Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2016

Καχύποπτη η κοινή γνώμη με τα τηλεοπτικά ΜΜΕ-Δημήτρης Κανελλόπουλος



























 






 








 Η γιορτή που έχει στηθεί μέρες τώρα στο twitter για το Mega και το ενδεχόμενο κλείσιμο του καναλιού, θα έπρεπε να προβληματίσει, αν όχι τους ιδιοκτήτες του -σιγά μην ενδιαφερθούν- σίγουρα όμως τους μεγαλοδημοσιογράφους του. Και του Mega και των υπόλοιπων καναλιών. Ο κόσμος δεν τους πιστεύει. Και δεν τους θέλει.
Αυτή η απέχθεια του κόσμου για τα κανάλια (ιδίως) αποτελεί το ισχυρό όπλο της κυβέρνησης στην πρόθεσή της να προχωρήσει στην αδειοδότηση.

 Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο Πασχάλης-Αλέξανδρος Τεμεκενίδης (temekenidis@palmosanalysis.gr), διευθυντής ερευνών της Palmos Analysis, τονίζει:
Καχύποπτοι και επικριτικοί απέναντι στα τηλεοπτικά ΜΜΕ και στον ρόλο τους στην αντικειμενική ενημέρωση του κοινού τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται οι ερωτώμενοι. Στη μεγάλη τους πλειοψηφία δηλώνουν ότι το υφιστάμενο -την τελευταία 25ετία- καθεστώς λειτουργίας τους δεν είναι διαφανές και δεν αποκλείει τα φαινόμενα διαπλοκής.
Στη συντριπτική τους δε πλειοψηφία αξιολογούν αρνητικά τη συμβολή των ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών στην αντικειμενική πληροφόρηση του κοινού. Αυτό, ενδεχομένως, εξηγεί και το υψηλό ποσοστό που χαρακτηρίζει θετική τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τη νέα διαδικασία αδειοδότησής τους.
Παράλληλα, όταν τίθενται ανταγωνιστικά οι επιλογές της πάταξης των τυχόν φαινομένων διαπλοκής και το να μην κλείσει κανένας από τους υπάρχοντες τηλεοπτικούς σταθμούς, η μεγάλη πλειοψηφία επιλέγει το πρώτο, κάτι που δείχνει, ίσως, τη συσσωρευμένη καχυποψία και τις σοβαρές επιφυλάξεις της κοινής γνώμης για τη σχέση των ΜΜΕ με το οικονομικο-πολιτικό σύστημα.
Η υπόθεση των εκβιαστών δημοσιογράφων/εκδοτών φαίνεται να απασχόλησε σημαντικά την κοινή γνώμη, η οποία απαιτεί αποτελεσματικότερο έλεγχο της διάθεσης των κονδυλίων της κρατικής διαφήμισης από τη σημερινή κυβέρνηση, αποδίδοντας κυρίως ευθύνες για την υφιστάμενη κατάσταση στον τομέα αυτό στις προηγούμενες κυβερνήσεις.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ Palmos Analysis ΕΝΤΟΛΕΑΣ Η «Εφημερίδα των Συντακτών» ΠΕΡΙΟΔΟΣ 1-5 Μαρτίου 2016 ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΡΕΥΝΑΣ Πανελλαδική ΔΕΙΓΜΑ Ψηφοφόροι, άνδρες & γυναίκες, άνω των 18 ετών, 1.021 ψηφοφόροι με αναλογική κατανομή στους νομούς της χώρας με βάση τους εγγεγραμμένους στους εκλογικούς καταλόγους (E’ Αναθεώρηση 2015) ΜΕΘΟΔΟΣ Στρωματοποιημένη δειγματοληψία με αναλογική κατανομή στους νομούς της χώρας, τηλεφωνικές συνεντεύξεις με σύστημα CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) ΣΤΑΘΜΙΣΕΙΣ Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων ως προς το φύλο, την ηλικία και τα αποτελέσματα του δημοψηφίσματος του Ιουλίου 2015 ΤΥΠΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ Μέγιστο στατιστικό σφάλμα ±3,1% με διάστημα εμπιστοσύνης 95% ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Οι ερωτήσεις αναφέρονται στους τίτλους των γραφημάτων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου