Του Γιάννη Παναγόπουλου
Τη δεκαετία του 1980, σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Ένα», ο “περαστικός” και από τη νεολαία της ΕΠΕΝ (πολιτικής κίνησης που ίδρυσε ο ηγέτης της χούντας Γιώργος Παπαδόπουλος), σημερινός υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, συστηνόταν ως ο εκμοντερνιστής μιας ακροδεξιάς πολιτικής “πράξης” που έπρεπε να περάσει στο μέλλον παρατάσσοντας επιχειρήματα “κοινής λογικής” στο ομογάλακτό της ακροατήριο της χώρας.
Ο Βορίδης συναντήθηκε με τον δημοσιογράφο του περιοδικού στα γραφεία της οργάνωσης. Ήταν η εποχή που, ο σημερινός υπουργός, φωτογραφήθηκε με το τσεκούρι στο χέρι.
Ο λόγος του Μάκη Βορίδη ήταν πύρινος, φαινομενικά ειλικρινής.
Δήλωνε πως είχε τη δύναμη να κάνει άνω-κάτω την Αθήνα.
Δεχόταν πως η εποχή είχε προχωρήσει, πως η ακροδεξιά που ονειρευόταν να ηγηθεί δεν θα μπορούσε να μείνει προσκολλημένη στις “παλιές” ιδέες. Ο Χιτλερισμός ήταν, πιθανά, μια από αυτές.
Εκείνη η συνέντευξη δημοσιεύτηκε με τον τίτλο “Οι Νεοναζί της Αθήνας”. Ξεσήκωσε κύματα προβληματισμού που στην πορεία έγιναν κυματάκια. Η αποκωδικοποίησή της, όμως, κράτησε πολύ περισσότερο.
Ανάμεσα στα σύμβολα που υπήρχαν στο χώρο της συνέντευξης ήταν και μια αφίσα από την ταινία “Olympia” (1939), της υμνήτριας του ναζισμού σκηνοθέτιδας Leni Riefenstahl.
Κάτι που η εγκληματική οργάνωση Χρυσή Αυγή επισήμανε την περίοδο που το νεοναζιστικό μόρφωμα βάλλονταν για το βίαιο παρελθόν του, τη φανερή φασιστική του διάθεση από τη Νέα Δημοκρατία. Το κόμμα που πια προβεβλημένο στέλεχος της είναι ο Μάκης Βορίδης.
Η μάχιμη ακροδεξιά είναι εδώ.
Έχει πόστο στην κυβέρνηση.
Ίσως το μόνο που έμαθε στο πέρασμα του χρόνου, πέρα από τα κομματικά άλματα που έχει επιχειρήσει, ομολογουμένως με επιτυχία, είναι να κρατά την ψυχραιμία της.
Φαινομενικά πάντα.
Η εξαργύρωση της σιωπής της με πολιτικά οφίτσια ήταν και είναι πάντα μια μέθοδος.
https://eretikos.gr/makis-voridis-san-na-min-perase-mia-mera/380615
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου