Στο ντοκιμαντέρ του Νορβηγού Bustnes “Gold Dawn Gilrs” βλέπεις τρεις ανθρωπότυπους γυναικών:
τη μητέρα, τη σύζυγο και την κόρη.
Η μητέρα του “καλού παιδιού”,
η σύζυγος του “κακού παιδιού”
και η κόρη του “αρχηγού”.
Δεν είναι τυχαίο ότι και οι τρεις ετεροπροσδιορίζονται από έναν άνδρα.
Ο ρόλος της γυναίκας μέσα σε μια ναζιστική οργάνωση ακολουθεί πιστά την πατριαρχία.
Άλλωστε και οι τρεις εμπλέκονται με τη ΧΑ λόγω των σχέσεων τους με κάποιον άνδρα και όχι με δική τους πρωτοβουλία ή καριέρα.
Χαρακτηριστική η υποχώρηση της σχετικής ενδυνάμωσης που απόλαυσαν όσο ήταν προφυλακισμένοι, αμέσως μετά την αποφυλάκιση τους.
Μένει να δούμε τι θα γίνει τώρα όταν φυλακιστούν.
Παράλληλα βλέπεις και τρεις διαφορετικές προσωπικότητες και ψυχοσυνθέσεις:
Τη συνωμοσιολόγο (μάνα) που έχει όλη της η πίστη στην οργάνωση είναι δομημένη γύρω από σενάρια ελέγχου, συνωμοσιών, καταδιώξεων.
Την επιθετική (σύζυγο) που ο εθνικιστικός οίστρος αρνείται την πραγματικότητα με πάθος και έχει οριακές συμπεριφορές.
Και την συγκροτημένη ιδεολόγο (κόρη) που όχι μόνο αρνείται στεγνά να αποκηρύξει το ναζισμό, αλλά έχει κατασκευάσει ένα αξιακό και ηθικό κώδικα που τον αιτιολογεί και τον γιορτάζει, μαζί με ένα σύνδρομο εξουσίας λόγω της σχέσης της με τον αρχηγό.
Τέλος, βλέπεις στο background κι όλα τα γεγονότα που σηματοδότησαν την άνοδο και την πτώση της νεοναζιστικής συμμορίας.
Αυτή τη φαιδρή δεκαετία, για να δανειστώ τον όρο που χρησιμοποιεί ο Φεσέλ για να χαρακτηρίσει το 1938, στην Υποτροπή.
Και απορείς πως (η πλειοψηφία) ανεχτήκαμε τις πολιτικοφυλακές των ναζί στις λαϊκές και στις γειτονιές, το αναποδογύρισμα των πάγκων των μεταναστών, τους ξυλοδαρμούς και τα πογκρόμ, τα χαστούκια στην Κανέλλη, τα παραλληρήματα στη βουλή, τους ναζί στη βουλή, τη δολοφονία του Φύσσα.
Ίσως για αυτό πρέπει να το δούμε όλοι, για να θυμηθούμε τι ανεχτήκαμε.
Και πόσο εύκολα. Και για να γνωρίσουμε αυτή τη δομή σκέψης και ψυχοσύνθεσης.
Είναι τρεις αρχετυπικές στάσεις και ανθρωπότυποι που ευδοκιμούν και θα ευδοκιμούν για καιρό.
Meet them and face them.
The fight goes on.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου