Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

Κλοπή φωτογραφιών από τον ΕΟΤ καταγγέλλουν δύο φωτογράφοι-UPDATE Απάντηση του ΕΟΤ




























Embedded image permalink































 












http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=455952

Χρήση φωτογραφιών τους χωρίς την έγκριση τους στο νέο βίντεο του ΕΟΤ, το οποίο αρχικά συμπεριέλαβε πλάνο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες επί Χίτλερ στο Βερολίνο, καταγγέλλουν δύο φωτογράφοι.Αριστερά το στιγμιότυπο του Stian Rekdal και η ίδια σκηνή δεξιά στο βίντεο Visit Greece

Αριστερά το στιγμιότυπο του Stian Rekdal και η ίδια σκηνή δεξιά στο βίντεο Visit Greece


Όπως γράφει στο προσωπικό του ιστολόγιο αλλά και στο EnetEnglish .gr ο Damian Mac Con Uladh ο ένας εκ των δύο φωτογράφων, ο Stian Rekdal ανέφερε ότι πέντε πλάνα από βίντεο που είχε κάνει το 2012 περιλαμβάνονται στο βίντεο του ΕΟΤ «Visit Greece | Gods, Myths, Heroes».


Ο Stian Rekdal (κατάγεται από τη Νορβηγία αλλά ζει στην Αθήνα) δημιούργησε το 2012 ένα βίντεο με τίτλο «Greece», μετά από ένα οδοιπορικό 16 ημερών, κατά τη διάρκεια του οποίου τράβηξε περισσότερες από 116.000 φωτογραφίες.

Το εξάλεπτο βίντεο το έχουν ήδη δει σχεδόν 100.000 άνθρωποι και ήταν τόσο επιτυχημένο ώστε λίγο αφότου αναρτήθηκε στο Vimeo η LG αγόρασε κάποια πλάνα προκειμένου να δείξει την ποιότητα των τηλεοπτικών της οθονών παγκοσμίως. Αυτό το συμβόλαιο είχε διετή διάρκεια και όπως αναφέρει «αν έψαχνες εκείνη την περίοδο για τηλεόραση LG πιθανότατα θα έβλεπες τη δουλειά μου στην οθόνη στα καταστήματα».


Greece from Stian Rekdal on Vimeo.
Για ένα απ’ αυτά τα πλάνα – σκηνή από τη Σαντορίνη- χρειάστηκε, όπως αναφέρει, πέντε ώρες. Επίσης, όπως καταγγέλλει, στο βίντεο του ΕΟΤ χρησιμοποιήθηκαν πλάνα από το οδοιπορικό του στα Ζαγοροχώρια.
Παρόλο που ο Rekdal είχε βάλει τα στοιχεία του στο αυθεντικό βίντεο καθώς τον λογότυπό του, αυτό όπως καταγγέλλει αφαιρέθηκε από τα περισσότερα πλάνα του βίντεο του ΕΟΤ. Ωστόσο το υδατογράφημα πνευματικών δικαιωμάτων είναι ορατό σε πλάνα από την Αρχαία Ολυμπία, πάνω στο οποίο, προσθέτει, έχει μπει φωτογραφία του Ηρακλή, από τους ανθρώπους που έφτιαξαν το βίντεο του ΕΟΤ.
Ο φωτογράφος λέει ότι έμαθε για την παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων από ένα Αυστραλό συνάδελφό του, τον Alex Cherney, ο οποίος, καταγγέλλει ότι ανακάλυψε πως μια σειρά πλάνων που είχε πάρει από τους 12 Αποστόλους, ένα διάσημο αξιοθέατο στην Αυστραλία, είχε επίσης συμπεριληφθεί στο επίμαχο βίντεο του ΕΟΤ χωρίς να το γνωρίζει εκ των προτέρων ή να έχει δώσει την έγκρισή του. Το λογότυπο του φωτογράφου επίσης δεν είναι ορατό στο βίντεο, προσθέτει.
Ο Rekdal επίσης υποψιάζεται πως αφότου έστειλε mail την Κυριακή στο Visit Greece ζητώντας εξηγήσεις κάποια πλάνα εξαφανίστηκαν από το βίντεο.
Ο ίδιος μάλιστα σημειώνει πως δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο καθώς, όπως προσθέτει, τον περασμένο Ιούνιο εντόπισε άλλο τμήμα του έργου του σε ένα άλλο βίντεο Visit Greece και αποζημιώθηκε γι’ αυτό από την εταιρεία παραγωγής που έφτιαξε το διαφημιστικό.
Ακόμα αναφέρει πως εάν ο ΕΟΤ δεν λύσει άμεσα το θέμα της κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων θα πρέπει να ζητήσει από το YouTube να κατεβάσει το βίντεο.
Όπως επισημαίνει, τέλος στο blog του ο Damian Mac Con Uladh, παρά τις αρκετές προσπάθειες για σχόλιο από τον ΕΟΤ κανείς δεν ήταν διαθέσιμος να σχολιάσει τους ισχυρισμούς των φωτογράφων.
Η καταγγελία αυτή δίνει νέα διάσταση στο θέμα που έγινε ευρέως γνωστό την περασμένη Πέμπτη όταν αποκαλύφθηκε πως στο επετειακό βίντεο του ΕΟΤ συμπεριλήθηκε στιγμιότυπο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1936 στο Βερολίνο, τους οποίους το ναζιστικό καθεστώς χρησιμοποίησε για προπαγανδιστικούς λόγους. Κατόπιν ο οργανισμός εξέδωσε δύο ανακοινώσεις διευκρινίζοντας ότι έγινε εσφαλμένα αλλά και ρίχνοντας καρφιά για την εφημερίδα Guardian που ασχολήθηκε επίσης με το ζήτημα. Να σημειωθεί ότι ο Damian Mac Con Uladh ήταν ο πρώτος που μετέδωσε την είδηση μέσω του EnetEnglish .gr.
Newsroom Enet

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΟΤ ΕΔΩ
http://www.kathimerini.gr/791561/gallery/epikairothta/ellada/my8oi-kai-alh8eies-gia-to-vinteo-toy-eot-gods-myths-heroes

"Το συγκεκριμένο πλάνο αποτελεί μέρος του υλικού του επίσημου video των τελευταίων Ολυμπιακών αγώνων του Λονδίνου του 2012. "

ΨΕΥΤΕΣ!!!!

Thomais Papaioannou @ThomaisERT_RIK · Nov 8
Να λοιπόν το επισημο βίντεο του Λονδινου 2012: στο 1:19:18
Μονο βίντεο των Ο.Α. Λονδίνου 1948...














10 λόγοι που το νέο διαφημιστικό του ΕΟΤ είναι η επιτομή της αθλιότητας

Γιατί ο άξονας της θεματικής του δεν είναι η πραγματική και σύγχρονη Ελλάδα, αλλά μία αρχαιόπρεπη ονείρωξη που επιχειρεί με περισσή φολκλορική γελοιότητα να προσδώσει αξία και κύρος στη χώρα, εκμεταλλευόμενη τα προγονικά της κειμήλια.
Γιατί το storyline και το σπικάζ είναι μια ξεπερασμένη γραφικότητα, βγαλμένη από listening εξετάσεων lower του ’98.
Γιατί η μουσική θα μπορούσε κάλλιστα να είναι ο ήχος αναμονής στις κλήσεις προς τα γραφεία της Ολυμπιακής, το 1989.
Γιατί από εικαστικής άποψης είναι ένα παλιομοδίτικο κιτσαριό, φτιαγμένο με πολύ ερασιτεχνικό τρόπο, που δεν αναδεικνύει το φυσικό και πολιτιστικό κάλλος στο οποίο ποντάρει, αλλά, αντιθέτως, το σαμποτάρει, νοθεύοντάς το με εφέ της πλάκας και μοντάροντάς το με αισθητική σουβλατζή της Πλάκας.
Γιατί το μήνυμα που επιχειρεί να μεταδώσει, αλλά και το σκεπτικό πίσω από αυτό, αποτελούν ωδή στην παραπλάνηση και εκφράζουν μία νοσηρή νοοτροπία, άκρως επιβλαβή για το συμφέρον της χώρας. Μια σύγχρονη Ελλάδα που πουλάει τον εαυτό της ως φυσικό συνεχιστή ενός κλασικού πολιτισμού με τον οποίο δεν έχει καμία σχέση,
είναι μια Ελλάδα που ψεύδεται,
δεν διαθέτει ίχνος αυτογνωσίας
 και, καταληκτικά, στερείται κάθε προδιαγραφής,
προκειμένου να προσελκύσει κόσμο βάσει της δικής της πρωτοτυπίας.

Μια χώρα που ζητάει από τον κόσμο να την προτιμήσει, επειδή στα εδάφη της αναπτύχθηκε πριν 2.000 χρόνια ένας σπουδαίος πολιτισμός, διαπράττει πνευματική αρχαιοκαπηλία και προδίδει την πολιτισμική της ένδεια με τον πιο κραυγαλέο και λυπηρό τρόπο.
Γιατί, κατόπιν όλων των παραπάνω, προσβάλλει τους Νεοέλληνες, υπονοώντας ότι το μόνο που αξίζει στην σύγχρονη Ελλάδα είναι ό, τι θυμίζει την αρχαία.
Γιατί, πράγματι, το μόνο που αξίζει στη σύγχρονη Ελλάδα είναι ό, τι θυμίζει την αρχαία, και η υπενθύμιση αυτής της δυσάρεστης πραγματικότητας είναι ένα πολύ κακό μάρκετινγκ.
Γιατί η (ψευδής όπως προείπα) εικόνα της Ελλάδας που προβάλλει, είναι επιπροσθέτως και εντελώς υπερφίαλη, αναπαράγει ένα κάρο ενοχλητικά και δυσφημηστικά κλισέ για την ιδιοσυγκρασία των Ελλήνων (οι οποίοι αξιώνουν να υποδεχτούν ορδές τουριστών), αποκρυσταλλώνοντας τον χαρακτήρα τους επί τη βάσει της αρχής: ΕΙΜΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠ’ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΑΣ ΚΑΤΟΥΡΑΩ ΣΤΗ ΜΑΠΑ.
Γιατί είναι γεμάτο με ντροπιαστικές υπερβολές (ο ήλιος στην Ελλάδα είναι καλύτερος απ’ ό, τι οπουδήποτε αλλού, seriously guys?) που φτηναίνουν την ήδη στρεβλή αφήγηση και γελοιοποιούν το αποτέλεσμα, εξισώνοντάς το ιδεολογικά και αισθητικά με το My Big Fat Greek Wedding.
Γιατί τα ουσιώδη κομμάτια της παραγωγής είναι τσίπικα (π.χ κλεμμένα πλάνα ή πλάνα της Ελλάδας που δεν είναι απ’ την Ελλάδα) και το σύνολό της αγγίζει τα όρια του trolling, αλλά όχι τόσο όσο αυτό (που τα ξεπερνάει), άρα ακόμα και σ’ αυτόν τον τομέα, χάνουμε τα πρωτεία.






1 σχόλιο:

  1. Σωραια αυτη η Καλαφατα. Εκατσε μερικες ωρες στο γραφειο, αντεγραψε, εραψε, εσβησε και εβγαλε αβιαστα κι αβασανιστα 75 χιλιαρικακια, μειον τη μιζουλα της Κεφαλογιανναινας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή