Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2020

Σόι Ανά - Δελφον-Χρύσα Κακατσάκη






https://www.documentonews.gr/article/soi-ana-delfon?fbclid=IwAR3bFdiE2nsB2xoy_nzp65635GwMyCQWGDIjj_xBhvY3UvBFhNwFhbXrSK0

Λέγεται πως όταν ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ένιωθε να πλησιάζει το τέλος του συγκέντρωσε γύρω του παιδιά, νύφες, γαμπρούς, εγγόνια και δισέγγονα και με πλήρη πνευματική διαύγεια τους αφηγήθηκε έναν μύθο του Αισώπου:

«Κάποτε ένας πατέρας έδωσε στους γιους του ένα δεμάτι ξύλα και τους ζήτησε να τα σπάσουν. Προσπάθησαν ένας ένας με τη σειρά αλλά δεν μπόρεσαν. Λύστε τώρα το δεμάτι και ξαναδοκιμάστε, τους είπε. Αυτή τη φορά τα κατάφεραν. 
Είδατε; 
Η ένωση δίνει δύναμη».

Και ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης συνέχισε.
 «Έτσι σας θέλω. Να είστε μονοιασμένοι σαν μια γροθιά. 
Θα μαζεύεστε τα Χριστούγεννα όλοι γύρω από το ίδιο τραπέζι για τη γαλοπούλα και το Πάσχα για το αρνί που θα σας φέρνουν από τις Μαδάρες. 

Η Μαρέβα θα ανοίγει φύλλο για τα καλιτσούνια για να δείχνει ότι εκτός από επιχειρηματίας είναι και καλή νοικοκυρά, που ξέρει και αγαπά την κρητική κουζίνα. Όλοι μαζί επίσης θα πηγαίνετε διακοπές ή στα διεθνή συνέδρια που είναι περίπου το ίδιο.

 Εγώ, παιδιά μου, εκτός από τα περιουσιακά στοιχεία που σας άφησα (που δεν τα λες και λίγα) και εκτός από τις πολιτικές μου παρακαταθήκες νομίζω πως το σημαντικότερο πράγμα που θα κληρονομήσετε από μένα είναι το DNA. Αν προσέχετε τη διατροφή σας και αθλείσθε θα κυβερνάτε μέχρι 14 γενεές αυτή τη χώρα. Θα τιμάτε όμως και τους βαφτισιμιούς μου. 

Αν φτάσατε εδώ που φτάσατε, με τις δικές μου κουμπαριές το πετύχατε. 
Η Ντόρα με το πλεονέκτημα που της δίνουν τα πρωτοτόκια μπορεί πού και πού να διαφωνεί για να φαίνεται στους παραέξω πως είστε αυτόνομες προσωπικότητες.
 Δεν πρόκαμα να τη δω πρωθυπουργό, αλλά εσύ Κυριάκο μου πιστεύω πως θα γίνεις. 

Τόσα χρόνια λαμπρές σπουδές στο Χαρβαρντ δεν θα πάνε χαμένες. Έχε το νου σου στον Σαμαρά μην κάνει και σε σένα κανένα χουνέρι. Αν δεν έριχνε την κυβέρνησή μου, η Ελλάς δεν θα είχε περάσει τα δεινά της οικονομικής κρίσης. Ελπίζω να μην επανέλθει με τον άκρατο νεοφιλελευθερισμό που θα εφαρμόσεις. 

Για ό,τι και να σας κατηγορούν, εσείς θα απαντάτε διπλωματικά σαν τους χρησμούς της Πυθίας. Δεν θυμάστε τις δικές μου δηλώσεις κατά καιρούς που όλοι έτρεχαν να τις ερμηνεύσουν; Αυτά είχα να σας πω και τώρα μπορώ να κλείσω ήσυχος τα μάτια μου. Θα παρακολουθώ από κει ψηλά το κάθε σας βήμα».

Έτσι και έγινε. 
Όλοι τηρούσαν κατά γράμμα τις συμβουλές του ώσπου μια μέρα ο Κυριάκος, ενώ κοιμόταν, πετάχτηκε ανήσυχος. Είχε δει στον ύπνο του έναν εφιάλτη. Ο πατέρας του τον μάλωνε ότι κακώς η Μαρέβα ακύρωσε τη συμμετοχή της ως ομιλήτρια στο φόρουμ των Δελφών. 
«Εγώ, γιε μου, πάντοτε έπαιρνα τη μάνα σου μαζί μου. 8 μόνο άτομα από το στενό και ευρύτερο μητσοτακέικο ούτε ενδεκάδα ποδοσφαιρικής ομάδας δεν κάνουν. Ενθυμούμαι ότι είχα δει κάποτε στο θέατρο το έργο «Τιμή» όπου και οι 11 ηθοποιοί της παράστασης ήταν μέλη της οικογένειας Νέζερ. Μη φοβάσαι τι θα πουν τα social media.
Eσύ είσαι τώρα αρχηγός και ό,τι θέλεις κάνεις. Το πολύ πολύ να ιδιωτικοποιήσεις το μαντείο των Δελφών για να το ελέγχεις. Ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. 
Μπορεί να κυκλοφορεί ακόμα το φάντασμα του Αισώπου. Τα παραμύθια του καλά ήταν, αλλά όταν είχε πάει κι αυτός εκεί ειρωνεύτηκε τους ιερείς ότι δίνουν χρησμούς και υποσχέσεις για να πλουτίζουν και κατηγόρησε τους κατοίκους ότι αντί να καλλιεργούν τα κτήματά τους ζούσαν από τ' αφιερώματα των προσκυνητών, κάτι σαν τους σημερινούς χορηγούς. Να θυμάσαι ότι το σόι μας είναι ανάδελφο. 
Όμοιό του δεν θα βρεις σε ολόκληρη την οικουμένη».
Ο Κυριάκος σηκώθηκε, έσκισε από το λεξικό του Μπαμπινιώτη τη σελίδα με το λήμμα νεποτισμός και συνέχισε κανονικά τον ύπνο του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου