Αντίφωνο Κωστής Παπαϊωάννου
Υπήρξαν υπουργοί Παιδείας που τα έδωσαν όλα στην ιδιωτική πρωτοβουλία των σχολαρχών. Υπήρξαν άλλοι που τα έδωσαν όλα στη συντηρητικοποίηση του σχολείου, στο Πατρίς Θρησκεία.
Η κυρία Κεραμέως είναι πολυεργαλείο, ελβετικός σουγιάς: τα κάνει και τα δύο και συμφέρει.
Αυτό που πήγε να γίνει τόσο άτσαλα με τα ΚΕΚ, αρπαχτή μια κι έξω, μπορεί να γίνεται ήπια, κόσμια, συντεταγμένα με όρους αναδιάρθρωσης της εκπαίδευσης και "παροχέτευσης περίσσειας μαθητών" στην ιδιωτική εκπαίδευση. Φανταστείτε ότι διακηρυγμένος στόχος για τα ΕΠΑΛ είναι... η μείωση του μαθητικού πληθυσμού!
Έφτιαξα πρόχειρα σκονάκια. Μη μας πιάσουν αδιάβαστους. Ιδού τι ψηφίζεται εν μέσω κορονοϊού. Εν μέσω πανδημίας, με απουσία διαλόγου και χωρίς δυνατότητα αντίδρασης. Με όρους δηλαδή ακραίας, εμβληματικής πολιτικής ανεντιμότητας. Ούτε τα 10χρονα δε βάζουν γκολ όταν ο αντίπαλος δεν έχει κατεβεί στο γήπεδο λόγω επιδημίας.
Σκονάκι 1. Τα τωρινά
• Περισσότεροι μαθητές ανά τάξη σε νηπιαγωγεία-δημοτικά (από 22 πάνε 24 αλλά μπορεί και 27). Ήτοι. λιγότεροι εκπαιδευτικοί ανά σχολική μονάδα, περισσότερη κερδοφορία στα ιδιωτικά σχολεία
• Όριο ηλικίας στα 17 για εγγραφή στα ΕΠΑΛ. Μένουν εκτός ο ένας στους 3 μαθητές. Κλείνει ασφυκτικά κάθε δίοδος μεγαλύτερων ανθρώπων σε δεύτερη ευκαιρία στη γνώση εκτός ιδιωτικών ΙΕΚ
• Περισσότερες εξετάσεις στη μέση εκπαίδευση
• Τράπεζα θεμάτων, η χαρά του φροντιστή (η προηγούμενη απόπειρα απέδωσε καρπούς: 6 φορές περισσότεροι ανεξεταστέοι)
• Αυστηρότερη προαγωγή σε γυμνάσιο λύκειο
• Περισσότερες και ευκολότερες αποβολές
• Η διαγωγή αναγράφεται στα απολυτήρια και τους τίτλους σπουδών, χωρίς καμία παιδαγωγική σκοπιμότητα (θα πω παντού τι παλιόπαιδο είσαι)
• Απόσυρση της κοινωνιολογίας και επαναφορά λατινικών σε προφανή αναντιστοιχία με το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών των περισσότερων ανθρωπιστικών σχολών
Σκονάκι 2, τι έρχεται στο βάθος:
γκρίζο πέπλο συντηρητισμού, με πολύ ράσο και «εθνική ιστορία» στα προγράμματα σπουδών και προφανείς στόχους τα άνθη του κακού όπως η Πολιτική Παιδεία και οι Κοινωνικές Επιστήμες που κατά τον κ. Αντιπρόεδρο φτιάχνουν αριστερούς
Σκονάκι 3, τι έρχεται ακόμα πιο πολύ στο βάθος αλλά πολύ καθαρά:
• βαθιά αναδιάρθρωση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,
• σχολεία πολλών ταχυτήτων με συνάρτηση επιδόσεων –χρηματοδότησης,
• σχολεία που βρίσκουν πόρους για να λειτουργούν ή κλείνουν,
• ιδιωτικά κέντρα σπουδών με χορηγό την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου