Δύο υπουργοί και ο περιφερειάρχης Αττικής υποδεικνύονται ήδη ως οι βολικοί - ή λιγότερο βολικοί – ένοχοι, η Αττική Οδός έχει μπει στο απόσπασμα, και όλος ο μηχανισμός του Μαξίμου βρίσκεται επί ποδός για να σώσει όχι ό,τι σώζεται από τα απόνερα του χιονιά και του επιτελικού χάους αλλά, αποκλειστικά και μόνον, το προφίλ του ίδιου του πρωθυπουργού.
Εδώ και 24 ώρες με τον κρατικό μηχανισμό να τελεί υπό πλήρη παράλυση, στο Μαξίμου έχει στηθεί ειδική επιχείρηση διαχείρισης της κρίσης με στόχο να μείνει εκτός κάδρου ευθυνών ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Τον συντονισμό αυτής της επιχείρησης έχει αναλάβει πλήρως ο διευθυντής του πρωθυπουργικού Γραφείου Γρηγόρης Δημητριάδης καθώς υπάρχει φόβος ότι το επιτελικό φιάσκο της κακοκαιρίας «Ελπίδα» θα αφήσει βαρύ δημοσκοπικό αποτύπωμα για την κυβέρνηση σε μία συγκυρία που ήδη η ΝΔ υφίσταται σοβαρή φθορά από την διαχείριση της πανδημίας και της ακρίβειας.
Η πρώτη γραμμή άμυνας, με βάση τις έως τώρα διαρροές, είναι το μοίρασμα της ευθύνης για την κρατική κατάρρευση σε δύο μέτωπα:
Αφενός στην εταιρία διαχείρισης της Αττικής Οδού και στον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, και αφετέρου σε συγκεκριμένους υπουργούς με πρώτους τον Χρήστο Στυλιανίδη και τον Κώστα Καραμανλή. Δυσαρέσκεια εκπέμπεται από το Μαξίμου και για τους Τάκη Θεοδωρικάκο, Κώστα Σκρέκα και Νίκο Παναγιωτόπουλο, χωρίς πάντως – μέχρι στιγμής τουλάχιστον – να ζητούνται παραιτήσεις και με την κυρίαρχη εισήγηση να δείχνει «δομικό ανασχηματισμό» ο οποίος θα γίνει σε σύντομο αλλά μεταγενέστερο χρόνο, και όχι εν θερμώ.
Πυρά κατά Στυλιανίδη
Ο πρώτος που ρίχνεται στην πυρά είναι ο υπουργός Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης. Πέραν της αντικειμενικής του ευθύνης που προκύπτει εκ των αρμοδιοτήτων του και εκ του αποτελέσματος, ο Χρήστος Στυλιανίδης θεωρείται από πολλούς στην κυβέρνηση ως σχετικά ανώδυνη απώλεια.
Αποτελεί μετεγγραφή εκ Κύπρου, δεν επηρεάζει τα εσωτερικά συστήματα ισχύος και τις ισορροπίες εντός ΝΔ και κρίνεται πολιτικά αναλώσιμος.
Ο αντίλογος εδώ, ωστόσο, λέει πως επειδή αποτελεί προσωπική επιλογή Μητσοτάκη, και δη με τυμπανοκρουσίες και επιτελικά εύσημα, την αποτυχία του την χρεώνεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός.
Η στοχοποίηση Στυλιανίδη πάντως, είναι ήδη ορατή στα φιλοκυβερνητικά μέσα, και μάλιστα σε εκείνα που έχουν ευθεία αναφορά στο Μέγαρο Μαξίμου:
«Χρήστος Στυλιανίδης: Κατώτερος των περιστάσεων» γράφει το liberal.gr και, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
«Η τακτική που ακολουθήθηκε από το αρμόδιο υπουργείο στο οποίο επικεφαλής είναι ο Χρ. Στυλιανίδης έδειξε μια φοβική λογική. Αποφεύχθηκαν οι κάθετες απαγορεύσεις και όπως και σε άλλες περιπτώσεις αφέθηκαν σε συστάσεις για την κυκλοφορία των οχημάτων.
Σε κάθε περίπτωση όταν κάποιος αναλαμβάνει ρόλο σε ένα σημαντικό πόστο όπως είναι αυτό της αντιμετώπισης όχι μόνο της κλιματικής κρίσης αλλά και των ζητημάτων που αφορούν στην πολιτική προστασία αναλαμβάνει και το ρίσκο της αποτυχίας με ότι αυτό συνεπάγεται».
Στο στόχαστρο, όπως προκύπτει τόσο από το liberal.gr όσο και από τα parapolitika.gr, βρίσκονται εκτός από τον Χρήστο Στυλιανίδη, ο Γιώργος Πατούλης, σύσσωμη η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, καθώς και ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος.
Γράφουν τα parapolitika.gr μεταφέροντας ρεπορτάζ του powergam.gr: «Ο Χρήστος Στυλιανίδης παρά το γεγονός ότι υπήρξε εισήγηση για τον αποκλεισμό των βαρέων οχημάτων από την Αττική Οδό, ο ίδιος έκρινε ότι θα ήταν λάθος να διακοπεί η εφοδιαστική αλυσίδα. Εκ του αποτελέσματος, φαίνεται πως έκανε λάθος.
Κάποιος θα έλεγε ότι αντί να υποβάλλει την παραίτησή του, άρχισε να λέει πράγματα που εξόργισαν την πλειοψηφία των πολιτών. Όπως και να έχει, η επιλογή Στυλιανίδη απέτυχε εκ του αποτελέσματος, διασύροντας το επιτελικό κράτος στον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού.
Ο Θεοδωρικάκος και ο Πατούλης
Στο ίδιο ρεπορτάζ αποδίδονται ευθύνες και στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, στρατιωτικό Ευάγγελο Τουρνά, ενώ για το δίδυμο Καραμανλή-Καραγιάννη του υπουργείου Μεταφορών αναφέρεται χαρακτηριστικά:
«Το υπουργείο Υποδομών δεν πήρε θέση για το «μπάχαλο» της Αττικής Οδού, με τον Καραγιάννη «άφαντο». Αντί από χθες ο Καραμανλής να έχει βγει και να έχει ανακοινώσει πρόστιμα, επέλεξε την απόλυτη σιωπή. Πάντως, στο Μαξίμου έχουν αντιληφθεί ότι μάλλον υπερεκτίμησαν το δίδυμο (και) του Υποδομών και κυρίως τον Καραγιάννη».
Οι αιχμές συνεχίζονται με αποδέκτες και τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη και Αμυνας, στους οποίους χρεώνεται «απουσία από το μέτωπο», ενώ ειδικά για τον Τάκη Θεοδωρικάκο τονίζεται:
«Μάλιστα, στην περίπτωση Θεοδωρικάκου, είδαμε και κάτι ακόμη.
Στην ενημέρωση του υπουργού Στυλιανίδη, να συμμετέχει ο υφυπουργός Λευτέρης Οικονόμου και όχι ο ίδιος ο υπουργός, που αν κάτι ξέρει, είναι η επικοινωνία.
Και επειδή το καλοκαίρι, πριν εισέλθει εκ νέου στην κυβέρνηση, μαθαίνω ότι έκανε μαθήματα περί διαχείρισης κρίσεων, χθες ήταν μια χρυσή ευκαιρία, για να προσφέρει τις (σχετικές) γνώσεις του».
Σε ό,τι αφορά το «κεφάλαιο Πατούλη», το liberal.gr έχει τον εύγλωττο τίτλο «Πατούλης, Αττική Οδός και Χάος», ενώ τα parapolitika.gr γράφουν: Πλην των όσων τραγικών διαδραματίστηκαν τη Δευτέρα, φαίνεται πως ο χιονιάς απλώς οριστικοποίησε το διαζύγιο της κυβέρνησης με τον γαλάζιο περιφερειάρχη Γιώργο Πατούλη.
Ειδικότερα, το Μαξίμου επιρρίπτει ευθύνες στον περιφερειάρχη για το γεγονός ότι η κακοκαιρία «πρόλαβε» την Περιφέρεια καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό».
Η «τιμωρία» της Αττικής Οδού
Ενδιαφέρον έχει και η ειδική αναφορά του site στα «αντίποινα» που φέρονται να εξετάζονται για την εταιρία διαχείρισης της «Αττικής Οδού». Όπως γράφει «σοκαριστικά υψηλό αναμένεται να είναι το πρόστιμο ου θα επιβληθεί στην εταιρεία που διαχειρίζεται την Αττική Οδό καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι φανερά εκνευρισμένος με όσα έχουν λάβει χώρα από το πρωί της Δευτέρας.
Η οργή ήταν μεγάλη στο Μέγαρο Μαξίμου όταν αντιλήφθηκαν ότι η εταιρεία μετακύλησε την ευθύνη για το «μπάχαλο» στην κυβέρνηση, προκειμένου να «τη βγάλουν καθαρή». ..
Γι’ αυτό και δεν αποκλείεται ακόμη και μέσα στη μέρα να έχουμε την παραίτηση σύσσωμου του Δ.Σ. της Αττικής Οδού, αφού σύμφωνα με πληροφορίες από την Ελλάκτωρ που επικαλείται το powergame.gr, από τη Δευτέρα άρχισαν να αναζητούν ευθύνες.
Δεδομένου του ότι ξεκίνησε η διαδικασία για τον διαγωνισμό της Αττικής Οδού, μια από τις ιδέες που υπήρξε σχετικά με την τιμωρία του φορέα που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο, ήταν και ο αποκλεισμός του από τη διαγωνιστική διαδικασία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου