Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2019

Για να εξηγούμαστε. Τον κ. Πολάκη δεν «τον πάω « καθόλου, έστω και εάν καπνίζει όπως και εγώ καπνίζω. (Αλλά έχω μάθει να μη καπνίζω σε χώρους που μοιράζομαι με μη-καπνίζοντες εκτός και εάν μου το επιτρέψουν.)




Spyros Tzamarias

Για να εξηγούμαστε. 
Τον κ. Πολάκη δεν «τον πάω « καθόλου, έστω και εάν καπνίζει όπως και εγώ καπνίζω.
 (Αλλά έχω μάθει να μη καπνίζω σε χώρους που μοιράζομαι με μη-καπνίζοντες εκτός και εάν μου το επιτρέψουν.) 
Δεν «τον πάω» γιατί θέλει να θυμίζει εμφατικά και συνεχώς στο συνομιλητή του πως είναι κάτι το ιδιαίτερο, πως είναι σα να λέμε «Ο Καβαλάρης».
 Ίσως και να είναι χαρισματικός... αλλά συνήθως οι περισσότεροι που διατυμπανίζουν την ηθική ή όποια άλλη υπεροχή τους, παρά τα προσόντα τους, είναι «κύμβαλα αλαλάζοντα» και έχω αλλά καλύτερα πράγματα να κάνω παρά να ασχολούμαι με το ψυχογράφημά τους. 


Με άλλα λόγια αντιπαθώ τον κ. Πολάκη για τον ίδιο λόγο που αντιπαθώ τον κ. Μητσοτάκη και όλους όσους αυτοχαρακτηρίζονται «’Αριστοι» με τον έναν ή άλλο τρόπο. 

Τους αντιπαθώ όπως αντιπαθώ και δεν εμπιστεύομαι όσους λένε πολλές φορές «Εγώ» και «Μου» και «Εμένα» και άλλα τέτοια, π.χ. « η κυβέρνησή Μου» λέει ο κ. Πρωθυπουργός και με ενοχλεί. 

Αρέσκομαι στο «Εμείς», εύχομαι και προσπαθώ οι «Εμείς» να με θεωρούν ιδιαίτερα καλό και ίσως «καλύτερο»... αλλά προσοχή οι νεότεροι !!! αυτό που εγώ πιστεύω πρέπον δεν είναι συνταγή επιτυχίας στον δημόσιο βίο. 


Έχοντας λοιπόν εξηγήσει το πως αισθάνομαι θα ήθελα να πω ότι ο κ. Πολάκης έχει δίκιο να απαιτεί την ίδια θεσμική ευαισθησία για τον έλεγχο κάθε δημόσιου προσώπου που πιθανώς έχει χρησιμοποιήσει την ιδιότητά του για να ωφεληθεί οικονομικά. 


Προβληματίστηκα για την πιθανότητα να είχε το δικαίωμα να επικοινωνήσει με τον κ. Στουρνάρα και να απαιτήσει το (δίκαιο, όπως είπα) αίτημά του, δεδομένου πως οποιοσδήποτε πολίτης δεν έχει αυτή την ευκαιρία. Κατέληξα, πως ο κ. Πολάκης εκμεταλλεύθηκε προς ίδιον όφελος (όσα δίκια και εάν είχε) την υπουργική του θέση (σε εμένα δεν θα σήκωνε το τηλέφωνο ο κ. Στουρνάρας). 


Εάν υποθέσουμε όμως ότι ο κ. Στουρνάρας χρησιμοποιεί τον θεσμό τον οποίο υπηρετεί κατά το δοκούν, δηλ. ελέγχει όποιον γουστάρει. 


Αλίμονο σε μένα, αν ο κ. Στουρνάρας αποφασίσει να με λιώσει... όχι τηλέφωνο δεν μπορώ να τον πάρω... ούτε τον βοηθό κηπουρού του δεν μπορώ να πάρω τηλέφωνο.

 Διότι ο κ. Στουρνάρας είναι θεσμός και οι θεσμοί είναι σαν τους παπάδες και τους γιατρούς: ακούς και υπακούς σε αυτά που λένε και δεν βλέπεις ούτε κριτικάρεις αυτά που οι ίδιοι κάνουν !!! 

Αναρωτιέμαι λοιπόν μήπως ο κ. Πολάκης έχει κάποια άλλη, κρυφή, χρηστική αξία... κάτι σαν τη γκλίτσα του τσοπάνη... γιατί με το συμπάθιο και οι άγιοι (θεσμοί) φοβέρα θέλουνε!!! 

Και για όσους έχετε αρχίσει να διαρρηγνύετε τα ιμάτιά σας, φωνάζοντας για υπονόμευση των θεσμών, θα σας θυμίσω μία ωραία ιστοριούλα του Μπρεχτ, με τον κ. Κόυνερ.


« κάποιος είπε στον κ. Κόυνερ πως τα δικαστήρια της χώρας του είχαν καταδικάσει σε θάνατο έναν επιτυχημένο διπλωμάτη, που είχε προσφέρει πολλά στην πατρίδα, γιατί τον βρήκαν διεφθαρμένο. 

Ο Κόυνερ το βρήκε φυσιολογικό και εξήγησε ‘
 Ο διπλωμάτης για να φέρει εις πέρας την αποστολή του και να νικήσει η χώρα μας έπρεπε να διαφθείρει συνειδήσεις και να πέσει σε χαμηλό ηθικό επίπεδο, να δωροδοκήσει και να οργανώσει δολοφονίες. Ήξερε τι έκανε και το έκανε πολύ καλά. Ήξερε πως ήταν σε αποστολή αυτοκτονίας’»


Μήπως ο κ. Πολάκης είναι σε τέτοια αποστολή;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου