Όμως όταν τελειώνουν τα αλληλοτροφοδοτούμενα εγκωμιαστικά άρθρα, έρχεται η ώρα της σκληρής πραγματικότητας στη δοκιμασία της ελληνικής οικονομίας και της καθημερινότητας του πολίτη μετά την πανδημία. Οι "αγιογραφίες" αρχίζουν και κουράζουν και η αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης δεν κρίνεται από «αγιογραφίες» αλλά από την επιβίωση των Ελλήνων που βαδίζουν ολοταχώς σε νέα φτωχοποίηση.
Έχουν ήδη καθυστερήσει τα έγκαιρα μέτρα για τη διάσωση των επιχειρήσεων, ειδικά των μικρομεσαίων, και την τόνωση της κατανάλωσης, ώστε να αποφευχθεί το "τσουνάμι" που έρχεται.
Η ΝΔ εμφανίζεται απροετοίμαστη, αδύναμη ή αδιάφορη για το θέμα της ρευστότητας στην αγορά και της πρόσβασης σε κεφάλαια, των λουκέτων που ακολουθούν μαζικά σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, την τρομακτική απώλεια θέσεων εργασίας και τον κίνδυνο για μια νέα σφοδρή κρίση, που θα πλήξει μοιραία την πολυσυζητημένη «μεσαία τάξη» και τους εργαζόμενους.
Τα μέτρα της κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση αφού, παρά τις εξαγγελίες και τις επικοινωνιακά τεχνάσματα περί «προστασίας των εργαζομένων», στην πράξη άνοιξε το δρόμο για έναν αρμαγεδώνα στην αγορά εργασίας και τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.
Το πακέτο των 32 δις από την ΕΕ είναι εκ πρώτης όψεως μια θετική είδηση, όμως δεν είναι γνωστές ακόμη οι αιρεσιμότητες και τα προαπαιτούμενα που θα τεθούν για την Ελλάδα αλλά και ο τρόπος που θα τα διαχειριστεί η ελληνική κυβέρνηση.
Μέχρι στιγμής δεν πείθει ότι μπορεί να ανακουφίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας στην οικονομία αλλά ότι μάλλον συντελεί σε μια ακόμη βίαιη αναδιανομή. Μάλιστα, καθώς το νεοφιλελεύθερο μείγμα μέτρων, πλήττει εμφανώς τα δημόσια έσοδα, παραμένει ορατός ο κίνδυνος να κλονιστούν τα εύθραυστα δημοσιονομικά της χώρας και το υψηλό της χρέος.
Η ανησυχία για την οικονομία δεν κρύβεται ούτε στις δημοσκοπήσεις που καταγράφουν τις τεράστιες διαφορές υπέρ της ΝΔ. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων σε πρόσφατη μέτρηση με τέτοια χαρακτηριστικά, αξιολογούν αρνητικά την κυβέρνηση σε οικονομία και εργασιακά, χωρίς μάλιστα να έχει ακόμη φανεί το μέγεθος των επιπτώσεων της ολιγωρίας.
Όσο και αν τα δημοσιεύματα επιστρατεύουν τον "Μωυσή" ή τον "Ηρακλή" για να ενισχύσουν το προφίλ του πρωθυπουργού, όταν η κουβέντα φτάσει στην τσέπη του πολίτη, η «μυθοπλασία» πάει περίπατο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου