Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

Στο μεταξύ θα ακριβύνουν τα ασφάλιστρα για ελληνικής σημαίας ή ιδιοκτησίας πλοία στον Περσικό. Ας πληρώσουν επιτέλους κι αυτοί οι εφοπλιστές, γιατί, εάν δεν το έχουν αντιληφθεί στο Μέγαρο Μαξίμου, οι θέσεις στη σωστή πλευρά της Ιστορίας κοστίζουν! Αυτό, όμως, ο πρωθυπουργός πρέπει να το εξηγήσει στους φίλους του εφοπλιστές…


                   
 
       ΕΕΕΕΕΕ





Το επεισόδιο της κατάληψης από τους Ιρανούς Φρουρούς της Επανάστασης δύο ελληνικής σημαίας και ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων στον Περσικό Κόλπο έχει την στιφή γεύση μιας ακόμη “επιτυχίας” της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής. Η Αθήνα κατάφερε να θέσει στο στόχαστρο όχι μόνον του Ιράν αλλά και της Ρωσίας τον πιο προσοδοφόρο, αλλά και πλέον εύθραυστο τομέα της ελληνικής οικονομίας την ελληνική Ναυτιλία.

Πόσο ιρανικό πετρέλαιο διέρχεται από το Αιγαίο; 

Απειροελάχιστο! 

Πόσα ελληνικής σημαίας ή απλώς ελληνόκτητα εμπορικά σκάφη κάθε είδους διέρχονται από τον Περσικό και τα στενά του Ορμούζ;

 Εκατοντάδες κάθε βδομάδα. Ιδού συνεπώς η διορατικότητα και η οξυδέρκεια των υπευθύνων (πρωτίστως πολιτικών αλλά όχι μόνον) για την χάραξη και εφαρμογή της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής!

Εφ’ όσον πρέπει να ανήκομεν στην σωστή πλευρά της Ιστορίας, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρωθυπουργός, τότε και ο πρωτοδίκης Χαλκίδος εκεί οφείλει να ευρίσκεται κι αυτός! 

Ως εκ τούτου, έσπευσε να ικανοποιήσει την παραγγελία Αμερικανού εισαγγελέα για κατάσχεση φορτίου πετρελαίου ιδιοκτησίας της Εθνικής Εταιρείας Πετρελαίου του Ιράν (NIOC). 

Το αίτημα διαβίβασε στο υπουργείο Δικαιοσύνης η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα.

Το εν λόγω φορτίο βρισκόταν στο λιμάνι της Καρύστου μέσα σε ρωσικό δεξαμενόπλοιο που είχε σταματήσει το Ελληνική Λιμενικό στα τέλη Μαρτίου. 

Όταν στις 20 Μαΐου διευκρινίσθηκε ότι το δεξαμενόπλοιο ανήκε τελικώς σε ρωσική εταιρεία που δεν περιλαμβάνεται σε κανένα κατάλογο κυρώσεων, τότε οι Αμερικανοί παρενέβησαν ευθέως, ζητώντας την κατάσχεση του φορτίου. 

Επικαλέστηκαν ως επιχείρημα ότι τα έσοδα από την πώλησή του στη Ρωσία θα χρηματοδοτούσαν τρομοκρατικές ενέργειες. 

Και ο πρωτοδίκης Χαλκίδος διέταξε την μεταφόρτωση του ιρανικής προελεύσεως και ιδιοκτησίας πετρελαίου σε άλλο, αμερικανικών συμφερόντων, δεξαμενόπλοιο. 

Κοινώς το κατέσχεσε για λογαριασμό τρίτου!

Στάση προτεκτοράτου

Είναι η Ελλάδα χώρος όπου αυτομάτως ισχύει η αμερικανική νομοθεσία, όπως π.χ. είναι το Πουέρτο Ρίκο;

 Προφανώς όχι.

 Συνεπώς, μήπως δεχθήκαμε άνευ αποδείξεων τις (βάσιμες ή μη) υποψίες του Αμερικανού εισαγγελέα για χρηματοδότηση τρομοκρατίας από την πώληση του συγκεκριμένου φορτίου; 

Ή μήπως έπεισαν σχετικώς τον πρωτοδίκη Χαλκίδας κάποια παρασχεθέντα τεκμήρια των αμερικανικών διωκτικών αρχών; 

Θα το μάθουμε μόνον από την ανάγνωση της δημόσιας –κομβικής για το καθεστώς μας ως χώρας έναντι των ΗΠΑ– απόφασης του πρωτοδίκη Χαλκίδας!

Η ελληνοαμερικανική συμφωνία δικαστικής συνδρομής απαιτεί να κρίνεται το σύννομο του κάθε αμερικανικού ή ελληνικού αιτήματος επί τη βάσει της οικείας νομοθεσίας. 

Αυτό διότι η Συμφωνία θεωρεί την Ελλάδα και τις ΗΠΑ ανεξάρτητες χώρες. 

Αντιθέτως, στο Πουέρτο Ρίκο οι παραγγελίες των ανά τις ΗΠΑ εισαγγελέων εκτελούνται αυτομάτως, δίχως να σταθμίζεται οτιδήποτε. 

Διότι το Πουέρτο Ρίκο είναι προτεκτοράτο των ΗΠΑ. 

Η υπερήφανη Ελλάς;

Το Ιράν ζει από την πώληση του πετρελαίου του. 

Οι εν ισχύει αλλεπάλληλες αμερικανικές κυρώσεις (λόγω παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων, λόγω υπόθαλψης τρομοκρατίας, λόγω πυρηνικού προγράμματος κ.ο.κ) έχουν περιορίσει δραστικά τις νόμιμες αγορές για το ιρανικό πετρέλαιο.

 Εξαιρούνται των κυρώσεων και αγοράζουν ιρανικό πετρέλαιο η Κίνα, η Ρωσία, η Ινδία και μέχρις ορισμένων ποσοτήτων η Ιαπωνία, η Κορέα, η Ινδονησία κ.α. 

Προς τα εκεί διακινούνται δεκάδες φορτία ιρανικού πετρελαίου ημερησίως.

Βαριά τα επίχειρα

Περιέργως, ο Αμερικανός εισαγγελέας δεν επέλεξε την κατάσχεση ενός εξ αυτών των φορτίων, πράγμα πανεύκολο στην ανοιχτή θάλασσα για μια θαλασσοκράτειρα όπως οι ΗΠΑ.

 Επέλεξε αντιθέτως την Ελλάδα και δη τη γραφική Κάρυστο. 

Ίσως διότι η Ελλάς, σε αντίθεση με την ανοιχτή θάλασσα, είναι δεδομένα και αδιάλειπτα ταγμένη στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, στάση η οποία επ’ ουδενί μπορεί να συγχέεται με την εθελοδουλία!

Τί κι αν ζημιώνεται η ελληνική ναυτιλία; 

Σήμερα δύο, αύριο τέσσερα ελληνικά πλοία ίσως ελεγχθούν για παραβιάσεις της διεθνούς ναυσιπλοΐας έξω από τις ακτές του Ιράν. 

Θα υπερασπίσουν αυτά τα ελληνικά πλοία οι ναυτικές μονάδες των ΗΠΑ που μονίμως περιπολούν στην περιοχή; 

Θα έρθουν οι ΗΠΑ σε ένοπλη αντιδικία με το Ιράν χάριν της Ελλάδος και του Διεθνούς Δικαίου; 

Την ίδια στιγμή, που ακριβώς οι ίδιες ΗΠΑ επιχειρούν στη Βιέννη να επανέλθουν στη Συμφωνία για το πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν (JCPOA) και να άρουν την συντριπτική πλειονότητα των εις βάρος του κυρώσεων; 

Η ζωή θα δείξει, κατά Χαρίλαο Φλωράκη…

Στο μεταξύ θα ακριβύνουν τα ασφάλιστρα για ελληνικής σημαίας ή ιδιοκτησίας πλοία στον Περσικό. 

Ας πληρώσουν επιτέλους κι αυτοί οι εφοπλιστές, γιατί, εάν δεν το έχουν αντιληφθεί στο Μέγαρο Μαξίμου, οι θέσεις στη σωστή πλευρά της Ιστορίας κοστίζουν! 

Αυτό, όμως, ο πρωθυπουργός πρέπει να το εξηγήσει στους φίλους του εφοπλιστές…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου