Με όρους μαναβικής εκτυλίσσεται η υπόθεση της κατάργησης των 37 (ή 38;) νέων τμημάτων των πανεπιστημίων, σύμφωνα με τις απανωτές ανακοινώσεις και τις «ορθές επαναλήψεις» του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
- Πόσα να βάλω;
- 38.
- 37, να τα αφήσω;
Με όρους μαναβικής εκτυλίσσεται η υπόθεση της κατάργησης των 37 (ή 38;) νέων τμημάτων των πανεπιστημίων, σύμφωνα με τις απανωτές ανακοινώσεις και τις «ορθές επαναλήψεις» του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων.
Τα λάθη και οι παραλείψεις του υπουργείου αναφορικά με τον αριθμό των τμημάτων που πρόκειται να «αναστείλουν τη λειτουργία τους», φανερώνουν τη βιασύνη, την προχειρότητα και την αμετροέπεια της πολιτικής ηγεσίας. Ο αριθμός υπολογίζεται στο «περίπου», δίχως καμία διαβούλευση με τις πρυτανικές αρχές και τις τοπικές κοινωνίες, αρκεί να επιτευχθεί η συρρίκνωση της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Από τις 8 Ιουλίου μέχρι και σήμερα, το υπουργείο Παιδείας έχει υποπέσει σε μια σειρά από σοβαρά λάθη και παραλείψεις. Μεταξύ αυτών:
- μίλησε για «συναλλαγή» της απερχόμενης πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ με τα Πανεπιστήμια και τις Συγκλήτους. Η χθεσινή επιστολή του Πρύτανη του ΕΚΠΑ Θ. Δημόπουλου αποτελεί την καλύτερη απάντηση και την εκκωφαντική διάψευση του υφυπουργού Παιδείας Β. Διγαλάκη…
- κατήργησε τη Νομική Σχολή στην Πάτρα με επιχειρήματα που δεν έπεισαν κανέναν, ενώ σήμερα συζητά την ίδρυσή της στην Κρήτη. Προφανώς, οι ανάγκες σε νομικούς επιστήμονες άλλαξαν άρδην τους τελευταίους 3 μήνες…
- δε χρησιμοποίησε τη διαθέσιμη τεχνογνωσία ώστε να καλύψει εγκαίρως τα εκπαιδευτικά κενά. Σε ορισμένες περιοχές υπήρχαν πλεονάσματα εκπαιδευτικών, ενώ αλλού, οι μαθητές δε διδάχτηκαν μαθήματα για 50 ημέρες. Ακόμα και με το πέρας της γ’ φάσης, καταγράφονται λάθη στον υπολογισμό των κενών…
- ψήφισε διατάξεις για την παιδεία χωρίς σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Την ίδια στιγμή, απέστειλε επιστολή διαλόγου στα κόμματα με όρους επικοινωνιακής τακτικής. Στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών με την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, η πολιτική ηγεσία περισσότερο σφυγμομετρούσε πιθανές αντιδράσεις παρά ξεδίπλωνε το πολιτικό της σχέδιο. Δεν είναι τυχαίο που κανένα κόμμα που επισκέφθηκε το υπουργείο Παιδείας δε γνώριζε για την επικείμενη κατάργηση των νέων τμημάτων…
- προσπάθησε άδοξα να κατηγορήσει την απερχόμενη κυβέρνηση για μείωση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση. Ωστόσο, συγκρούστηκε με την αλήθεια των αριθμών και έπειτα σιώπησε, δίχως να ανακαλέσει ή να δώσει οποιαδήποτε εξήγηση. Απέφυγε επίσης να απαντήσει στη σχεδιαζόμενη περικοπή των δαπανών, όπως αποτυπώνεται σε έγγραφο που το ίδιο το υπουργείο έφερε στη δημοσιότητα...
- παραδέχτηκε άθελά του, πως δεν πρόκειται να ολοκληρώσει τη διαδικασία των 4.500 μόνιμων προσλήψεων της ειδικής αγωγής εντός του 2019, παρά τις διαρκείς δημόσιες διαβεβαιώσεις. Στο έγγραφο -δήθεν απόδειξη- αύξησης των δαπανών για την παιδεία (όπου βαφτίζει τα 4 περισσότερα από τα 5 δις ευρώ), αποκάλυψε πως έχει προβλέψει τη δαπάνη στον προϋπολογισμό του 2020, στερώντας από το εκπαιδευτικό σύστημα 22 εκατ. ευρώ και κρίσιμο προσωπικό...
Κανείς δεν ισχυρίζεται πως δεν μπορούν να γίνουν λάθη σε επίπεδο επικοινωνίας, πολιτικής απόφασης και διοίκησης. Ωστόσο, η περιοδικότητα των λαθών, των αβλεψιών και των παραλείψεων σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα δε τιμούν το υπουργείο Παιδείας, δεν τιμούν τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους φοιτητές. Επίσης τα λάθη μπορούν να δικαιολογηθούν έως κάποιο σημείο· από εκεί και έπειτα τίθεται ζήτημα διαχειριστικής ανεπάρκειας.
Οι ανεπάρκειες αυτές, σε συνδυασμό με τη δηλωμένη πρόθεση της κυβέρνησης να επιτεθεί στα δημόσια αγαθά, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα για τη δημόσια εκπαίδευση και βάλλει ευθέως το παρόν και το μέλλον της πλατιάς κοινωνικής πλειοψηφίας. Ας μην ξεχνάμε πως η ιδιωτική δαπάνη για την εκπαίδευση μειώθηκε κατά 5 δις ευρώ τα χρόνια της κρίσης και πρόσφατα, ο αντιπροέδρος της κυβέρνησης Α. Γεωργιάδης δήλωνε περιχαρής στη Βουλή πως «είμαστε υπέρ της ιδιωτικής οικονομίας και των ιδιωτικών εταιριών».
*Ο Στέργιος Νταής είναι βιοφυσικός (MSc) και Επιστ. Συνεργάτης της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου