Τα περί επενδύσεων σε Ειδικές Ζώνες Επιχειρηματικότητας με μειωμένους μισθούς, εξαίρεση από τις κλαδικές κτλ. είναι μοντέλο ανάπτυξης «τρίτων» χωρών όπου ο λαός πεινάει, έχει δοκιμαστεί στη χώρα μας και έφερε στην «φούσκα» και την κρίση που δεν μπορεί να ξεχάσει ο ελληνικός λαός, τόνισε η αναπληρώτρια τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Πέτη Πέρκα Στο Κόκκινο και τον Νίκο Σβέρκο.
«Πρέπει να καταλάβει ο κ. Μητσοτάκης, οι σύμβουλοι και οι υπουργοί του ότι η ανάπτυξη δεν “εντέλλεται”, η πραγματική ανάπτυξη που αφορά τον λαό και την οικονομία, θέλει πολύ δουλειά … Οι αποκρατικοποιήσεις δεν είναι απλώς μία απόφαση, χωρίς να κοιτάξει πρώτα κανείς τους όρους … με ποιους όρους θα γίνουν; Πώς θα μπουν στην αγορά;
Τελικά, ποιον θα ωφελήσουν;
Μία ανάπτυξη που βασίζεται σε ξεπούλημα σε καμία περίπτωση δεν ωφελεί κανένα πλην τον ίδιο τον επενδυτή. Και έχουμε πάρα πολλά παραδείγματα σε αυτή την χώρα, που έχει χάσει περιουσιακά στοιχεία χωρίς όφελος…».
Οποιαδήποτε μεγάλη επένδυση πρέπει να εντάσσεται «σε ένα γενικότερο αναπτυξιακό σχέδιο όπως αυτό που έφτιαξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά εθνική αναπτυξιακή στρατηγική … και ενέτασσε οποιοδήποτε σχέδιο για επένδυση σε στρατηγικό σχεδιασμό για την κλαδικότητα, την περιφερειακότητα, κτλ.», αλλιώς όπως και στο παρελθόν θα έρχονται μεν μεγάλες εταιρείες στην Ελλάδα, «αλλά στην πραγματικότητα έκλεισαν μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι ίδιες δίνουν χαμηλούς μισθούς και φορολογούνται και στο εξωτερικό ή φοροδιαφεύγουν», συνέχισε.
«Άρα, εάν δεν γίνουν οι επενδύσεις με τέτοιους όρους που να αποδίδουν και στην τοπική οικονομία, με συνέργειες με αντίστοιχες επιχειρήσεις του κλάδου στην χώρα μας, δεν έχουμε κανένα όφελος, ίσα-ίσα αποεπενδύουμε την χώρα», τόνισε η κ. Πέρκα.
Το μοντέλο ανάπτυξης που προωθείται με δυνατότητες όπως οι Ειδικές Ζώνες Επιχειρηματικότητας που θα έχουν μειωμένους μισθούς, εξαίρεση από τις κλαδικές συμβάσεις, κτλ., είναι μοντέλο «ανάπτυξης τρίτων χωρών,
με πολύ πλούσια κοιτάσματα και πλούτο γενικώς, όπου ο λαός πεινάει … δεν συνάδει με μία ευρωπαϊκή χώρα, έχουμε φύγει πίσω και από τον φιλελευθερισμό, έχουμε πάει σε άλλη εποχή, όπου πήγαιναν στην αρχή οι “σωτήρες” και διέλυαν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και την αγροτική παραγωγή … έχουμε πάρα πολλά τέτοια παραδείγματα στην Αφρική … όλη αυτή η αντίληψη έχει δοκιμαστεί στη χώρα μας, μας έφερε στην “φούσκα” και την κρίση, που δεν μπορεί να ξεχάσει ο ελληνικός λαός», υπογράμμισε η ίδια.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη εκμεταλλεύεται την δημοσιονομική και πολιτική παρακαταθήκη της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και ακολουθεί «πρόγραμμα διάλυσης των εργασιακών σχέσεων … μέσα σε δύο μήνες διακυβέρνησης έχουν διαλυθεί όλα τα επιτεύγματα στον εργασιακό τομέα, που προστάτευαν την εργασία, γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι ο κόσμος της εργασίας δεν είναι παραγωγική δύναμη, ότι αποτελεί εμπόδιο».
Η κ. Πέρκα αναφέρθηκε αναλυτικά και στην «τραγική ιστορία» του μετρό της Θεσσαλονίκης, που «ξεκινά από την δεκαετία του 1980 με την “τρύπα του Κούβελα”, γίνεται έργο με σύμβαση παραχώρησης που δεν έβγαινε και “έπεσε στα βράχια”, γίνεται δημόσιο έργο, ταλαιπώρησε την πόλη και κατά καιρούς την δίχασε … ειδικά το θέμα αρχαία-μετρό την δίχασε κανονικότατα, ενώ έπρεπε με διεθνείς πρακτικές και σοβαρές αποφάσεις να λυθεί».
Ακόμη κι αν κάποιος είχε αντίθετη γνώμη στην απόφαση να παραμείνουν τα αρχαία και να δημιουργηθεί και ο σταθμός, «ότι δεν είναι η βέλτιστη πρακτική (αυτή που ακολουθείται διεθνώς).
Παρόλα αυτά, από τότε έχουν γίνει μελέτες, εργασίες, έχουν επενδυθεί και 5 εκατομμύρια … και ξανά διχάζουμε την πόλη, πάμε το έργο πίσω, χάνουμε το επενδεδυμένο κεφάλαιο. Για ποιο λόγο;», αναρωτήθηκε.
Είναι εκδικητικός, ότι είχαμε αυτή την άποψη και θα την επιβάλουμε;
Που είναι τραγικό; Ή μήπως είναι για να δώσουμε και παράταση, να δώσουμε δικαίωμα διεκδίκησης ρητρών;».
Θύμισε χαρακτηριστικά την αντίστοιχη υπόθεση της Υποθαλάσσιας, ενός έργου που επί καιρό δίχασε την πόλη, με «απαράδεκτη» σύμβαση παραχώρησης, που ο εργολάβος αρχικά διεκδικούσε 200 εκατ. ευρώ και όπως είπε η διεκδίκησή του έχει μειωθεί σε μόλις… 70 εκατ. ευρώ για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ… «Φοβάμαι ότι θα ξαναδούμε τέτοια πράγματα», είπε η κ. Πέρκα.
Αποδόμησε επίσης πλήρως την εξαγγελία Μητσοτάκη για «υπερυψωμένο τμήμα στην Εσωτερική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης … αυτό ήταν το “γνωστό” flyover που το 2011 μας είχε παρουσιαστεί ως “στρατηγικό σχέδιο” (που δεν ήταν με τίποτα) … όχι μόνο δεν έχει αδειοδότηση, όχι μόνο τεχνικά δεν βγαίνει, όχι μόνο κατέστρεφε στρέμματα δάσους, αλλά δεν έχει κυκλοφοριακή μελέτη, δεν ξέρουμε τι εξυπηρετούσε … πάνε οι σύμβουλοι του πρωθυπουργού και του ξαναφέρνουν αυτή την πρόταση που είναι απαράδεκτη. Εκεί να δείτε πώς θα ξαναδούμε την ιστορία της Υποθαλάσσιας», προέβλεψε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου