Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019

Ο Μητσοτάκης, η ΔΕΘ και το "βαθύ κράτος" της Δεξιάς στην Θεσσαλονίκη



 
 
 
Χριστόφορος Βερναρδάκης

Ο Μητσοτάκης, η ΔΕΘ και το "βαθύ κράτος" της Δεξιάς στην Θεσσαλονίκη
Το σημαντικότερο συμπέρασμα από τη χθεσινή άχρωμη και άοσμη ομιλία του Κ.Μητσοτάκη στην ΔΕΘ είναι ότι επιχειρείται βήμα-βήμα να αποκατασταθεί το καθεστώς του βαθέος κράτους στην Θεσσαλονίκη. Το βαθύ κράτος στην Θεσσαλονίκη είναι ένα τετράγωνο σύστημα διαχείρισης οικονομικών συμφερόντων, στις γωνίες του οποίου βρίσκονται α) τα μεγάλα έργα υποδομής της πόλης, με κορυφαίο το Μετρό, β) ο ΟΑΣΘ - αστικά λεωφορεία, γ) οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής, δ) τα Νοσοκομεία και η διαχείριση προσωπικού και προμηθειών.
Είναι ενδεικτικό της λειτουργίας αυτού του συστήματος ότι σε συνθήκες τεράστιας οικονομικής κρίσης που κατέστρεψε - πολύ πριν το 2010 των μνημονίων - την βιομηχανική και βιοτεχνική οικονομία, καθώς και το εμπόριο της πόλης, το σύστημα αυτό συνέχισε να πλουτίζει και να παράγει "πολιτικό χρήμα", αλλά και κανονικό χρήμα, ενώ η πόλη κατέρρεε από την ανεργία και την έλλειψη στοιχειωδών υποδομών.

Η εκλογή Μπουτάρη στον Δήμο δίνει ένα πρώτο χτύπημα στο σύστημα αυτό. Μια ολόκληρη μηχανή υπεξαιρέσεων στο Δήμο αποκαλύπτεται και οι κατεργάρηδες πάνε στον πάγκο τους.
Η εκλογή ΣΥΡΙΖΑ στην Κυβέρνηση δίνει ένα ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα.
Το κέντρο της πολιτικής και οικονομικής διαφθοράς, άντρο της σκληρής δεξιάς, ο ΟΑΣΘ, κρατικοποιείται.
Το Μετρό ξαναρχίζει, οι εργολάβοι με τις σκόπιμες και προσχηματικές καθυστερήσεις και οικονομικές απαιτήσεις πάνε στη γωνία, "αρχαία και μετρό" πάνε παρέα, οι σταθμοί ολοκληρώνονται, η επέκταση του δικτύου στα δυτικά της πόλης προχωρά. Το 2019 είναι η χρονιά των δοκιμαστικών δρομολογίων του Μετρό Θεσσαλονίκης. Απίστευτο και όμως αληθινό!!
Το στρατόπεδο του Παύλου Μελά στα δυτικά και το πρώην Στρατόπεδο Κόδρα στην Καλαμαριά παραχωρούνται σε δημόσα χρήση και υπερτοπικά πράσινα πάρκα δρομολογούνται σε μια πόλη που έχει τη χαμηλότερη αναλογία Πρασίνου / κάτοικο στην Ευρώπη.
Τελείωσαν τα Τέμπη - άλλο ένα ανέκδοτο του παλιού καιρού - τελείωσε και η ηλεκτροδοτημένη σιδηροδρομική γραμμή και το Αθήνα - θεσσαλονίκη έγινε πια σε 3.5 ώρες.
Τα Νοσοκομεία της πόλης στελεχώθηκαν, ΤΟΜΥ άρχισαν να ξεφυτρώνουν παντού, το Κρατικό Θέατρο έκανε μια λαμπρή πολιτισμική παρέμβαση στην πόλη, τα σχολικά γεύματα στη δυτική Θεσσαλονίκη, εκεί που στενάζει η φτώχεια και η εγκατάλειψη, έδωσαν ξανά ανάσα στους ανθρώπους.

Το κράτος της Δεξιάς πρέπει όμως να εκδικηθεί για όσα έγιναν και όσα δρομολογήθηκαν στην πόλη.
1. Το Μετρο Θεσσαλονίκης θα καθυστερήσει τουλάχιστον 2.5 χρόνια. Πάει πια για το 2023, οι εργολάβοι πανηγυρίζουν.
2. Ο ΟΑΣΘ θα ξαναγίνει το "κέντρο εξυπηρέτησης" των οικονομικών και πολιτικών συμφερόντων της πόλης, άλλωστε μέχρι το 2023 και βλέπουμε θα έχει το μονοπώλιο της συγκοινωνίας στην πόλη.
3. Οι αναθέσεις των Δήμων σε "περίεργα" συμφέροντα - τώρα που δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός και η νομοθεσία περί δημοσίων συμβάσεων μπορεί άνετα να καταστρατηγηθεί - θα προχωρήσουν τάχιστα.
4. Το Στρατόπεδο Καρατάσιου - 670 στρέμματα - θα επιδιωχθεί να ιδιωτικοποιηθεί (η νέα μεγάλη μπίζνα στην πόλη).
5. Και μην ξεχνάμε το Νερό, την ΕΥΑΘ. Αυτήν που την άφησαν με ένα δίκτυο προβληματικό. Η ιδιωτικοποίηση θα είναι προ των πυλών.

Ο "φερεντζές" αυτού του διεφθαρμένου συστήματος της πόλης, που ανάγεται στην κατοχή και τη μετεμφυλιακή περίοδο, ήταν βεβαίως το μακεδονικό και η εθνικιστική υστερία. 
Σήμερα γι'αυτό δεν γίνεται κουβέντα. 
Και σωστά:
Πάντα ο εθνικισμός και η πατριδοκαπηλεία ήταν το πρόσχημα για τους "επιτήδειους πονηρούς" που στο μυαλό τους είχαν την τσέπη τους και την καριέρα τους.

2 σχόλια:

  1. Οι κομμουνες εφορμουν τους καιει ο Γραμμος ακομα, απο γενια σε γενια. Φερτε τον
    Βελουχιωτη να σφαξει μερικες χιλιαδες Ελληνες ακομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τωρα εχουμε και κομμουνιστικη λογοκρισια. Και εις ανωτερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή