Οι προθέσεις της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, όπως αποτυπώθηκαν στις πρώτες αποφάσεις, παραπέμπουν σε μια αναχρονιστική και ανορθολογική πολιτική, που θα σημάνει αρκετά βήματα πίσω, κόντρα στις αρχές που διέπουν ένα στοιχειωδώς σύγχρονο δυτικό κράτος.
Η Νίκη Κεραμέως μίλησε για «ιεροδιδασκάλους» και «φορείς» που θα συνδράμουν τη «συνταγματική επιταγή» για ενίσχυση της θρησκευτικής συνείδησης. Εκτός από αστήρικτες οι προθέσεις δίνουν λόγο για την Παιδεία στους πλέον θρησκόληπτους και ακραίους φορείς της ελληνικής κοινωνίας, κόντρα σε κάθε αντίληψη διαφωτισμένης εκπαίδευσης.
Η εξαγγελία για άμεση κατάργηση της ίδρυσης 4ης Νομικής Σχολής στην Πάτρα βασίζεται σε απόλυτα πελατειακά και τοπικιστικά κριτήρια ενώ στερείται κάθε επιστημονικής τεκμηρίωσης. Εναντίον της ίδρυσης επιχειρηματολογούσαν Μητροπολίτες (!) λόγω των οικονομικών οφελών για μια άλλη επαρχία ενώ τέθηκε και η διάσταση του ρεβανσισμού σε βάρος της «κόκκινης» Αχαΐας. Το δε επιχείρημα ότι δεν χρειάζονται άλλα πτυχία νομικής είναι εμφανώς αντιπαιδαγωγικό και υποκριτικό για το κόμμα που προασπίζεται τη λειτουργία αμέτρητων -ιδιωτικών - Νομικών Σχολών.
Η μεταφορά της Έρευνας και Καινοτομίας από το Υπουργείο Παδείας στο Υπουργείο Ανάπτυξης, είναι άλλη μια ρηχή προσέγγιση για τη σύνδεση Έρευνας και Αγοράς αμιγώς ως οικονομικό γεγονός. Είναι επίσης αποκαλυπτική της αντίληψης της ΝΔ για την Παιδεία και των προθέσεών της. Η ανεπάρκεια δεκαετιών έχει αναδειχτεί από το γεγονός ότι επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ τα κονδύλια για την Έρευνα διπλασιάστηκαν. Στο ίδιο πλαίσιο, και το γεγονός πως η Υπουργός Παιδείαςαμφισβήτησε την ανάγκη για την πρόσληψη των 10.500 εκπαιδευτικών, υποβαθμίζοντας τη Δημόσια Παιδεία.
Επιπλέον η παράταση των μηχανογραφικών με πρόσχημα «την εξέταση της ετοιμότητας των νέων τμημάτων των Πανεπιστημίων» με το ενδεχόμενο απαλοιφής ορισμένων είναι επίσης ενδεικτική της άγνοιας αλλά και της καθεστωτικής αντίληψης. Από τη μία η αλλαγή μηχανογραφικού με κατάργηση τμημάτων, ενώ η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη και πολλοί τα έχουν ήδη καταθέσει, είναι εξωφρενική και συνταγματικά απαράδεκτη. Επιπλέον θίγει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, καθώς το πρόγραμμα σπουδών προκύπτει από τις αποφάσεις των Συγκλήτων.
Το σχέδιο της κυβέρνησης έχει ως μόνο στόχο την υποβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας προς όφελος της Ιδιωτικής, αλλά και την επιβολή σε αυτήν των κανόνων και των συμφερόντων της αγοράς, κόντρα σε οποιαδήποτε σύγχρονη αντίληψη για την Παιδεία και ταυτόχρονα υποβαθμίζει
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου