Με αφορμή τα γεμάτα μένος κείμενα του Πιτσιρίκου εναντίον της Ελευθεροτυπίας
μου ήρθε στο μυαλό,ενα αφιέρωμα που είχε κάνει η Ελευθεροτυπία στο Σκάι.
Το ψαξα,το βρήκα και ιδού ο λόγος του μένους του Πιτσιρίκου.
Η μνησικακία είναι μεγάλο ελάττωμα....
Ελευθεροτυπία, Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2010
Ο ΣΚΑΪ 100,3 εκ των έσω
Σ' εμάς πάντως στον Νέο Κόσμο, στην «Ελευθεροτυπία», βασιλεύει η ελευθερία και η εύκολη προσβασιμότητα απ' όλους. Αντιθέτως, φτάνοντας στα γραφεία του «ΣΚΑΪ 100,3», στο Φάληρο, απέναντι από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, «πέφτεις» πάνω στους φρουρούς ασφαλείας της εισόδου.
Ο ΣΚΑΪ βρίσκεται στον πρώτο όροφο του ομίλου Αλαφούζου, σε ένα κτιριακό συγκρότημα στο οποίο συστεγάζονται όλες οι επιχειρήσεις του, είτε δημοσιογραφικού είτε ναυτιλιακού ενδιαφέροντος. Δύο διαφορετικούς ελέγχους περνάς για να μπεις στο κτίριο και, εισέρχεσαι, δίνοντας πλήρη στοιχεία ταυτότητας στους άνδρες της ιδιωτικής εταιρείας security.
Την Τρίτη το πρωί βρέθηκα εκεί. Μία ημέρα πριν από την αργία των Φώτων.
«Σήμερα επικρατεί μια πιο χαλαρή ατμόσφαιρα» μου εξηγούν οι άνθρωποι του σταθμού κάνοντάς μου μία πρώτη ξενάγηση. Η επίσκεψη στον «ΣΚΑΪ 100,3» ήταν η πρώτη από μια σειρά που θα ξεκινήσω στους αθηναϊκούς ραδιοσταθμούς ώστε να σας μεταδώσω και μια εικόνα εκ των έσω. Οχι τηλεοπτική εικόνα βέβαια.
«Βλέπεις εκείνη τη web κάμερα μέσα στο στούντιο που ενεργοποιείται μερικές φορές;», μου λέει ο Θύμιος Καλαμούκης της ανατρεπτικής Ελληνοφρένειας, μιας ανεξάρτητης ραδιοφωνικής νησίδας μέσα στο κράτος του σταθμού. «Καλού κακού, όταν κάνουμε εκπομπή εμείς, τη σκεπάζουμε. Δεν μπορώ να καταλάβω τι αξία έχει να βλέπει live ο κόσμος τους ραδιοφωνικούς παραγωγούς. Χάνεται η μαγεία έτσι».
Συμφωνώ και επαυξάνω. «Ο αγαπημένος μου είναι ο Αποστόλης», μου εκμυστηρεύεται ο Αρης Πορτοσάλτε λίγο αργότερα.
Ο περίφημος Αποστόλης που κάνει πλάκα στους ακροατές υποδεχόμενος τα τηλεφωνήματά τους. Σας δίνω την εικόνα: ο Αποστόλης με ακουστικά στα αυτιά, καλωδιωμένος, με τα σύνεργα ηχογράφησης σε πλήρη λειτουργία.
Στον προθάλαμο του στούντιο στέκεται, με τα τηλέφωνα να χτυπούν διαρκώς. «Υπάρχουν πολλοί που τηλεφωνούν καθημερινά απλώς για ένα γεια» μου λέει και ακούω διάφορους να τον καλημερίζουν. Τον πήρε κι ένας ακροατής ζητώντας του κάποιους χάρτες που έχει εκδώσει ο σταθμός, ήθελε έναν για τον Νέο Κόσμο, αλλά ανέλαβε ο ίδιος ο Αποστόλης να τον καθοδηγήσει στέλνοντάς τον μέσω... Αμφιθέας και Γλυφάδας. Ενώ την ώρα εκείνη βλέπω τον... οικονομικό αναλυτή του σταθμού, τον Μπάμπη Παπαδημητρίου, καθώς και την (πανέμορφη) παρουσιάστρια Σία Κοσιώνη.
Το βασικό στούντιο βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του ορόφου. Βλέπω τον Αρη Πορτοσάλτε εν πλήρει, πολύωρη φυσικά, ραδιοφωνική δράση, μπαίνω μέσα στο στούντιο την ώρα της εκπομπής τής... αινιγματικής Γκίζας.
«Εγώ; Μυστήριο πρόσωπο; Το αντίθετο, είμαι ανοιχτό βιβλίο, μπορείς δηλαδή να με διαβάσεις όπως θέλεις» λέει.
Και ο Αρης Πορτοσάλτε; Ποιο στίγμα δίνει στον ΣΚΑΪ; «Καλλιεργούμε το παρεΐστικο στιλ. Είμαι οπαδός της ομαδικότητας».
Τον συναντώ αργότερα στο γραφείο του. Είναι το ίδιο ορμητικός όπως και on air. «Στο στούντιο νιώθω σαν στο σπίτι μου» αποκαλύπτει. «Πέρασα φάσεις. Είχα και τραγικές περιόδους στη ραδιοφωνική μου πορεία, φάσεις λαϊκισμού».
Για να είμαι ειλικρινής, δεν πιστεύω πως ο Πορτοσάλτε είναι λαϊκιστής. Λαϊκός ναι, αλλά όχι λαϊκιστής. Ενας άνθρωπος που ασχολείται με τα κοινωνικά και τα της καθημερινότητας κάπως περισσότερο από το κανονικό. «Η δημοσιογραφία πρέπει να βρίσκεται στο πλευρό του αδυνάτου» αντιτείνει.
Και οι πολιτικοί; «Εχουμε φύγει από την παραγωγή της πολιτικής ατάκας. Δεν τους έχουμε ανάγκη πια, δεν χρειάζεται η κάθε εκπομπή να έχει και τον πολιτικό της. Το ξεπεράσαμε το στάδιο αυτό». Του ζητάω να μου πει ένα από τα αρνητικά του σταθμού. «Λείπει η σκηνοθεσία στις εκπομπές μας. Να είναι όλα τακτοποιημένα. Να μπορείς να τονίσεις κάτι ας πούμε».
Οι ανταγωνιστές σας πάντως στο ειδησεογραφικό ραδιόφωνο βρίσκονται πολύ πίσω στις ακροαματικότητες...
«Δεν υποτιμούμε κανέναν ακόμα κι αν βρίσκεται στα σπάργανα. Θα ήθελα να υπάρχουν δυνατοί ανταγωνιστές, να δημιουργείται αγορά. Εχουμε άποψη για την ενημέρωση. Πρέπει να αναφέρεις τα πραγματικά δεδομένα της είδησης. Σεβόμαστε τα χαρακτηριστικά της είδησης. Οχι πως δεν έχουμε γραμμή. Το 2004, ας πούμε, ταχθήκαμε ανοιχτά υπέρ της Νέας Δημοκρατίας. Εκ του αποτελέσματος, φάνηκε πως τα έκαναν μούσκεμα. Στη συνέχεια είδαμε μία ελπίδα στο ΠΑΣΟΚ. Περιμένεις, δεν μπορείς να σταθείς από την αρχή εναντίον. Κι έχουμε έναν πατριωτισμό, θέλουμε το καλό του τόπου, κάτι που σημαίνει και το καλό των ανθρώπων».
Και το οικολογικό πάθος του ΣΚΑΪ; Κάποιοι θεωρούν πως μοιάζει ύποπτο...
«Ακουσα κι εγώ κάτι φουκαράδες να λένε πως το κάνουμε για να παίρνουμε προγράμματα ΕΣΠΑ. Είναι βλακώδες. Το ξέρετε πως θέλαμε να πάμε σε έναν δήμο της Αττικής να κάνουμε αναδάσωση και μας είπαν πως έχουν δώσει τη δουλειά σε μια εταιρεία για 1,2 εκατομμύρια ευρώ; Ενώ εμείς κινητοποιούμε τόσο κόσμο δωρεάν».
Σειρά παίρνει το μεσημεριανό μαγκαζίνο του σταθμού και η Κατερίνα Ακριβοπούλου που έχει ταυτιστεί μαζί του. «Μου αρέσει περισσότερο από μία εκπομπή, έστω κι αν αυτή είναι πιο ευχάριστη για τον παραγωγό, γιατί είναι πιο χρήσιμο στον ακροατή», σημειώνει. «Εγώ δεν έχω κείμενα εκ των προτέρων. Μιλάω από στήθους. Αντιθέτως, σε άλλα ραδιοφωνικά μαγκαζίνο είναι όλα γραμμένα από πριν. Το συγκεκριμένο ελεύθερο στιλ καθιέρωσε πρώτος ο Πάνος Παναγιωτόπουλος». Και πώς υπεισέρχεται η προσωπική σφραγίδα του δημοσιογράφου στις ειδήσεις; «Στην επιλογή των θεμάτων, στον τρόπο που τις εκφωνεί, στα σχόλια που θα κάνει. Δυο τρεις λέξεις δίνουν το στίγμα».
Στο βάθος του διαδρόμου βρίσκεται η δισκοθήκη του σταθμού. Το βασίλειο της Αθανασίας Χατζή. «Διαθέτουμε δεκάδες χιλιάδες τραγούδια» εξηγεί. «Συνεργαζόμαστε με τους παραγωγούς στις μουσικές επιλογές. Γνωρίζουμε το γούστο τους, μας ζητάνε και αυτοί τραγούδια». Βρίσκω ευκαιρία και τη... λέω στον Πορτοσάλτε: «Είναι αρνητικό, τόσες ώρες πρόγραμμα και να μην έχετε ούτε μία αμιγώς μουσική εκπομπή».
Στα διπλανά δωμάτια έχουν στηθεί τα συμπληρωματικά στούντιο. Βλέπω τον Αρη να ηχογραφεί την εκπομπή που συμπαρουσιάζει με τον καθηγητή Μανώλη Κορρέ για την Ακρόπολη, κάθε Κυριακή στις 10.
«Νομίζω πως πρέπει να ελαττώσεις κάπως την παρουσία σου στο μικρόφωνο» του αναφέρω, «κάνεις πολλές ώρες εκπομπής». Μοιάζει σκεφτικός. «Κοίτα τα mail των ακροατών» μου λέει, δείχνοντάς μου ένα τεράστιο πάκο με χαρτιά. «Μπορεί να φαίνεται οξύμωρο αλλά δεν μου φτάνουν οι τρεις και τέσσερις ώρες εκπομπής. Μπορεί και να εξαφανιστώ όμως για ένα διάστημα», υποστηρίζει αλλά δεν φαίνεται να το πιστεύει...
Εχει πάει ήδη απόγευμα. Φεύγω, αφήνοντας τον Βασίλη Κουφόπουλο να ετοιμάζει την απογευματινή του εκπομπή. Δεν συνάντησα τα δύο παιδιά των «Laternative» (Παναγιώτη Μένεγο και Σταύρο Διοσκουρίδη) και τον Παναγιώτη Λαβίθη του πολύωρου, νυχτερινού, «Ανεμολογίου». Καλύτερα. Είχα κουραστεί να τριγυρνώ στους διαδρόμους. Ηθελα να επανέλθω στη φυσική (και αγαπημένη) μου θέση: αυτήν του ακροατή των ερτζιανών...
ΣΚΑΪ ΟΝ
**Alert: Δίνει το «παρών» στα μεγάλα και έκτακτα γεγονότα διαθέτοντας καλά αντανακλαστικά και έμπειρους ρεπόρτερ. Στους 100,3 συντονίζονται οι περισσότεροι ακροατές όταν τα γεγονότα τρέχουν, όταν υφίσταται ανάγκη για άμεση ενημέρωση.
**Infowar και Γιάννης Ξανθούλης: Δύο από τα άκρως ενδιαφέροντα προγράμματά του, τα Σαββατοκύριακα.
**Ελλειμμα πολιτικής: Απουσιάζει μία, επί της ουσίας, πολιτική εκπομπή. Να κάνει focus στην καλή (σε αυτή που αξίζει να ασχοληθείς, δηλαδή) πλευρά της πολιτικής.
ΣΚΑΪ OFF
**Πιτσιρίκος: Χιούμορ ξεπερασμένο και κακόγουστο. Ο Μάρκος Σεφερλής των FM.
**Οικολογικός προσανατολισμός: Αξιέπαινες οι πρωτοβουλίες του σταθμού. Αλλά, όταν είναι χωρίς μέτρο, κουράζει. Βαριέσαι.
**Αθλητικά: Οχι πως είναι άσχημες οι αθλητικές του εκπομπές, το αντίθετο - ο Αριστοτέλης Παπαπάνος παρουσιάζεται γρήγορος και ραδιοφωνικός. Απλώς παίρνουν δυσανάλογα πολύ χρόνο σε σχέση με τα υπόλοιπα προγράμματα. Πόσω μάλλον, όταν υπάρχουν τέσσερις αμιγώς αθλητικές συχνότητες να σε περιμένουν να συντονιστείς.
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=119061
Κάτι τέτοια εγκώμια στον Αλαφούζο έγραφε η Ελευθεροτυπία και κατέληξε εκεί που κατέληξε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤότε που η Μάνια έγλειφε το αλαφουζοκάναλο... Εεεεμ, κι εγώ θα της το κράταγα μανιάτικο.
ΑπάντησηΔιαγραφή