http://www.thepressproject.gr/article/57858
Τέταρτης γενιάς πολιτικός ο Κυριάκος Μητσοτάκης,
γιος πρωθυπουργού,
εγγονός βουλευτή
και δισέγγονος αρχηγού κόμματος,
προέρχεται από μία οικογένεια που ζει από το ελληνικό κράτος, σχεδόν από συστάσεώς του.
Επί δεκαετίες μάλιστα, λειτούργησαν με βάση την κλασική νεοελληνική μικροκομματική συνταγή του ρουσφετιού και της συναλλαγής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι χιλιάδες που προσλήφθηκαν στη ΔΕΗ πριν τις εκλογές του 1993 από την κυβέρνηση του πατέρα του.
Τα παλιά στελέχη της ΔΕΗ έχουν να διηγούνται από τότε για την «εισβολή χιλιάδων ρουσφετιών», για τα οποία δεν υπήρχαν ούτε καρέκλες για να τους βάλουν,
έστω να κάθονται γιατί για δουλειά δεν υπήρχε λόγος.
γιος πρωθυπουργού,
εγγονός βουλευτή
και δισέγγονος αρχηγού κόμματος,
προέρχεται από μία οικογένεια που ζει από το ελληνικό κράτος, σχεδόν από συστάσεώς του.
Επί δεκαετίες μάλιστα, λειτούργησαν με βάση την κλασική νεοελληνική μικροκομματική συνταγή του ρουσφετιού και της συναλλαγής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι χιλιάδες που προσλήφθηκαν στη ΔΕΗ πριν τις εκλογές του 1993 από την κυβέρνηση του πατέρα του.
Τα παλιά στελέχη της ΔΕΗ έχουν να διηγούνται από τότε για την «εισβολή χιλιάδων ρουσφετιών», για τα οποία δεν υπήρχαν ούτε καρέκλες για να τους βάλουν,
έστω να κάθονται γιατί για δουλειά δεν υπήρχε λόγος.
Η νέα γενιά Μητσοτάκη σήμερα εμφανίζεται με το «μεταρρυθμιστικό» προσωπείο που προτάσσει η συγκεκριμένη εποχή, αλλά τίποτα μέχρι τώρα στην πράξη δεν έχει δείξει ότι είναι διαφορετική. Ο Κυρ.Μητσοτάκης, μάλιστα, έρχεται τώρα να καταργήσει και τη μοριοδότηση,
η οποία με τις όποιες αδυναμίες της, αποτελούσε τουλάχιστον φραγμό στη συναλλαγή και τα ρουσφέτια.
η οποία με τις όποιες αδυναμίες της, αποτελούσε τουλάχιστον φραγμό στη συναλλαγή και τα ρουσφέτια.
Στη συνέντευξή του στην «Καθημερινή» ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης μιλάει
για « κατάργηση των «μορίων» και έμφαση στα «δυναμικά» χαρακτηριστικά των υποψηφίων έναντι των τυπικών προσόντων,
αλλά και καθιέρωση της συνέντευξης ως βασικού εργαλείου επιλογής, που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου» το οποίο θα έχει «ως βασικό γνώμονα «την αξιοσύνη και το ταλέντο» που θα κρίνουν κάποιοι με υποκειμενικά κριτήρια, για τα οποία δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι δεν θα υποτάσσονται σε κομματικές σκοπιμότητες.
για « κατάργηση των «μορίων» και έμφαση στα «δυναμικά» χαρακτηριστικά των υποψηφίων έναντι των τυπικών προσόντων,
αλλά και καθιέρωση της συνέντευξης ως βασικού εργαλείου επιλογής, που περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου» το οποίο θα έχει «ως βασικό γνώμονα «την αξιοσύνη και το ταλέντο» που θα κρίνουν κάποιοι με υποκειμενικά κριτήρια, για τα οποία δεν υπάρχει καμία διασφάλιση ότι δεν θα υποτάσσονται σε κομματικές σκοπιμότητες.
Θα υπάρξουν δηλαδή, όπως ανακοίνωσε, γραπτές εξετάσεις και «κρίση της αξιοσύνης» μέσω συνέντευξης, κάτι που θα μπορούσε άνετα να μεταφραστεί –σύμφωνα με την έως τώρα εμπειρία – ως δουλειά στα φροντιστήρια για τις τυπικές εξετάσεις και φωτιά στα τηλέφωνα των βουλευτικών γραφείων για τις ουσιαστικές συνεντεύξεις.
Κλασική Ν.Δ δηλαδή και κλασική οικογένεια Μητσοτάκη.
Κλασική Ν.Δ δηλαδή και κλασική οικογένεια Μητσοτάκη.
Λέει ο υπουργός :«…Καταργούμε τη στείρα μοριοδότηση των «στατικών» χαρακτηριστικών των υπαλλήλων (πτυχία, πιστοποιητικά κ.λπ.) και ενεργοποιούνται γραπτές εξετάσεις και δομημένες συνεντεύξεις για να εντοπίσουμε τα δυναμικά εκείνα χαρακτηριστικά και τις ειδικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένας μάνατζερ για κάθε συγκεκριμένη θέση ευθύνης».
Δικαιολογεί δε, την απόφασή του λέγοντας:
«…. Στην Ελλάδα μάς χαρακτηρίζει συλλογικά μια «πτυχιολαγνεία».
Αλλά αν ψάχνεις για «πρώτο βιολί» και μπορείς να το επιλέξεις ακούγοντάς το να παίζει, δεν εστιάζεις σε μόρια, σε βαθμούς σε πτυχία ή σεμινάρια που ενδεχομένως παρακολούθησε ο βιολονίστας! Ψάχνουμε τα «πρώτα βιολιά» στη διοίκηση και είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν».
«…. Στην Ελλάδα μάς χαρακτηρίζει συλλογικά μια «πτυχιολαγνεία».
Αλλά αν ψάχνεις για «πρώτο βιολί» και μπορείς να το επιλέξεις ακούγοντάς το να παίζει, δεν εστιάζεις σε μόρια, σε βαθμούς σε πτυχία ή σεμινάρια που ενδεχομένως παρακολούθησε ο βιολονίστας! Ψάχνουμε τα «πρώτα βιολιά» στη διοίκηση και είμαστε βέβαιοι ότι υπάρχουν».
Κι ενώ έχει πει ότι η αξιολόγηση θα γίνεται αμερόληπτα από το ΑΣΕΠ, στη συνέχεια ξεφουρνίζει ότι θα γίνεται και από …ιδιώτες, και με τον αντίστοιχο ξύλινο λόγο επιχειρεί να το δικαιολογήσει, χωρίς να παρέχει καμία αξιόπιστη εγγύηση:
«Πράγματι, πέραν των εκπροσώπων του ΑΣΕΠ και του δημοσίου τομέα θα συμμετέχουν και επιλεγμένα στελέχη του ιδιωτικού τομέα ως αξιολογητές.
Τα στελέχη αυτά θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ και θα έχουν πιστοποιηθεί σχετικά.
Αυτή η καινοτομία, πέραν της περαιτέρω διασφάλισης της διαφάνειας, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρεται τεχνογνωσία στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού από τον ιδιωτικό τομέα στο κράτος.
Αυτή τη χρονική στιγμή στην εξέλιξη της Δημόσιας Διοίκησης δεν ανοίγουμε τις θέσεις ευθύνης στον ιδιωτικό τομέα.
Σε λίγα χρόνια όμως πιστεύω ότι θα είναι θεμιτό και εφικτό να προσελκύσουμε προϊστάμενους και από τον ιδιωτικό τομέα ειδικά για θέσεις ευθύνης που απαιτούν εξειδικευμένη εμπειρία».
Τα στελέχη αυτά θα προτείνονται από το ΑΣΕΠ και θα έχουν πιστοποιηθεί σχετικά.
Αυτή η καινοτομία, πέραν της περαιτέρω διασφάλισης της διαφάνειας, έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρεται τεχνογνωσία στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού από τον ιδιωτικό τομέα στο κράτος.
Αυτή τη χρονική στιγμή στην εξέλιξη της Δημόσιας Διοίκησης δεν ανοίγουμε τις θέσεις ευθύνης στον ιδιωτικό τομέα.
Σε λίγα χρόνια όμως πιστεύω ότι θα είναι θεμιτό και εφικτό να προσελκύσουμε προϊστάμενους και από τον ιδιωτικό τομέα ειδικά για θέσεις ευθύνης που απαιτούν εξειδικευμένη εμπειρία».
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.topontiki.gr/article/69581/Diatrito-suntagmatika-to-nomosxedio-Mitsotaki
Λευτέρης Γαλανός
Διάτρητο συνταγματικά το νομοσχέδιο Μητσοτάκη
«Βόμβα» από το Επιστημονικό Συμβούλιο της Βουλής που κρίνει αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο Μητσοτάκη το οποίο κάνει κυριολεκτικά «φύλλο και φτερό».
Λίγες ώρες πριν την έναρξη της συζήτησης σήμερα το απόγευμα στην Ολομέλεια της Βουλής, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής θέτει ευθέως ζήτημα αντισυνταγματικότητας της διαθεσιμότητας και των απολύσεις των δημοσίων υπαλλήλων που προβλέπονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις φορέων του Δημοσίου. Το ίδιο διαπιστώνει και για την απόλυση χωρίς αποζημίωση.
Η γνωμοδότηση του Επιστημονικού Συμβουλίου αναμένεται να προκαλέσει πολιτική αντιπαράθεση, καθώς θεωρείται σχεδόν βέβαιο πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα θέσει ζήτημα αντισυνταγματικότητας.
Συγκεκριμένα στην έκθεση των 14 σελίδων επισημαίνεται μεταξύ άλλων:
«Η μεταβολή στο υπηρεσιακό καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων που έχει συνέπειες στην οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, δεν συνάδει προς το συνταγματικό πλαίσιο που θεσπίζεται διά του άρθρου 103 του Συντάγματος, όταν αφενός δεν «βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό των λειτουργιών του Κράτους και διοικητική αναδιοργάνωσή του κατ’ εκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών και με κριτήριο την αποτελεσματικότητα των δημόσιων υπηρεσιών», αφετέρου «ο επιδιωκόμενος (…) περιορισμός του Κράτους και η μείωση της δημόσιας δαπάνης (…), καταλήγει στην αντίστοιχη κατά περίπτωση κατάργηση οργανικών θέσεων και την επακόλουθη τροποποίηση των οικείων οργανισμών των υπηρεσιών, χωρίς να βασίζεται σε προηγούμενο ανακαθορισμό των λειτουργιών του Κράτους και μεταρρύθμιση των οργανωτικών αναγκών της Διοικήσεως με ορθολογικό τρόπο, εν όψει και των υφισταμένων εν γένει πόρων και μέσων, (…) η δε σκοπούμενη οργάνωση των επιμέρους υπηρεσιών είναι παρεπόμενο αποτέλεσμα διαδικασίας απομακρύνσεως μονίμων υπαλλήλων με κριτήρια (ηλικία υπαλλήλου και χρόνος υπηρεσίας) τυχαία και συμπτωματικά μη συνδεόμενα με τον επιδιωκόμενο σκοπό και θεσπιζόμενα κατ’ απόκλιση των γενικώς και παγίως ισχυουσών διατάξεων».
Επίσης υπενθυμίζεται ότι «έχουν εκδοθεί, προσφάτως, αποφάσεις πρωτοβάθμιων δικαστηρίων, συμφώνως προς τις οποίες όταν η κατάργηση των φορέων «δεν πραγματοποιείται στη βάση ολοκληρωμένης και εμπεριστατωμένης μελέτης αναδιάρθρωσης των δημοσίων υπηρεσιών αλλά στηρίζεται αποκλειστικά στο τυχαίο κριτήριο της κατάληψης θέσεων (..) χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι συγκεκριμένες ανάγκες της καθεμίας υπηρεσίας ή φορέα», παραβιάζονται οι αρχές της αναλογικότητας, της αξιοκρατίας και της ορθολογικής διάρθρωσης των υπηρεσιών του Δημοσίου».
Ως προς την αυτοδίκαιη λύση των συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, ανεξάρτητων υπηρεσιών και έργου οποιουδήποτε υπαλλήλου με φορέα που καταργείται, χωρίς να οφείλεται οποιαδήποτε αποζημίωση (παρ. 1 ε του άρθρου 20), η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής τονίζει ότι «δεδομένου ότι η κατάργηση ή συγχώνευση των νομικών προσώπων φαίνεται να συνιστά σπουδαίο λόγο καταγγελίας της σύμβασης συμφώνως προς το άρθρο 672 του Αστικού Κώδικα και δεδομένου ότι στην αιτιολογική έκθεση επί του προτεινόμενου άρθρου δεν υπάρχει ουδεμία σχετική αναφορά, τίθεται ζήτημα συμβατού προς το άρθρο 5 παρ. 1 του Συντάγματος, λαμβανομένου υπόψη ότι η ως άνω «αυτοδίκαιη λήξη» των εν λόγω συμβάσεων δεν συνοδεύεται από την καταβολή εύλογης, έστω, αποζημίωσης».
Ενστάσεις εκφράζονται και για τα άρθρα που αφορούν την αξιολόγηση των υποψηφίων που δεν βασίζεται σε αντικειμενικά γεγονότα, αλλά και για το ότι χρειάζεται ειδική αιτιολογία όταν ένας υπάλληλος βαθμολογείται με 9 ή 10. Επίσης εκφράζει «προβληματισμό» αν είναι συνταγματικά νόμιμη η επιβολή ποσόστωσης στη βαθμολόγηση των υπαλλήλων. Για τις απολύσεις όσων έχουν προσληφθεί χωρίς νόμιμα δικαιολογητικά, το Επιστημονικό Συμβούλιο τονίζει ότι «μετά την παρέλευση του εύλογου χρόνου, δεν επιτρέπεται η ανάκληση των παράνομων επωφελών ατομικών πράξεων, των πράξεων, δηλαδή, από τις οποίες οι καλόπιστοι διοικούμενοι απέκτησαν δικαιώματα», εκτός αν ισχύουν κάποιες προϋποθέσεις.
Δείτε εδώ το σχετικό κείμενο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου