Παρασκευή, 16 Αυγούστου 2019

Τα ίδια προβλήματα με το SAOS με τον ίδιο… πρωταγωνιστή, τον πλοιοκτήτη Φώτη Μανούση








 

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Σαμοθράκη μένει αποκλεισμένη ακτοπλοϊκά και μάλιστα για πολλές μέρες, αλλά πίσω από κάθε συμβάν, όλα αυτά τα χρόνια, υπάρχει σταθερά ένας πρωταγωνιστής, ο ιδιοκτήτης της SAOS Φώτης Μανούσης. 

Υπουργοί, δήμαρχοι, λιμενάρχες και βουλευτές αλλάζουν, έρχονται και παρέρχονται τα τελευταία πολλά χρόνια, ανάλογα με τα κόμματα που παίρνουν την εξουσία. 

Ο Φώτης Μανούσης όμως παραμένει επί μια εικοσαετία σχεδόν, ο άνθρωπος με τον οποίο όλοι τους, αργά ή γρήγορα…  συγκρούονται.

Ο πλοιοκτήτης της SAOS, τα πλοία της οποίας παρουσίασαν φέτος βλάβη 6-7 φορές, όπως έχει δηλώσει ο δήμαρχος Θανάσης Βίτσας, έχει πεί πως μετά τον Οκτώβριο οπότε και λήγει η σύμβασή του για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού, θα πάρει τα πλοία του από τη γραμμή προκειμένου να τα «ρίξει» στις Σποράδες! 

Βέβαια όπως τονίζουν πηγές από το νησί, παλιότερα είχε πεί πως θα πάρει τα πλοία του από τη Σαμοθράκη για να βάλει στους… Παξούς. 

Ολο αυτό λειτουργεί κυρίως ως ψυχολογικός εκβιασμός με ένα ολόκληρο νησί και την τοπική κοινωνία να ζουν στην αβεβαιότητα…


Φώτης Μανούσης
Ο Φώτης Μανούσης πλοιοκτήτης της SAOS

«Δε μπορεί μια ολόκληρη κοινωνία, κάτοικοι και επαγγελματίες, να ζούμε έτσι.
 Πρέπει να βρεθεί μόνιμη λύση. 
Για τα πλοία του κ. Μανούση έχουν δηλωθεί βλάβες πολλές φορές φέτος. 
Τα προβλήματα όμως είναι συνεχή και κάθε χρόνο. 
Την Πρωτοχρονιά μείναμε πάλι χωρίς πλοίο και χρειάστηκε το πολεμικό ναυτικό να στείλει πλοίο για την εξυπηρέτησή μας. Την προηγούμενη χρονιά είχαμε θέμα με τη μεταφορά των κοντέινερ των σκουπιδιών που δεν ήθελε να αναλάβει με τα πλοία της γραμμής ο κ. Μανούσης καθώς και με τη μεταφορά μηχανημάτων παλιότερα» είπε στο ethnos.gr o κ. Βίτσας.

Από τα τέλη της δεκαετίας του ΄80

Το όνομα του Φώτη Μανούση αρχίζει να παίζει αρχικά στις εφημερίδες της Θεσσαλονίκης, το 1987 όταν ο νέος τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Κούβελας τον επιλέγει για τη θέση του γενικού γραμματέα του δήμου. Οι δύο τους είχαν συναντηθεί πολιτικά στο ΚΟΔΗΣΟ του Γιάγκου Πεσματζόγλου. 
Όταν ο κ. Κούβελας αποχώρησε για να ενταχθεί στη Νέα Δημοκρατία τον ακολούθησε και ο Φώτης Μανούσης. Ηταν ο εμπνευστής της δημοτικής ραδιοφωνίας της Θεσσαλονίκης, κι ένας από αυτούς ο οποίος συγκρούστηκε με τα ΜΑΤ που είχε στείλει ο τότε αρχηγός της ΕΛΑΣ Νίκων Αρκουδέας για να ξηλωθεί η κεραία του σταθμού στο Σέιχ Σου.
Ο Φώτης Μανούσης ακολούθησε το Σωτήρη Κούβελα κι όταν ο τελευταίος αποχώρησε από το δήμο για να γίνει υπουργός στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Όταν ο κ. Κούβελας ανέλαβε το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ ο κ. Μανούσης τοποθετήθηκε στη θέση του γενικού γραμματέα του δήμου.
Οταν πέφτει η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ο κ. Μανούσης ανοίγεται σε… άλλα επιχειρηματικά πλάνα. Δημιουργεί το New Channel το οποίο πουλάει το 1999 στον επιχειρηματία και εκδότη Μιχάλη Ανδρουλιδάκη. 
Στη Θεσσαλονίκη, τη δημιουργία του New Channel ακολουθεί μια βροχή καταγγελιών πως στην ίδρυση του νέου σταθμού είχε χρησιμοποιηθεί εξοπλισμός των δημοτικών μέσων της πόλης, χωρίς πάντως να αποδειχθεί ποτέ τίποτε απ΄ όλα αυτά.

Από το New Channel στο SAOS

Με τα χρήματα από την πώληση του New Channel ο κ. Μανούσης, προχωράει στο επόμενο επιχειρηματικό του πλάνο, στην ακτοπλοΐα. 
Εξαγοράζει την εταιρία SAOS με έδρα τη Σαμοθράκη. H ΣΑΟΣ είχε ιδρυθεί ως ΕΠΕ το 1975 και με ένα καράβι συνέδεε τη Σαμοθράκη με την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα. Σύμφωνα με όσα αναφέρονταν στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας «η ΣΑΟΣ το 1999 μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία και ξεκίνησε τη ναυπήγηση του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου ΣΑΟΣ ΙΙ. 
Το 2001 και όταν η εταιρεία παρουσίασε σοβαρά οικονομικά προβλήματα λόγω του σοβαρού επενδυτικού ανοίγματος της νέας κατασκευής, η οικογένεια του κ. Φώτη Μανούση εισήλθε στην εταιρεία ως στρατηγικός επενδυτής αποκτώντας μεγάλο μερίδιο μετοχών».
Ο Φώτης Μανούσης που έχει αντιληφθεί πως στις… άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας κρύβεται ένας… θησαυρός επιδοτήσεων, σταδιακά αυξάνει τον αριθμό των πλοίων που εκμεταλλεύεται. 
Μπαίνει σε νέες ακτοπλοϊκές γραμμές αποκομίζοντας όλο και μεγαλύτερα ποσά από επιδοτήσεις. Κάποιες χρονιές φτάνει να εισπράττει μέχρι και 8,3 εκατ. ευρώ(!) γεγονός που του προσδίδει το προσωνύμιο… «ο Αγούδημος της Νέας Δημοκρατίας» κατ΄ αντιστοιχία του μεγάλου πλοιοκτήτη ο οποίος διατηρούσε καλές σχέσεις με στελέχη του παλιού ΠΑΣΟΚ και εκμεταλλευόταν πολλές γραμμές του Αιγαίου.
Το Χρηματιστήριο που είναι στα πάνω του δεν αφήνει… ασυγκίνητο το Φώτη Μανούση. 
Ο τελευταίος μπαίνει στο χρηματιστήριο εξαγοράζοντας την… εταιρεία κατασκηνώσεων του Νίκου Γκάλη και συγχωνεύοντάς την με τη ναυτιλιακή! Δεν κυλάνε όλα ρόδινα όμως για τον επιχειρηματία. Η κόντρα του με τον τότε υπουργό Αιγαίου της ΝΔ, τον Αριστοτέλη Παυλίδη, και οι καταγγελίες για χρηματισμό συνεργάτη του υπουργού μαζί με την αναφορά του υπουργού για απόπειρα εκβίασής του  φτάνουν στη Βουλή και στα δικαστήρια ενώ τον Απρίλιο του 2006 η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς θέτει υπό επιτήρηση τη μετοχή της εταιρίας του κ. Μανούση.

Φώτης Μανούσης: Υπέρτατη ατυχία

«Δυστυχώς, έτυχε να ζήσω αυτές τις μέρες και την υπέρτατη ατυχία, αυτή του να υποστούν σοβαρές απρόβλεπτες και αναπότρεπτες βλάβες τα δύο από τα τρία αυτά πλοία, ΣΑΟΣ ΙΙ και ΣΑΟΝΗΣΟΣ, ταυτόχρονα και μάλιστα στον πιο κρίσιμο μήνα του έτους. Μάλιστα, το πρώτο υπέστη, σύμφωνα με τα λεγόμενα των μηχανικών, πρωτόγνωρη βλάβη για τα ναυτιλιακά χρονικά. 
Από την πρώτη στιγμή, έσπευσα να αντιμετωπίσω το πρόβλημα με όλες τις δικές μου και ξένες ακόμα δυνάμεις… Δυστυχώς, όμως, τέτοια προβλήματα δεν ξεπερνιόνται από τη μια στιγμή στην άλλη» ανέφερε σε ανακοίνωσή του, με την οποία επισήμανε πως θα αποχωρήσει από την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.

Η απόφασή του αυτή φαίνεται να έχει σχέση πάντως και με μια σοβαρή επιβάρυνση που είχε η υγεία του τελευταίο διάστημα. 
Το Μάρτιο του 2018, τραυματίστηκε σοβαρά μέσα σε ναυπηγείο στο Λαύριο όπου βρισκόταν για να επιβλέψει εργασίες στο ταχύπλοο Ζέφυρος της εταιρίας. Ο Φώτης Μανούσης χρειάστηκε να υποβληθεί σε πεντάωρη χειρουργική επέμβαση για την αντιμετώπιση του σοβαρού τραυματισμού του
Ο κ. Μανούσης πάντως φαίνεται να έχει μια σχέση… «αγάπης και μίσους» με τη Σαμοθράκη. Για κάποιους είναι ο κύριος υπεύθυνος της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί στο νησί. Ο ίδιος όμως λέει πως αγαπάει το νησί. Έχει επενδύσει σ’ αυτό μάλιστα με τη δημιουργία ενός σύγχρονου οινοποιείου στο νησί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου