Ωστόσο, τα μέτρα που λαμβάνουν οι κυβερνήσεις της ΕΕ για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του ιού στα εκπαιδευτικά ιδρύματα διαφέρουν σημαντικά. Οι περισσότερες έχουν υιοθετήσει μια προσεκτική προσέγγιση, με το ενδεχόμενο να κλείνουν τμήματα σε περιπτώσεις κρουσμάτων COVID-19. Άλλες χώρες πετούν το μπαλάκι στις τοπικές αρχές, ενώ άλλες δεν λαμβάνουν καθόλου μέτρα.
Η Ελλάδα, η Πολωνία και η Κροατία αποφάσισαν να αναλάβουν το μεγαλύτερο ρίσκο, ενώ η Φινλανδία δεν έχει αποφασίσει για το αν θα ανοίξουν τα σχολεία.
Το δίκτυο της EURACTIV ανέλυσε τα διαφορετικά μέτρα που λαμβάνονται σε όλη την Ευρώπη.
Η καραντίνα διαρκεί επί του παρόντος δέκα ημέρες, αλλά θα μειωθεί σε επτά την επόμενη εβδομάδα. Οι μαθητές κάνουν rapid test τρεις φορές την εβδομάδα, τα οποία διενεργούνται από τους γονείς αλλά στους χώρους του σχολείου.
Στην Τσεχική Δημοκρατία εάν επιβεβαιωθεί ότι ένα παιδί έχει μολυνθεί, ολόκληρη η τάξη θα μπει σε καραντίνα. Οι υγειονομικές υπηρεσίες αξιολογούν τη συγκεκριμένη κατάσταση σε κάθε τάξη και στη συνέχεια αποφασίζουν αναλόγως.
Εναπόκειται στα σχολεία να επιλέξουν μεταξύ των rapid test ή των τεστ PCR, που γίνονται δύο φορές την εβδομάδα. Από τις 17 Ιανουαρίου, τα εβδομαδιαία test θα μειωθούν σε ένα.
Στη Ρουμανία, τα μαθήματα θα γίνονται διαδικτυακά αν εντοπιστεί έστω και ένα κρούσμα μεταξύ των μαθητών. Οι μαθητές θα επιστρέφουν σε δια ζώσης μαθήματα μετά από οκτώ ημέρες, εάν όλοι είναι αρνητικοί σε test PCR ή αντιγόνου. Τα μεγαλύτερα παιδιά που είναι πλήρως εμβολιασμένα μπορούν να συνεχίσουν τα μαθήματα δια ζώσης. Εάν κλείσουν περισσότερες από τις μισές τάξεις, ολόκληρο το σχολείο θα κάνει μαθήματα διαδικτυακά.
Θεωρητικά, οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν δύο rapid test κάθε εβδομάδα στο σπίτι, τα οποία θα παρέχονται από την κυβέρνηση.
Στην Ιταλία, μετά από δύο αναφερόμενα κρούσματα σε μια τάξη, οι ανεμβολίαστοι μαθητές μπαίνουν σε καραντίνα. Μετά από τρία κρούσματα, ολόκληρη η τάξη πρέπει να μπει σε καραντίνα.
Δεν αποκλείονται περισσότερες αλλαγές, καθώς οι διευθυντές των σχολείων θέλουν διαδικτυακά μαθήματα μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ η κυβέρνηση θέλει τα μαθήματα να πραγματοποιηθούν κανονικά.
Στη Σλοβακία, αν υπάρξει ένας θετικός μαθητής στην τάξη, οι συμμαθητές πρέπει να μπουν σε καραντίνα – εκτός αν έχουν εμβολιαστεί ή έχουν νοσήσει στο παρελθόν.
«Οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές από την πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου, ενώ συνιστάται στους γονείς να κάνουν test στα παιδιά τους πριν από την έναρξη του σχολείου και να επαναλαμβάνουν τα test δύο φορές την εβδομάδα» – όπως δήλωσε το υπουργείο Παιδείας.
Στην Ισπανία, σε περίπτωση καταγραφής τριών ή περισσότερων θετικών κρουσμάτων, ο αρμόδιος φορέας ανά ισπανική περιφέρεια θα αξιολογεί ποια μέτρα θα πρέπει να ληφθούν.
Δεν προβλέπονται rapid test. Εάν ένα παιδί νοσήσει, οι στενές επαφές του θα πρέπει να κάνουν test. Αν τα test βγουν αρνητικά, θα πρέπει να επαναληφθούν μετά από επτά ημέρες.
Δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι κανονισμοί σχετικά με το κλείσιμο των σχολείων. Το υπουργείο ζήτησε από τα σχολεία να λάβουν τις απαραίτητες προφυλάξεις για να αποτρέψουν την εξάπλωση του ιού, επιρρίπτοντας την ευθύνη στους διευθυντές των σχολείων. Επίσης, δεν έχουν ανακοινωθεί μέτρα σχετικά με τα test.
Ανεπίσημες πηγές ανέφεραν στη EURACTIV Poland ότι υπήρξε σύγκρουση μεταξύ του υπουργού Παιδείας Przemysław Czarnek, ο οποίος ήθελε να ανοίξουν ξανά τα σχολεία, και του υπουργείου Υγείας, το οποίο θεωρεί την κατάσταση πολύ άσχημη για την επανέναρξη της κανονικής σχολικής λειτουργίας.
Στην Κροατία, η μετάβαση στην τηλεκπαίδευση εξαρτάται από τους σχολικούς γιατρούς. Η EURACTIV Croatia αναφέρει ότι η γενική ιδέα είναι να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία ακόμη και με τους μισούς μαθητές να παρακολουθούν τα μαθήματα.
Στην Πορτογαλία, τα σχολεία ανοίγουν ξανά στις 10 Ιανουαρίου. Οι μαθητές δεν θα είναι πλέον υποχρεωμένοι να απομονώνονται όταν υπάρχει θετικό κρούσμα στην ίδια τάξη, παρά μόνο οι μαθητές που έχουν έρθει σε στενή επαφή με τους νοσήσαντες.
Στην Ελλάδα, η κυβέρνηση αποφάσισε να υιοθετήσει το «50%+1», που σημαίνει ότι μια τάξη θα πρέπει να μπει σε καραντίνα αν οι μισοί μαθητές είναι θετικοί.
Οι επιστήμονες έχουν επικρίνει την απόφαση αυτή, λέγοντας ότι εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για γρήγορη εξάπλωση του COVID στα σχολεία. Τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η επιτροπή COVID ήταν διχασμένη ως προς το μέτρο. Ορισμένα μέλη πρότειναν τη μείωση του τρέχοντος ποσοστού και το κλείσιμο μιας τάξης όταν τα θετικά κρούσματα αποτελούν το 30% ή το 40% μιας τάξης.
Οι κανόνες για τη λειτουργία των σχολείων στη Βουλγαρία έχουν γίνει πιο χαλαροί, ενώ οι αρχές δήλωσαν ότι το κλείσιμο των σχολείων θα είναι η έσχατη λύση.
Οι μαθητές κάνουν test ανά δεκαπενθήμερο και όσοι δεν το επιθυμούν, παρακολουθούν τα μαθήματα εξ αποστάσεως. Οι μαθητές που έχουν πράσινο πιστοποιητικό μπορούν να πηγαίνουν στο σχολείο χωρίς να εξετάζονται.
Οι υπόλοιποι κάνουν ένα test και αν είναι αρνητικοί, μπορούν να επιστρέψουν στο σχολείο. Οι τοπικές αρχές είναι υπεύθυνες να αποφασίσουν αν μια τάξη πρέπει να κλείσει λόγω πολλών κρουσμάτων COVID.
Ομοίως, στη Γερμανία, οι κανόνες διαφέρουν μεταξύ των ομοσπονδιακών περιφερειών. Η πιο συνηθισμένη πρακτική είναι η διενέργεια rapid test καθημερινά για τους μαθητές κατά την πρώτη εβδομάδα επιστροφής, ενώ έπειτα θα γίνονται τρεις φορές την εβδομάδα. Ωστόσο, σε ορισμένες περιφέρειες – όπως το Βερολίνο, τα test δεν είναι υποχρεωτικά.
Οι κανόνες διαφέρουν επίσης όσον αφορά τη διακοπή των μαθημάτων. Η Βάδη-Βυρτεμβέργη έχει κανόνα ότι μόλις το 20% βρεθεί θετικό εντός 10 ημερών, το κλείσιμο της τάξης «εξετάζεται» από την τοπική υγειονομική αρχή.
Το υπουργείο Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας πρότεινε να ξεκινήσει το εξάμηνο με εξ αποστάσεως διδασκαλία, έως ότου βελτιωθεί η εμβολιαστική κάλυψη. Το Υπουργείο Παιδείας, οι αρχές υγείας και ασφάλειας και η Ένωση Φοιτητών αντιτίθενται στην πρόταση.
Η Ένωση Εκπαιδευτικών θέλει τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά, ενώ οι γονείς είναι διχασμένοι. Η κυβέρνηση αναμένεται να αποφασίσει την Παρασκευή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου