Τρίτη 25 Μαρτίου 2014

Η κυρία και το τσογλάνι-ΤΟΥ ΠΙΤΣΙΡΙΚΟΥ






Μια διαχρονική «δήλωση»

Υπήρξε αναμφίβολα η συνωμοτική θεωρία της δεκαετίας. Ο λόγος για την περιβόητη «δήλωση Κίσινγκερ», που -παρά την οφθαλμοφανή πλαστότητά της- περιφέρθηκε (και εν μέρει εξακολουθεί να περιφέρεται) ως μέγα ντοκουμέντο από ΜΜΕ σε ΜΜΕ, «αποδεικνύοντας»:

(α) ότι οι Ελληνες, ως τέτοιοι, αποτελούμε έναν από τους βασικούς στόχους των «σκοτεινών κέντρων» της παγκόσμιας πολιτικής, και (β) ότι βασικό όχημα αυτής της επίθεσης συνιστά η προσπάθεια των παραπάνω σκοτεινών κύκλων να αποκοπεί ο «ελληνισμός» από τις «ρίζες» της γλωσσικής, θρησκευτικής, κ.λπ. παράδοσής του. 

Ο ρόλος του ίδιου του Κίσινγκερ στην όλη μυθοπλασία είναι προφανής: εκτός από νεκροθάφτης της ενιαίας Κύπρου το 1974, ο μυστικοπαθής πάλαι ποτέ σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας και υπουργός Εξωτερικών του Νίξον έχει το επιπλέον «προσόν» της γερμανοεβραϊκής καταγωγής, που λειτουργεί προωθητικά για όσες συνωμοτικές θεωρίες δεν αρκούνται στον απλό αντιαμερικανισμό. Εξυπακούεται, βέβαια, ότι πρώτο θύμα αυτής της παραφιλολογίας είναι η προσπάθεια για μια ορθολογική ανάλυση της ίδιας της ιμπεριαλιστικής πολιτικής των ΗΠΑ. 

Ας επιστρέψουμε, όμως, στο ιστορικό της «δήλωσης». Ηταν Φεβρουάριος του 1997, όταν το περιοδικό «Νέμεσις» της Λιάνας Κανέλλη δημοσίευσε, ως ένθετο σε μια πολυσέλιδη συνέντευξη με τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου, το παρακάτω «απόσπασμα ομιλίας του Χένρι Κίσινγκερ από [sic] τη βράβευσή του από προσωπικότητες του επιχειρηματικού κόσμου των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον», που (υποτίθεται ότι) είχε γίνει το Σεπτέμβριο του 1994:

«Ο ελληνικός λαός είναι δυσκολοκυβέρνητος και γι' αυτό πρέπει να τον πλήξουμε βαθιά στις πολιτισμικές του ρίζες. Τότε ίσως συνετισθεί. Εννοώ, δηλαδή, να πλήξουμε τη γλώσσα, τη θρησκεία, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε κάθε δυνατότητά του να αναπτυχθεί, να διακριθεί, να επικρατήσει, για να μη μας παρενοχλεί στα Βαλκάνια, να μη μας παρενοχλεί στην Ανατολική Μεσόγειο, στη Μέση Ανατολή, σε όλη αυτή τη νευραλγική περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας για μας, για την πολιτική των ΗΠΑ».

Ως πηγή του δημοσιεύματος υποδεικνύεται η αγγλόγλωσση τουρκική εφημερίδα «Turkish Daily News» της 17.2.97.

Παρά τον προφανή παραλογισμό του, το «ντοκουμέντο» έγινε πανηγυρικά δεκτό από μια πλειάδα αναλυτών που έσπευσαν, αντιγράφοντας ο ένας τον άλλο, να το επικαλεστούν ως το απόλυτο επιχείρημα υπέρ της «ανάγκης» για «εθνική καθαρότητα»: από το «Νέμεσις», η «δήλωση Κίσινγκερ» περνά έτσι στο «Χρόνο» της Κομοτηνής (12.3.97) κι από κει στο επετειακό μήνυμα Σαρτζετάκη για την 25η Μαρτίου, την «Εστία» και τα «Πολιτικά Θέματα» (30.5.97) ταυτόχρονα την αναδημοσιεύουν αλυσιδωτά η «Ελεύθερη Ωρα», το «Δικαίωμα» (3.1997), ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος» (14.8.97) και, στο «Βήμα», οι Χρήστος Γιανναράς (24.8.97) και Μάριος Πλωρίτης (31.8.97). Καθένας προσθέτει και το δικό του «ερμηνευτικό» αλατοπίπερο, με κοινή συνισταμένη την «απόδειξη» της «συνωμοσίας» από τα ίδια τα πράγματα: η «αδιαφορία στην Ελλάδα για την προκλητικά ωμή δήλωση 
του Κίσινγκερ», γράφει χαρακτηριστικά ο Γιανναράς, «είναι απτή απόδειξη ότι η στρατηγική που εισηγήθηκε ο πολύς Χένρι έχει τεθεί σε εφαρμογή με εντυπωσιακά κιόλας αποτελέσματα»...

-Τι κι αν η «δήλωση» διαψεύσθηκε (ως γεγονός και ως περιεχόμενο) γραπτώς από τον ίδιο τον Κίσινγκερ («Πολιτικά Θέματα» 13.6.97);

-Τι κι αν η πρωτότυπη «πηγή» της ακόμη αναζητείται, όπως αμήχανα ομολογεί εκ των υστέρων η ίδια η Κανέλλη («Νέμεσις» 10.1997), απορώντας που «δεν βρίσκεται το φύλλο αυτό» της «Turkish Daily News» ούτε στο Ιντερνετ ούτε στα γραφεία της εφημερίδας;

Οσοι προσπάθησαν να εξηγήσουν την απάτη, όπως ο καθηγητής Ν. Αλιβιζάτος, λοιδωρούνται σαν «τοποτηρητές και αμύντορες εν Ελλάδι της υπολήψεως του Κίσινγκερ» (Χρ. Σαρτζετάκης), ενώ το πλαστό «ντοκουμέντο» θα υιοθετήσουν και αρθρογράφοι όπως ο Κ. Μπέης («Ε» 15.10.97), ο Στ. Παπαθεμελής («Βήμα» 2.8.98) ή ο Ν.Ψυρούκης («Ελλοπία» 11.1998). Γιατί να πιστέψει κανείς τον πάλαι ποτέ «μάγο» της αμερικανικής διπλωματίας;

Κι όμως... Η καλύτερη απόδειξη για την πλαστότητα της «δήλωσης» είναι το γεγονός ότι αυτή είχε δημοσιευθεί οκτώ τουλάχιστον χρόνια πριν από τότε που υποτίθεται πως έγινε! Στην «Ελευθεροτυπία» της 26.1.1987, ο δικηγόρος Θ. Σταυρόπουλος τη χρησιμοποιεί -κι αυτός- ως επιχείρημα για την «ανάγκη» επιστροφής των αρχαίων στα γυμνάσια. Η μόνη διαφορά, εδώ, αφορά τη χρονολόγησή της: Νοέμβριος του 1973, «ακριβώς μετά τη σφαγή του Πολυτεχνείου»... 







Μετά τον Ευάγγελο Βενιζέλο που είχε κατηγορήσει τον ΣΥΡΙΖΑ πως καλλιεργεί τον «εκτσογλανισμό» της κοινωνίας,

η Λιάνα Κανέλλη -με αφορμή ένα ντοκιμαντέρ και κάτι που κατάλαβε μόνο η ίδια- χαρακτήρισε «τσογλάνι» τον Αλέξη Τσίπρα. 

Αυτό συνέβη στην εκπομπή του Γιάννη Πρετεντέρη, τον οποίο η κυρία Κανέλλη εκτιμά επειδή είναι πολύ κύριος. Όταν το 2007 ήταν φανερό πως ο Αλέξης Τσίπρας επρόκειτο να εκλεγεί στην προεδρία του Συνασπισμού, η Λιάνα Κανέλλη τον είχε χαρακτηρίσει 
ως «μια πολύ trendy επιλογή σε ένα emo κόμμα». 

 Ο άλλος υποψήφιος για την προεδρία του Συνασπισμού ήταν ο Φώτης Κουβέλης, του οποίου την υποψηφιότητα η Λιάνα Κανέλλη είχε χαρακτηρίσει «βαθύτατα δημοκρατική και πολιτισμένη». 

 Το πόσο βαθύτατα δημοκρατικός και πολιτισμένος ήταν ο Φώτης Κουβέλης
 το διαπιστώσαμε μετά τις εκλογές του 2012.

 Πάντως, είναι πολύ τιμητικό για τον Αλέξη Τσίπρα το γεγονός ότι η Λιάνα Κανέλλη τον αναβάθμισε από trendy σε τσογλάνι. Το επόμενο βήμα είναι να γίνει πρωθυπουργός.

 (Όταν η Λιάνα Κανέλλη είχε χαρακτηρίσει τον Αλέξη Τσίπρα «μια πολύ trendy επιλογή σε ένα emo κόμμα», είχα γράψει πως η Λιάνα Κανέλλη είναι «μια επιλογή λογοδιάρροιας σε ένα κόμμα που έχει γλωσσοδέτη». Βέβαια, η κυρία Κανέλλη είναι έξαλλη με τον Αλέξη Τσίπρα αλλά, για κάποιον άγνωστο λόγο, καταπίνει την γλώσσα της, όταν πρόκειται για τους Έλληνες ολιγάρχες. Κάπως έτσι, το ΚΚΕ κατάντησε γραφικό. Κι ό,τι γίνεται γραφικό, δεν έχει πια ζωή. Δηλαδή, είναι νεκρό.) 

 (Μεγάλη η λύσσα των πρώην και νυν δημοσιογράφων του Mega με τον Αλέξη Τσίπρα. 
Αυτό είναι θετικό στοιχείο.)

1 σχόλιο:

  1. Λιάνα Κανέλλη, μαζί της μεγαλώσαμε ¨θαυμάζοντας ¨την στις περιπλανήσεις της στην κρατική ή στην ιδιωτική τηλεόραση πότε να εκφωνεί ειδήσεις (.πότεΝΔ πότε ΚΟΔΗΣΟ )πότε ¨΄ασπρο μαύρο¨(σύντομο όμως πολύ σύντομο αυτό το πρόγραμμα με την άλλη αξιολάτρευτη η κ.Παναγιωταρέα που δεν είχε χρόνο η πρώτη να χάνει τα κέφια της με την ΟΛΜΕ ναι! το είπε το θυμάμαι)πότε ως "μαχαλόμαγκας" στην εποχή του Μπαιρακτάρη καθήμενη στην καρέκλα ανάποδα να μας απειλεί να έχουμε "ψηλά τα χέρια "κτλ κτλ και μετά ω! του θαύματος μεταστροφή στον ταξικό και αδυσώπητο ταξικό αγώνα, εκ του ασφαλούς βεβαίως βεβαίως από τις τάξεις του ΚΚΕ .Έκτοτε και από εξαετίας επιδίδεται στις ατάκες από τηλεοράσεως ε!τώρα αυτές οι ατάκες με φρασεολόγιο της άγουρης νεολαίας είναι και κακοήθεις αλλά οι tv περσόνες παίρνουν την άδεια από το γυιαλί της τηλεόρασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή