Πηγή : INPRECOR
http://pliatsikonews.blogspot.com/2009/09/blog-post_963.html
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές.
Από αυτά:
Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές.
Από αυτά:
• Το 10% (74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
• Το υπόλοιπο 50% (370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, με κρατικές εγγυήσεις.
Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος, δηλαδή από εμάς.
Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια,
δηλαδή πάλι από εμάς.(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου έκοψαν;)
Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039, δηλαδή επί 35 χρόνια.
Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε,
ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το ¼ της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.
Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω
και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
(σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ:
Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω
και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)
Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα», τις λέγανε απλώς «αποικιακές».
Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις
(και λίγο παραπάνω από όσα κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο)
να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια.
Η απάντηση είναι απλή:
πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης,
χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη.
Υπάρχει τέτοιος μαλάκας;
Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.
Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:
• 101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και
• 579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.
Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252, δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος.
(Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτό που λένε «Τρεις Γέφυρες»).
Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται ΣΔΙΤ-
«Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα»
και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός δρόμος
για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα,
θα μας είχε κοστίσει 252 δισ.
και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους
ρυθμούς σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.
Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7 φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος
και όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών.
Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.
Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.),
δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό,
αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια.
Αλλά όχι.
Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση,
πράγμα που γενικώς δεν αρέσει στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.
Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του,
μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%.
Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.
Αλλά το πιο άσχετο απ’ όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.
Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ,
που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν.
Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο.
Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει,
με συνειδητή πολιτική απόφαση,
για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας που την εκμεταλλεύεται.
(Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).
Υπ’ αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται,
αλλά καθίσταται ακόμα πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο
πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα – νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός, νέες επωφελείς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα-
ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ.
Oλ’ αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια, σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα
τρενο; διαβασα σωστα; να παει τρενο δυτικα; και τα τρενα θα ειναι του οσε; με 10δις ζημιες; με χιλιαδες αργομισθους αλλα υψηλα αμοιβομενους δ υπαλληλους; που οι μισοι ειναι στα δικαστηρια; γιατι πουλαγαν για παλιοσιδερα τα βαγονια κ το τροχαιο υλικο; κ με πολλα αλλα οργια που εκαναν κ κανουν ακομα; ΚΛΕΙΣΙΜΟ του αμαρτωλου οργανισμου!! ΑΜΕΣΩΣ !!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνδιαφέροντα τα στοιχεία, γραφικό το ύφος γραφής και φυσικά η προσέγγιση ότι καλύτερα να μας τα παίρνουν κρατικές εταιρείες αντί για ιδιωτικές, ακόμα πιο γραφική και ξεπερασμένη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατανοώ ότι είναι το ύφος της σελίδας τέτοιο, βέβαια, οπότε πάσο.
to mouni tis manas sou... giannis...
ΔιαγραφήEISAI ILITHIOS ETSI APLA
ΔιαγραφήΚαταπληκτικοί οι νεοφιλελέδες. Από όλο το κατεβατό αυτό άκουσε ΟΣΕ και απάντησε δια του αυτοματισμού. "Κλείστε τον!"
ΑπάντησηΔιαγραφήΌ,τι να ναι...
Έχει πλάκα η βλακεία που κουβαλάνε, αλλά δεν τρώγεται ρε γαμώτο.
Oλοι οι νεοφιλελέδες ειναι ετσι.Πιο πλάκα δέ,έχουν και οι "μορφωμένοι"από δάυτους που τους ρωτάς επί της ουσίας για να λάβεις απαντήσεις κι αυτοί κλωθογυρίζουν και απάντηση δε δίνουν.Ενίοτε δέ,αρκούνται να σε βρίζουν;))
ΔιαγραφήO δεύτερος ανώνυμος έχει ακόμη μεγαλύτερη πλάκα. Αποδέχεται τα νούμερα και τα συμπεράσματα, αλλά τραβάει μία δογματίλα περί "γραφικότητας" και καθαρίζει.
ΔιαγραφήΔεν γαμιούνται τα νούμερα κι η πραγματικότητα. Άμα πεις την κακιά λέξη "δημόσιο" άδικο θα χεις, στην καλύτερη. Στη χειρότερη είσαι σταλίνας. Άντε να κάνεις κουβέντα μετά.
Όλα ωραία και όμορφα αλλα.... Αλλά υπάρχουν και κάποιες άλλες έννοιες όπως πληθωρισμός ή παρούσα αξία του χρήματος. Το 1 εκατ. που έβαλες πριν απο 10 χρόνια δεν θα έχει καμία σχέση με το 1 ευρώ που θα πάρεις μετά απο 20 χρόνια απο σήμερα. Μην τα μπερδεύεις όλα για εντυπώσεις. Τη σχέση θα έχουν 100 ευρώ σήμερα με 100 ευρώ μετά απο 30 χρόνια? Καμια. Υπάρχει αυτό που στα οικονομικά λένε προεξοφλητικό επιτόκιο. Έτσι ένα έσοδο 100 ευρώ σε 10 χρόνια σήμερα μπορεί να αντιστοιχεί σε αξία 60ευρώ. Τέλος αν στραβώσει η δουλειά η γέφυρα θα μείνει σε μας και τα παιδιά μας νομίζω.
Διαγραφή"Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία..."
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραίος. Από τον **τζίρο** που **θα έχει** κάνει το 2039 αφαιρείς το **αρχικό κεφάλαιο** του δανειου το 2004, και λες ότι το αποτέλεσμα είναι κέρδος. Ξέχασες τα έξοδα λειτουργίας/συντήρησης και (εεεεεεεε!) τους τόκους του δανείου. Καμμένειος Αριθμητική.
Αυτό που σε χωρίζει από τον κόσμο που ονειρεύεσαι δεν είναι οι νεοφιλελέδες. Είναι οι άνθρωποι που έχουν εγκέφαλο.
KALA POU ESY KAI OI OMOIOI SOU KSERETE KALA MATHIMATIKA . TA EKSODA LEITOURGIAS TOUS TOKOUS TOU DANEIOU KTL... GIA AYTO EMEIS OI MALAKES OI YPOLOIPOI, APOLAMVANOUME SHMERA ENA TOSO TROMERO MONTELO ANAPTYKSIS KAI ENA FOVERO VIOTIKO EPIPEDO KAI EPIDI PAPARA kai BOUXESA OLKIS APO TIN ARITHMITIKI MEXRI THN PRAGMATIKOTITA... SE XWRIZEI MONO ENA MIKRO TAKSIDAKI WS TA PATISSIA TIN KIPSELI TA LIOSIA KTL KATHOS KAI OLI TIN EPARXIA TIS ELLADOS GIA NA DEIS TI SYMVAINEI GYRO SOU PWS ZEI OKOSMOS KAI TI WRAIA NIWTHOUME POU YPARXEIS ESI KAI ANTRWPOI POU SOU MOIAZOUN. TI WRAIA POU XREIASTIKAN 100XRONIA GIA MIA TOSO APLI KAI FTINI GEFYRA KAI TI WRAIA POU EINAI POU TA LIMANIA ANOOIKOUN ALLOU, OI DROMOI ALLOU.. O OTE ALLOU ... I DEH THA KSEPOULITHEI ... SIGNWMI POU EMEIS OI XAZOI OI YPOLOIPOI VLEPOUME ALLA KRATH PX TIN GERMANIA NA LEITOURGOUN ALLIWS KAI MAS PEIRAZEI POU TO KLEPSIMO STAMATIMO DEN EXEI .. SIGNWMI ADERFE SIGNWMI POU DEN EXOUME TON APISTEFTO EGGEFALO SOU... MALAKA
ΔιαγραφήΥπάρχει και η άλλη άποψη για τη Γέφυρα στο διαδίκτυο, πολύ πιο καλοστεκούμενη από αυτήν που καταγράφετε. Βεβαίως της λείπει το σκανδαλώδες που κάνει θελκτική αυτή που δημοσιεύετε.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://nonews-news.blogspot.gr/2011/01/blog-post_8990.html
Παρα πολυ καλο κειμενο μ' ενδιαφεροντα στοιχεια. (Ας το δει ενας εισαγγελέας, η κ. Ράικου ίσως).
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο εβαλα κι εδω http://niaaou.blogspot.gr/2012/07/blog-post_17.html
Οσο μια μερικους που καναν σχολια να αλλάξουν τηλεοπτικο καναλι στις ενημερωτικες εκπομπες και να σταματισουν το προγραμμα πλυσης εγκεφαλου
Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές. Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία, δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι αριθμοι αυτοι περιεχουν καποια λαθη . Για δειτε το. Το 370δισ. ειναι ευρω και οχι δραχμες.