Δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών κάνουν λόγο για νέο πακέτο στήριξης προς τα ΜΜΕ και μάλλον φέρνει σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση που έχει δεχτεί σκληρή κριτική για τη διαχείριση των ΜΜΕ, παρόλο που τα ελέγχει συντριπτικά, με αποκορύφωμα το φιάσκο της λίστας Πέτσα.
Και αν, αυτοί είναι πράγματι οι σχεδιασμοί της, δικαίως θα δεχτεί νέο τεράστιο κύμα κριτικής.
Σύμφωνα με το σχέδιο, οι ενισχύσεις θα αφορούν μόνο τους τηλεοπτικούς σταθμούς, επιλογή προφανής και έξυπνη αφού τα κανάλια είναι όλα «δικά της», κάνουν τη «βρώμικη δουλειά» της καλλιέργειας μιας εικονικής πραγματικότητας ενώ οι επιχειρηματίες τους ελέγχουν και αρκετά άλλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. Άρα στις σκέψεις της κυβέρνησης είναι πως δεν θα χρειαστεί να απολογηθεί για τη σκανδαλώδη κατανομή, ούτε κινδυνεύει να μαλώσουν «στη μοιρασιά» οι καναλάρχες, εφόσον επιβάλει οριζόντια μέτρα.
Η ενίσχυση μέσω της επιδότησης των διαφημίσεων και των φοροαπαλλαγών για διαφημιζόμενους είναι ένα υπόδειγμα νόθευσης του ανταγωνισμού, όταν αφορά μετρημένες επιχειρήσεις ενός κλάδου και ίσως θα προσέκρουε και στο ενωσιακό δίκαιο πριν την πανδημία.
Η νέα παράταση της καταβολής του ενοικίου για τις συχνότητες, είναι πλέον η επανάληψη της παλιάς εδραιωμένης πρακτικής να μην πληρώσουν ποτέ οι ιδιοκτήτες.
Έρχεται να προστεθεί στη σκανδαλώδη επιδότηση του ενοικίου προς τη Digea, όπου Digea η κοινοπραξία των ίδιων -περίπου- τηλεοπτικών σταθμών ως ιδιωτικό μονοπώλιο. Τέλος, η αυξημένη επιδότηση μέσω του ΕΚΟΜΕ των τηλεοπτικών σειρών αλλά με μειωμένο κατά 50% τον απαιτούμενο προϋπολογισμό, καταστρατηγεί πλήρως τη λογική του νόμου Κρέτσου για την ενίσχυση της ποιοτικής ελληνικής μυθοπλασίας - εμφανώς επιτυχημένη όπως έδειξαν τα αποτελέσματα - εφόσον υποβιβάζει την επιδότηση ουσιαστικά ακόμη και στις πιο μέτριες παραγωγές. Είναι θέμα αντίληψης...
Η κυβέρνηση αντί να εκμεταλευτεί την αναστολή των απαγορεύσεων στην ΕΕ για τις ενισχύσεις και να επιδοτήσει κρατικές επιχειρήσεις με κοινωνικό αποτύπωμα ώστε να τις διασώσει, επιδοτεί τα media εφοπλιστών και κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών.
Αντί να ενισχύσει τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα που καταρρέει, θεσμοθετεί φοροαπαλλαγές για κανάλια.
Αντί να ενισχύσει την πληροφόρηση με οριζόντια και αναλογικά μέτρα, να στηρίξει την απασχόληση και να μεριμνήσει για τις ανείσπρακτες οφειλές προς τα Ταμεία των δημοσιογράφων, προσπαθεί να «σημαδέψει» την τράπουλα υπέρ των ισχυρών φίλων της.
Το καθεστώς Μητσοτάκη, όσο περισσότερο ενοχλείται από την πραγματικότητα, τόσο μεγαλύτερο πάθος επιδεικνύει στην ενίσχυση των ΜΜΕ που την υμνούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου