Γιάννης Πούλλος
Κακά τα ψέματα, πολλοί ήταν εκείνοι που τις προηγούμενες μέρες εκφράστηκαν με θαυμασμό και μοιράστηκαν σε ένα κλίμα συγκίνησης εικόνες και βίντεο από ενέργειες επώνυμων καλλιτεχνών του εξωτερικού, που με τη μουσική και τα τραγούδια τους επιχείρησαν να ανυψώσουν το πεσμένο ηθικό των λαών τους που υποφέρουν από την επέλαση του κορονοϊού.
Οπότε από τη σκοπιά αυτή δε θα είχε κανένα νόημα, βασικά θα αποτελούσε ανακολουθία, οι ίδιοι άνθρωποι να στήνουν σήμερα στον τοίχο μια σημαντική ελληνίδα καλλιτέχνιδα επειδή έκανε κάτι ανάλογο. Δεν μπορώ να σκεφτώ μάλιστα τι θα διαβάζαμε αν ο Μάριος Φραγκούλης, για παράδειγμα, έβγαινε να τραγουδήσει τον εθνικό ύμνο για να μας κάνει να ξεχαστούμε…
Τι έγινε όμως και η βόλτα της κ. Πρωτοψάλτη πήρε διάσταση τέτοια που έδωσε στους χρήστες των social media την αφορμή να ξεσαλώσουν; Πώς φτάσαμε στο σημείο η μυρωδιά του καταλύτη που αναδύθηκε από το ανοιχτό φορτηγό να θυμίζει εκείνη που έβγαινε από τις εξατμίσεις των πρώτων καταλυτικών οχημάτων και μας έκανε να κλείνουμε τη μύτη μας;
Έχοντας την τύχη να ζούμε σε μια χώρα που δε βιώνει την πανδημία τόσο σκληρά όσο άλλες που μετράνε καθημερινά εκατοντάδες ή και χιλιάδες θανάτους, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η κίνηση αυτή ήταν έως και περιττή. Επειδή όμως υπάρχει μια πολύ μεγάλη μερίδα του πληθυσμού που δυσκολεύεται να τα βγάλει πέρα, επειδή υπάρχουν και οι επαγγελματίες της Υγείας που υπερβάλλουν καθημερινά εαυτούς, το να δουν να περνάει κάτω από το μπαλκόνι τους η Χ Πρωτοψάλτη με την μπάντα της θα ήταν ένα πολύ ευχάριστο διάλειμμα από τη σκληρή καθημερινότητα.
Όμως, η μουσική βόλτα της κ. Πρωτοψάλτη, την οποία ξεπροβόδισε από την Τεχνόπολη ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, έκανε μια στάση (άλλοι λένε ότι κατέληξε εκεί, αλλά δεν έχει και τόση σημασία) στο Μαξίμου, όπου την περίμενε ο πρωθυπουργός με πλήθος φωτορεπόρτερ, δημοσιογράφων και άλλων παρατρεχάμενων (που ειρήσθω εν παρόδω, δεν τηρούσαν κανένα από τα μέτρα για τα οποία μας κουνάνε το δάχτυλο κάθε απόγευμα στις έξι).
Αυτομάτως η έννοια της κίνησης για χάρη του ταλαιπωρημένου κοσμάκη πήγε περίπατο. Ενός ταλαιπωρημένου κοσμάκη που ανάμεσά του υπάρχουν και εκατοντάδες συνάδελφοι της κ. Πρωτοψάλτη οι οποίοι με το χαστούκι που έχει δεχτεί η μουσική βιομηχανία (παγκοσμίως βέβαια, όχι μόνο εδώ) δυσκολεύονται αφάνταστα να τα φέρουν βόλτα. Είναι οι ίδιοι συνάδελφοί της από τον χώρο του θεάματος, μια μεγάλη μερίδα των οποίων η κυβέρνηση δεν έχει εντάξει στους δικαιούχους των επιδομάτων. Και ήταν μπροστά στο «σπίτι» αυτής της κυβέρνησης που το φορτηγό της κ. Πρωτοψάλτη έκανε τη μεγαλύτερη των στάσεων. Τα ΜΜΕ γέμισαν όχι με ερασιτεχνικές φωτογραφίες και βίντεο απλού κόσμου που είδε ξαφνικά να περνάει από μπροστά του ένα φορτηγό με μια σπουδαία καλλιτέχνιδα, αλλά με επαγγελματικά πλάνα από το γραφείο Τύπου του πρωθυπουργού και τα συνεργεία που ήταν έξω από το Μαξίμου. Και οι τίτλοι φυσικά δεν είχαν να κάνουν με τη μουσική βόλτα της Αλκήστιδος στις γειτονιές και στα νοσοκομεία, αλλά με το ευχάριστο μουσικό διάλειμμα του Κυριάκου, του πρωθυπουργού που βγήκε με casual ντύσιμο να χαιρετήσει την Πρωτοψάλτη.
Με λίγα λόγια το επίκεντρο έγινε ξαφνικά ο άνθρωπος που την προηγούμενη μέρα δεν μπήκε καν στον κόπο να δώσει το παρών στη Βουλή και να απαντήσει στα ερωτήματα του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αλλά και των άλλων κομμάτων, για τα αμαρτωλά voucher, αλλά έμεινε στη λερωμένη του φωλιά και εμφανίστηκε πάλι ως Μεσσίας σε ένα μεσσιανικό σκηνικό από το οποίο έλειπαν τα λουλούδια της πίστας.
Αν η κ. Πρωτοψάλτη ήθελε να προβεί σε μια συμβολική κίνηση προς τέρψιν των έγκλειστων και δοκιμαζόμενων πολιτών, ακόμα και με την υποστήριξη του δήμου Αθηναίων, θα μπορούσε κάλλιστα να το κάνει με μοναδικές τυμπανοκρουσίες αυτές που θα ακούγονταν από τα ηχεία στην καρότσα του φορτηγού.
Αντί για αυτό έδωσε στην κίνησή της μια πολιτική διάσταση και, μοιραία, έδωσε και αφορμή για «αντιπολίτευση», έστω και αν αυτή εκφράστηκε μέσα από λιγότερο ή περισσότερο σοβαρές αναρτήσεις στα social media.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου