Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Η «έκπληξη» του υπουργείου Τουρισμού και η απάντηση της «Εφ.Συν.»










ΣΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ στο χθεσινό (16/4) πρωτοσέλιδο της «Εφ.Συν.» «Στήνουν μονοπώλιο στην τουριστική προβολή», για το άρθρο 69 της τελευταίας ΠΝΠ που δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Τουρισμού, στον ΕΟΤ και στην Αυτοδιοίκηση να προχωρούν σε απευθείας αναθέσεις στη Marketing Greece, εταιρεία του ΣΕΤΕ, το υπουργείο εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
«Διαβάσαμε με έκπληξη το σημερινό πρωτοσέλιδο της “Εφημερίδας των Συντακτών” περί μονοπωλίου στην τουριστική προβολή της χώρας. Είναι κρίμα που ο ανώνυμος συντάκτης του άρθρου δεν επικοινώνησε μαζί μας γιατί θα είχε πάρει τις απαντήσεις στα ερωτήματα που με τόση αγωνία θέτει.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΩΤΗ: Η συνεργασία του ιδιωτικού τομέα με το υπουργείο Τουρισμού, ιδιαίτερα σε θέματα προβολής και διαφήμισης της χώρας αποτελούσε προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της Ν.Δ. Απόφαση που υλοποιείται στην παρούσα φάση και αποτελεί πρακτική που εφαρμόζεται με μεγάλη επιτυχία σε χώρες όπως η Γαλλία που ο φορέας προβολής της χώρας αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ: Η συνεργασία υπουργείου, ΕΟΤ, Μarketing Greece έχει ήδη δοκιμασθεί και έχει φέρει ως αποτέλεσμα την πλατφόρμα #greecefromhome. Μια πλατφόρμα που χαίρει παγκόσμιας αναγνώρισης και εγκωμιαστικών σχολίων για την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΡΙΤΗ: Δεν δημιουργείται κανένα μονοπώλιο –όπως ανησυχεί η “Εφ.Συν.”– αφού η Marketing Greece συνεργάζεται με εταιρείες της τουριστικής αγοράς για την υλοποίηση και την προώθηση της τουριστικής προβολής. Πρωτοβουλίες που έχει πάρει ώς τώρα όπως το discovergreece δείχνουν πως καινοτομεί και λειτουργεί πάντα υπέρ της τουριστικής ανάπτυξης.
Επομένως δεν πρόκειται για διαφημιστική εταιρεία αλλά για οργανισμό προβολής της χώρας που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες, όπως ακριβώς και ο ΕΟΤ.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ: Η εταιρεία –σε αντίθεση με όσα γράφει ο συγγραφέας του άρθρου– με βάση το καταστατικό της δεν είναι κερδοσκοπική. Στηρίζεται σε δωρεές και συνεργασίες εταιρειών του τουριστικού κλάδου με σκοπό την προβολή προορισμών σε τοπικό κυρίως επίπεδο με μόνο όφελος την προώθηση του τουρισμού και συνεπώς την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΜΠΤΗ: Και κάτι τελευταίο γιατί η μνήμη κάποιων είναι “κοντή”. Θυμίζουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η Marketing Greece συμπράττει με το υπουργείο Τουρισμού. Συνέβη 2 φορές επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Το καλοκαίρι του 2015 για την καμπάνια happening now και την άνοιξη του 2019 για το Oh my Greece, με πραγματικά εξαιρετικά αποτελέσματα. Οι πρωτοφανείς συνθήκες που επικρατούν, επιβάλλουν τη δημιουργία ενός ενιαίου μηνύματος από το υπουργείο Τουρισμού, τον ΕΟΤ, τον ιδιωτικό τομέα, τους ΟΤΑ, τις περιφέρειες. Η πρωτοβουλία αυτή υπηρετεί τον σκοπό αυτό και τίποτε άλλο. Υπηρετεί την ταχύτερη ανάκτηση του χαμένου εδάφους. Αυτό εξάλλου επιβάλλει το αίσθημα ευθύνης μας απέναντι στους 700.000 εργαζόμενους και τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που εξαρτώνται από την επιτυχία της στρατηγικής μας για τον τουρισμό. Η επιτυχία αυτή χωρίζει για καθέναν από αυτούς την ανεργία από την πρόσληψη».






Η απάντηση της «Εφ.Συν.»

Στις πέντε απαντήσεις του υπουργείου Τουρισμού οφείλουμε τις εξής πέντε ανταπαντήσεις:
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΩΤΗ: Ουδεμία αντίρρηση ότι η συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού ήταν προεκλογική δέσμευση της Ν.Δ. και αποτελεί πρακτική και άλλων χωρών. Αλλά η δέσμευση αφορούσε τη συνεργασία όλου του δημόσιου τομέα με μία και μόνη εταιρεία του ιδιωτικού τομέα;
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ: Στα παγκόσμια επαινετικά σχόλια για την πλατφόρμα #greecefromhome να προσθέσουμε και τα δικά μας. Αλλά τι σχέση έχει αυτό με τη διάταξη της ΠΝΠ που ωθεί, εκτός από τον ΕΟΤ και το υπουργείο, όλους τους αυτοδιοικητικούς φορείς της χώρας να κάνουν απευθείας ανάθεση, ανεξαρτήτως ποσού, σε μία και μόνη εταιρεία;
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΡΙΤΗ: Πώς αλλιώς ορίζεται το μονοπώλιο, αν όχι ότι μία μόνη εταιρεία δικαιούται να συμβληθεί κατά παρέκκλιση της κείμενης νομοθεσίας, έστω και για λίγο διάστημα, με δεκάδες φορείς του Δημοσίου; Κι αν οι διαγωνιστικές διαδικασίες σε συνθήκες πανδημίας είναι αδύνατες, γιατί οι απευθείας αναθέσεις να μην μπορεί να γίνουν σε πέντε, δέκα, είκοσι εταιρείες του χώρου;
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ: Η εταιρεία δεν είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία. Είναι μια κανονική Α.Ε., που δημοσιεύει ισολογισμούς, έχει μετόχους, πραγματοποιεί γενικές συνελεύσεις κ.λπ. Το γεγονός ότι το μετοχικό της κεφάλαιο διαμορφώνεται από εισφορές των μετόχων, εταιρειών ή συλλογικών φορέων του κλάδου και το ότι σκοπός της είναι η συνολική προβολή του τουριστικού προϊόντος δεν την καθιστά φιλανθρωπικό ίδρυμα. Εχει μήπως συμφωνηθεί να προσφέρει δωρεάν, άνευ αντιτίμου, τις υπηρεσίες που θα της ανατεθούν από το υπουργείο, τον ΕΟΤ, τις περιφέρειες ή τους δήμους; Και γιατί η διάταξη της ΠΝΠ ορίζει ρητά ότι οι απευθείας αναθέσεις θα γίνονται ανεξαρτήτως ποσού;
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΜΠΤΗ: Το ότι συνέβη και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ. Οπως γράψαμε και χθες στο δημοσίευμά μας, η μεθόδευση ιδιωτικοποίησης και απαξίωσης του ΕΟΤ ξεκίνησε επί υπουργίας Ολ. Κεφαλογιάννη και φαίνεται ότι συνεχίστηκε –κακώς, κάκιστα– επί ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, νομίζουμε ότι είναι πρώτη φορά που με ΠΝΠ, κατά παράβαση κάθε έννοιας θεμιτού ανταγωνισμού, μια εταιρεία εξοπλίζεται με το μοναδικό προνόμιο να συμβάλλεται αποκλειστικά με 340 φορείς του Δημοσίου.
ΥΓ.: Διευκρινιστικά και προς αποφυγή παρεξηγήσεων: ο «ανώνυμος συντάκτης» του δημοσιεύματος είναι οι Κ. Ζαφειρόπουλος και Γ. Κιμπουρόπουλος, αλλά όπως έχουμε δημόσια εξηγήσει, οι συντάκτες του προσωπικού ασφαλείας σε ένδειξη αλληλεγγύης και ισονομίας με τους συναδέλφους που βρίσκονται σε αναστολή έχουμε επιλέξει να μην υπογράφουμε τα κείμενα όσο διαρκεί η έκτακτη κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση διαβεβαιώνουμε κάθε θιγόμενο ότι πίσω από κάθε κείμενο, πέραν της συλλογικότητας της «Εφ.Συν.», βρίσκεται ένας συντάκτης πρόθυμος να αναλάβει την ευθύνη του κάθε δημοσιεύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου