Παρότι η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις του καταλόγου των χωρών με τις φορολογικές επιβαρύνσεις στα καύσιμα, το υπουργείο Οικονομικών αρνείται πεισματικά την οποιαδήποτε μείωση των φόρων, οι οποίοι αποτελούν μια από τις βασικότερες πηγές κρατικών εσόδων.
Τα στοιχεία από το Πετρελαϊκό Δελτίο της Κομισιόν είναι άκρως αποκαλυπτικά για τη δυσαναλογία μεταξύ των φόρων στα καύσιμα και του εισοδήματος των Ελλήνων, με τους πολίτες της χώρας να πληρώνουν σήμερα από τους βαρύτερους φόρους, πολύ υψηλότερους από αυτούς που επιβάλλονται σε οικονομίες με πολύ μεγαλύτερα κατά κεφαλήν εισοδήματα, όπως της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, οι φόροι αντιστοιχούν σχεδόν σε ποσοστό 60% της τελικής τιμής στην Ελλάδα και αυτός είναι και ο βασικότερος παράγοντας για το γεγονός πως στην χώρα μας πωλείται σχεδόν η ακριβότερη αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη.
Τα ίδια σχεδόν ισχύουν και με την εγχώρια φορολογία στο πετρέλαιο θέρμανσης, που και αυτή βρίσκεται στην τέταρτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.
Αν προσθέσει κανείς και το γεγονός πως ο ελληνικός ΦΠΑ στα καύσιμα είναι ο υψηλότερος στην Ε.Ε., αντιλαμβάνεται πολύ εύκολα πως τα συγκεκριμένα προϊόντα αποτελούν μια τεράστια πηγή εσόδων για την κυβέρνηση
. Και παρότι στο τιμόνι της χώρας βρίσκεται ένα κόμμα που έχει κάνει σημαία του τη μείωση των φόρων, στο γενικευμένο αίτημα μείωσης των φόρων στα καύσιμα στη χειρότερη περίπτωση επιστρατεύει γελοία επιχειρήματα υφυπουργών και στην καλύτερη διακρίνεται για την χαρακτηριστική κουφότητα των υπουργών και του πρωθυπουργού.
Είναι πολλά τα λεφτά για την κυβέρνηση οι φόροι στα καύσιμα και προφανώς σε αυτά στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό και ο προϋπολογισμός, από τον οποίο απουσιάζει επιδεικτικά κάθε έννοια οικονομικής ανακούφισης των πολιτών, που πρέπει να αντιμετωπίσουν την πολύπλευρη κρίση με κάποια επιδόματα, χαμηλότερα από κάποια άλλα που η Ν.Δ. συνήθιζε να αποκαλεί ψίχουλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου