Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου 2019

Κατά συνέπεια, οι μεγάλες αυξήσεις που αναγγέλθηκαν στο ανταγωνιστικό σκέλος των τιμολογίων είναι υπερβολικές και η μείωση της έκπτωσης συνέπειας (που είχε καθιερώσει για πρώτη φορά τον Μάιο του 2016 η Διοίκηση μας) 5% εντελώς απαράδεκτη. Κατά τη γνώμη μου έχει στόχο να εξωθήσει τους πιο καλούς πελάτες της ΔΕΗ προς τους ανταγωνιστές της.





Ολόκληρη η επιστολή – δήλωση του κ. Ανδριώτη έχει ως εξής:
«Συνεχίζοντας την πλημμυρίδα των αρνητικών δηλώσεών του για τη ΔΕΗ, ο κ. Χατζηδάκης (για δικούς του λόγους που δεν σχολιάζω), υπερέβη τα όρια μιλώντας για «μπάχαλο» της ΔΕΗ.
Η επιεικώς απαράδεκτη, κατά τη γνώμη μου, δήλωση αυτή στρέφεται ευθέως εναντίον όχι μόνον των υπηρεσιών και των στελεχών της ΔΕΗ, που με υποδειγματική σοβαρότητα και επαγγελματισμό εργάζονται για να διαμορφώνουν απολύτως αξιόπιστα οικονομικά στοιχεία, αλλά και των αρμόδιων θεσμικών οργάνων της Διοίκησης, όπως η Επιτροπή Ελέγχου, καθώς και ο εξωτερικός Ορκωτός Λογιστής Ελεγκτής, που τα ελέγχουν.
Δεν πιστεύω να μη γνωρίζει ο κ. Χατζηδάκης, ότι τα οικονομικά αποτελέσματα διαμορφώνονται όχι μόνο από προβλεπτούς παράγοντες, όπως οι δαπάνες του προσωπικού, το ύψος των επενδύσεων κλπ, αλλά και από απρόβλεπτους, όπως το μέγεθος της υδροηλεκτρικής παραγωγής, οι τιμές των δικαιωμάτων CO2 που επηρεάζουν την ποσότητα της λιγνιτικής παραγωγής, οι διεθνείς τιμές ηλεκτρικής ενέργειας που επηρεάζουν άμεσα την ποσότητα των εισαγωγών, οι τιμές αερίου και πετρελαίου κλπ. Για τους λόγους αυτούς οι υπηρεσίες αναθεωρούν τις προβλέψεις για τα οικονομικά στοιχεία ανά τακτά χρονικά διαστήματα, επανεξετάζοντας τις παραδοχές με τα νέα δεδομένα. Έτσι τα εκάστοτε νούμερα αλλάζουν, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, χωρίς αυτό να συνιστά «μπάχαλο», όπως δυστυχώς χαρακτηρίζεται.
Σημειώνεται ότι τα 700, 900, η όσα εκατομμύρια κάθε φορά αναφέρονται ως χρηματοδοτικές ανάγκες, δεν αφορούν την επιβίωση της Επιχείρησης όπως αφήνεται να εννοηθεί, αλλά πρωτίστως την υλοποίηση του τεράστιου επενδυτικού προγράμματος του Ομίλου ΔΕΗ, δηλαδή αφορούν την ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια.
Σε ότι αφορά τα μέτρα για τη ρευστότητα της ΔΕΗ, η απελθούσα Διοίκηση και εγώ προσωπικά είχαμε προτείνει την καθιέρωση της ρήτρας CO2 σε συνδυασμό με άλλα μέτρα που είχαμε ζητήσει, όπως η απόδοση των ΥΚΩ του 2011, τα πιθανά έσοδα από τη είσπραξη μέρους τουλάχιστον των οφειλών, ως αποτέλεσμα των δράσεων που είχε σχεδιάσει και δρομολογήσει η προηγούμενη Διοίκηση κλπ. Αυτά θα ήταν αρκετά για την αντιμετώπιση των τρεχόντων οικονομικών προβλημάτων και των χρηματοδοτικών αναγκών της Επιχείρησης για το 2020.
Κατά συνέπεια, οι μεγάλες αυξήσεις που αναγγέλθηκαν στο ανταγωνιστικό σκέλος των τιμολογίων είναι υπερβολικές και η μείωση της έκπτωσης συνέπειας (που είχε καθιερώσει για πρώτη φορά τον Μάιο του 2016 η Διοίκηση μας) 5% εντελώς απαράδεκτη. Κατά τη γνώμη μου έχει στόχο να εξωθήσει τους πιο καλούς πελάτες της ΔΕΗ προς τους ανταγωνιστές της.
Με την ευκαιρία θέλω να εκφράσω δύο απορίες:
· Γιατί δεν ξεκίνησε η είσοδος της Επιχείρησης στην αγορά του φυσικού αερίου το Σεπτέμβριο, όπως είχε σχεδιαστεί και είχαν ολοκληρωθεί οι προετοιμασίες;
· Γιατί καθυστερεί τόσο πολύ, όπως γράφεται στον τύπο, οι υλοποίηση της τιτλοποίησης των οφειλών, που είχαμε δρομολογήσει, με προοπτική να ολοκληρωθεί ως το τέλος Σεπτεμβρίου;
Τέλος, επειδή ο κ. Χατζηδάκης αναφέρεται στο «ζουρλομανδύα» των σχέσεων ΔΕΗ-Δημοσίου, εύχομαι ειλικρινά να τον αφαιρέσει, όπως ήταν πάγιο αίτημα της Διοίκησης όλα τα προηγούμενα χρόνια. Οφείλω όμως να του υπενθυμίσω ότι αυτός ο «ζουρλομανδύας» υπάρχει εδώ και 10ετίες και ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο τα πρώτα χρόνια των μνημονίων από τις τότε κυβερνήσεις. Και για να είμαι δίκαιος, δυστυχώς, ούτε η απελθούσα Κυβέρνηση είχε αφαιρέσει».
Πηγή: energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου