεχος της εταιρείας, μετά τις ταραχές στην Ινδία. « Σημαίνει ότι κάνετε κάτι ουσιαστικό».
 
Oι υπεύθυνοι της εταιρείας έχουν συνείδηση ότι πρόκειται για έναν ακήρυχτο πολιτικό και ιδεολογικό αγώνα. Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Travis Kalanick δηλώνει για τη Γαλλία: «είμαστε στα μέσα μιας πολιτικής εκστρατείας και ο υποψήφιος είναι η Uber». 

Με τις αποκαλύψεις, η μάχη της Uber για την παγκόσμια κυριαρχία στις μεταφορές υφίσταται ένα σοβαρό πλήγμα, καθώς το σκάνδαλο βρίσκεται στα πρωτοσέλιδα του διεθνούς τύπου. Με τη θλιβερή εξαίρεση του αμερικανικού: 24 ώρες μετά τις αποκαλύψεις, οι New York Times, δεν έχουν γράψει ούτε την είδηση..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου