Πέμπτη 28 Μαρτίου 2019

Νίκος Γραικός΅-Μεγάλωσα σε μια οικογένεια δημοκρατική με αγωνιστικές παραδόσεις κι ανατροφή κυρίως από τον πατέρα μου, που δεν μας είπε όλα τα μυστικά για τη δράση του. Μας έμαθε όμως ότι η ανθρωπιά είναι ο στόχος της Αριστεράς.








Για μιαν άλλη Ευρώπη, για την αντιμετώπιση του ακροδεξιού κινδύνου

Η δύσκολη, αλλά κατά τη γνώμη μου, σωστή απόφαση.

Γεννήθηκα στο Παλιό Ψυχικό το 1960

Οι γονείς μου Πειραιώτες που οι οικογένειές τους ανέβηκαν στα βόρεια προάστια με τους βομβαρδισμούς στον πόλεμο. 

Οικογένεια δημοκρατική με αγωνιστικές παραδόσεις κι ανατροφή κυρίως από τον πατέρα μου, που δεν μας είπε όλα τα μυστικά για τη δράση του.
 Μας έμαθε όμως ότι η ανθρωπιά είναι ο στόχος της Αριστεράς. 
Και καμιά φορά το ξεχνά, όπως έλεγε στο μικρότερο σπίτι στο Νέο Ψυχικό πριν πάμε όταν ήμουν 17 χρονών στην Κυψέλη.
 Μετακομίσεις αλλά και πορεία κοινωνική.

Από 16 χρονών οργανώθηκα στην ΚΝΕ κι ήμουν, ίσως φανεί παράδοξο, ο ιδρυτής της οργάνωσης ιδιωτικών σχολείων βορείων προαστίων. 

Ήμουν θύμα σχολικού εκφοβισμού, τώρα το κατάλαβα, αλλά κατάφερα να εκλεγώ πρόεδρος της μαθητικής κοινότητα για να εναντιωθώ σε αυτό. 
Κι ήμουν στο προοδευτικό σχολείο Αηδονοπούλου. 

Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο τμήμα γαλλικών σπουδών, εκλέχτηκα στην Τμηματική Επιτροπή και συμμετείχα σε πολλούς συνδικαλιστικούς αγώνες αλλά με κύρια προσωπική προοπτική την παρέμβαση στο πρόγραμμα σπουδών. 

Η συμμετοχή μου για χρόνια στην Επιτροπή του Φεστιβάλ της ΚΝΕ με έμαθε πάρα πολλά για τις πολιτιστικές δραστηριότητες. 

Ήρθα στη Γαλλία το 1984 με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης. 
΄Ήμουν ήδη καθηγητής της γαλλικής αλλά και της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. 

Οι μεταπτυχιακές σπουδές μου ήταν πάντα συνδυασμένες με τη συμμετοχή στον Ελληνικό Φοιτητικό Σύλλογο Παρισιού αλλά και την συμμετοχή στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Κοινότητας. 

Μετά από εξαετή διδασκαλία στο Πανεπιστήμιο συμμετείχα στην ίδρυση του Συλλόγου για τα νέα ελληνικά στη Γαλλία, Φωνή-Γραφή . 
Εργάζομαι ως βασικός καθηγητής και συντονιστής . 
Ο σύλλογος αυτός μετά από 25 χρόνια είναι ο βασικός οργανισμός για τη διδασκαλία των ελληνικών στο Παρίσι . 

Στην Ελληνική Κοινότητα ανέλαβα για πολλά χρόνια την υπευθυνότητα της πολιτιστικής επιτροπής. 
Βασικός μου στόχος η σύνδεση των διανοουμένων και των καλλιτεχνών με τη βάση της ελληνικής παροικίας που είναι μετανάστες εργαζόμενοι, κυρίως με το ελεύθερο πανεπιστήμιο που λειτούργησε στο Ελληνικό Σπίτι πριν πάρει τη διαχείρισή του από τους Συλλόγους ο Θ. Πάγκαλος εν μέσω δικών με την ελληνική ακροδεξιά. Συμμετέχω πάντα ενεργά στην Ελληνική Κοινότητα και στο Δίκτυο (25 Σύλλογοι). 

Με την ίδρυση του Συνασπισμού συνέχισα την πολιτική μου δραστηριότητα από τις γραμμές του και βοήθησα εθελοντικά ως διερμηνέας για τις αντιπροσωπείες που έρχονταν εδώ . 

Με την ίδρυση της οργάνωσης Παρισιού εκπροσώπησα το ΣΥΡΙΖΑ με ομιλίες σε εκδηλώσεις σε όλη τη Γαλλία. Βοήθησα στην οργάνωση διαδηλώσεων και συγκεντρώσεων για το κίνημα συμπαράστασης στον ελληνικό λαό. 

Ήμουν ιδρυτικό μέλος του Συλλόγου Grèce-France Resistance.

 Η περιοδεία με συντρόφους από τους podemos σε δώδεκα πόλεις στη Βρετάνη τον Απρίλιο του 2015 συνέβαλε στη δημιουργία του κινήματος συμπαράσταση στον ελληνικό λαό και στην κυβέρνηση που έκανε τον μεγάλο αγώνα των διαπραγματεύσεων.

Η αποχώρηση πολλών μελών της ΟΜ Παρισιού τον Αύγουστο δεν με έκανε να αλλάξω μετερίζι. 
Δεν έγινα μέλος της Κεντρικής επιτροπής στο πρώτο συνέδριο λόγω ποσόστωσης, σωστή απόφαση. Στο δεύτερο συνέδριο δεν συμμετείχα λόγω ανειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων, 

΄Ήμουν υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με ενωτικό αριστερό ψηφοδέλτιο στις εκλογές στο Παρίσι. 
Συμμετέχω στους κοινωνικούς αγώνες και πρόσφατα έγινα μέλος του Γαλλικού Κομμουνιστικού κόμματος. 

Τις περιπέτειες υγείας μου τις αντιμετώπισα κοινωνικά με συμμετοχή στα κινήματα των ασθενών και την προσωπική μου ζωή την συνέδεσα με την πάλη κατά των διακρίσεων. 

Είμαι παντρεμένος με τον Φιλίπ Ρενιέ που μάχεται και αυτός σε κινήματα συμπαράστασης σε μαθητές με μαθησιακά προβλήματα καθότι ειδικευμένος δάσκαλος για παιδιά με ψυχολογικά προβλήματα.

Ασχολούμαι με το ερασιτεχνικό θέατρο και το σχέδιο, έχω κάνει πέντε εκθέσεις. 
Μιλώ και αγγλικά.

Δέχτηκα την πρόταση των συντρόφων ΣΥΡΙΖΑ για συμμετοχή στο ψηφοδέλτιο για τις ευρωπαϊκές εκλογές όπου θα ήθελα να ακουστεί η φωνή του απόδημου ελληνισμού και η διεθνιστική μας πρόταση για την επανίδρυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την πάλη κατά της ανόδου της ακροδεξιάς. 

Ξέρω τα λάθη , έχω επίγνωση των προβλημάτων. 

Όσοι είναι φίλοι και διαφωνούν αλλά έχουμε βαθύτερες πνευματικές συγγένειες θα καταλάβουν την απόφασή μου. 

Όσοι έχουν πικραθεί με την απόφασή μου ας αποχωρήσουν. 
Μόνο με ακραίους δεξιούς και μπάχαλα δεν κάνω παρέα. 

Όσοι διαφωνούν μαζί μου με βοηθούν να μάθω κι άλλα πράγματα. 

Όσοι θέλουν να παρακολουθήσουν την προεκλογική εκστρατεία ή να βοηθήσουν ας γίνουν φίλοι μου στο προφίλ Νίκος Γραικός
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου