Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει ότι αυτά τα κονδύλια δεν θα μείνουν για πάντα μυστικά, όπως κάποια άλλα, πριν από λίγες δεκαετίες [της «Εφ.Συν.»]







ε




Εχουν συμπληρωθεί τρεις μήνες από τότε που η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη αποφάσισε με απευθείας ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία την παροχή «υπηρεσιών επικοινωνίας» και την «υλοποίηση εκστρατείας για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού».
Πρόκειται για δύο διαφημιστικές εκστρατείες συνολικού ύψους 20 εκατ. ευρώ, τα οποία διατέθηκαν και συνεχίζουν να διατίθενται (;) σε μέσα ενημέρωσης, ενώ η κυβέρνηση ύστερα από την κατακραυγή που ξεσηκώθηκε αποκάλυψε απλώς τον αριθμό τους και το όνομά τους: είναι 1.232 και σε αυτά δόθηκαν και συνεχίζουν να δίνονται τα χρήματα για τις δύο διαφημιστικές εκστρατείες «Μένουμε σπίτι» και «Μένουμε ασφαλείς».
Επί μήνες η κυβέρνηση κρύβεται πίσω από γελοίες δικαιολογίες και αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα τα ακριβή ποσά που δόθηκαν σε κάθε μέσο ενημέρωσης, πότε δόθηκαν, αν συνεχίζουν να δίνονται, ποιες διορθώσεις έγιναν και γιατί. 
Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο σκάνδαλο μυστικών, μέχρι τώρα, κονδυλίων που μοιράστηκαν κατά τρόπο αδιαφανή και σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει άκρως μεροληπτικό, αντιδεοντολογικό και παράνομο, αποκαλυπτικό για την πρόθεση της κυβέρνησης να ανταμείψει πλουσιοπάροχα τα μέσα ενημέρωσης που την επαινούν καθημερινά, προσφέροντας ταυτόχρονα κάποια ψίχουλα σε όσα μέσα ενημέρωσης της ασκούν κριτική!
Η εφημερίδα μας ζήτησε από την πρώτη στιγμή να δημοσιοποιηθούν όλα τα αναλυτικά στοιχεία για τα ποσά που δόθηκαν, καθώς και η σύμβαση με την εταιρεία Initiative Media. 
Η κυβέρνηση καθυστερεί, ενδεχομένως «μαγειρεύει» τα στοιχεία, ενώ όσα έχουν διαρρεύσει δίνουν μια εικόνα σκανδαλώδους διασπάθισης δημοσίου χρήματος σε «ημέτερους» της Ν.Δ. και της κυβέρνησης, σε αυλοκόλακες και «πρόθυμους» να διεκπεραιώσουν κομματικές και κυβερνητικές εντολές.
Η «Εφημερίδα των Συντακτών» προχώρησε την Τρίτη στην κατάθεση επίσημης αίτησης στους αρμόδιους υφυπουργούς Θ. Σκυλακάκη και Στ. Πέτσα για άμεση πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα που έχουν σχέση με τη σύμβαση που σύναψε η κυβέρνηση με την εταιρεία Initiative Media. 
Με βάση το άρθρο 5Α του Συντάγματος σε συνδυασμό με το άρθρο 5 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, οι δύο υφυπουργοί καλούνται να μας κοινοποιήσουν όλα τα έγγραφα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια με τα οποία δόθηκαν τα 20 εκατ. ευρώ.
Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει ότι αυτά τα κονδύλια δεν θα μείνουν για πάντα μυστικά, όπως κάποια άλλα, πριν από λίγες δεκαετίες. Αν δεν δώσει τώρα όλα τα στοιχεία, θα αναγκαστεί να το κάνει πολύ γρήγορα.
Η κυβέρνηση είναι υπόλογη πολιτικά στον ελληνικό λαό, αλλά υπάρχουν και ποινικές ευθύνες για το πώς διαχειρίστηκαν τα 20 εκατ. ευρώ του δημοσίου χρήματος. Το σκάνδαλο είναι πραγματικό και οι εμπλεκόμενοι είναι γνωστοί. Ευτυχώς δεν είμαστε οι μόνοι που υψώσαμε τη φωνή μας ζητώντας πλήρη διαφάνεια. Και άλλα μέσα ενημέρωσης, η αξιωματική αντιπολίτευση, κόμματα της αντιπολίτευσης και βουλευτές της συμπολίτευσης ζήτησαν να δοθούν στη δημοσιότητα τα πλήρη στοιχεία.
Η ΕΣΗΕΑ ζήτησε διαφάνεια και ισοτιμία στην κατανομή των κονδυλίων στις 28 Απριλίου, ενώ έθεσε το ζήτημα και με επιστολή της στις 8 Μαΐου σε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. 
Η Ενωση Ιδιοκτητών Ημερήσιων Εφημερίδων Αθηνών, η οποία είχε επικρίνει –και ορθώς– την κυβέρνηση για την άστοχη και άκριτη απόπειρά της να ενισχύσει τον έντυπο Τύπο στα τέλη του 2019, στην περίπτωση αυτών των διαφημιστικών εκστρατειών προτίμησε να τηρήσει σιωπή, ενώ θα μπορούσε να συμβάλει στη διαφάνεια, δίνοντας στη δημοσιότητα τα ακριβή ποσά τα οποία έλαβαν όλες οι εφημερίδες-μέλη της.
Δεν είναι ακόμη γνωστό αν τον κατάλογο με την κατανομή των ποσών τον έδωσε έτοιμο η κυβέρνηση στην εταιρεία ή τον διαμόρφωσε η ίδια η εταιρεία, όπως ισχυρίστηκε πριν από λίγες μέρες ο Στ. Πέτσας. Σε κάθε περίπτωση οι ευθύνες της εταιρείας είναι τεράστιες.
Ας μη νομίζει η ιδιοκτησία της ότι είναι υπεράνω δημόσιας κριτικής. Με ποια κριτήρια μοιράστηκαν τα ποσά, ποιος έκρινε και με ποια δεδομένα τις κυκλοφορίες των εφημερίδων, την ακροαματικότητα των ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, την επισκεψιμότητα των ιστοσελίδων; Για παράδειγμα, στην περίπτωση των εφημερίδων, η Initiative Media τι έλαβε υπόψη της; Τις κυκλοφορίες που περιλαμβάνει το δελτίο του πρακτορείου διανομής; Και για τις εφημερίδες που αρνούνται να ανακοινώνονται οι κυκλοφορίες τους; Και για όσες εμφανίζουν διογκωμένες τις πωλήσεις τους;
Ακόμη, αν πράγματι η Initiative Media έκανε την επιλογή και τον επιμερισμό των χρημάτων, έλαβε υπόψη της ότι το αρμόδιο υπουργείο έχει εδώ και χρόνια Μητρώο όλων των διαδικτυακών μέσων ενημέρωσης για να μπορούν να είναι νόμιμα και να ελέγχονται; Αν ναι, τότε γιατί χρηματοδοτήθηκαν μη εγγεγραμμένα και ουσιαστικά ανύπαρκτα μέσα;
Η εταιρεία στην οποία ανατέθηκε το έργο αυτό λειτουργεί με βάση την ελληνική νομοθεσία, στην ελληνική αγορά. Με τον τρόπο που μοίρασε ή μοιράζει ακόμη τα χρήματα του ελληνικού λαού πιστεύει ότι είναι υπεράνω των νόμων; Αλλά ακόμη και στον χώρο της, εφάρμοσε τον Κώδικα Δεοντολογίας της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ);
Οι Ελληνες πολίτες και οι διαφημιζόμενες εταιρείες θέλουν να ξέρουν αν τα χρήματα του ελληνικού λαού μοιράστηκαν με νόμιμο τρόπο, σύμφωνα με τα χρηστά ήθη και όχι με αθέμιτες, αδιαφανείς και βάναυσα μεροληπτικές διαδικασίες και πρακτικές.
Η «Εφ.Συν.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου