Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013

Επικοινωνιακό επιτελείο Σαμαρά: Το μεγάλο μας τσίρκο






 

 Πως λειτουργεί ο μηχανισμός προπαγάνδας του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος στα social media
Το κείμενο δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Unfollow το Σεπτέμβριο του 2012
Δεν έχει περάσει ούτε ένας χρόνος από τη στιγμή που παρουσιάζαμε στα Unfollow τα «πολιτικά δίκτυα» που είχε στήσει το γραφείο του Γιώργου Παπανδρέου στα social media και οι πολιτικές ανακατατάξεις μας αναγκάζουν να επανέλθουμε. 
Ύστερα από το σύντομο χειμώνα της «τραπεζικής εκτροπής» του Λ.Παπαδήμου, το ΠΑΣΟΚ φάνηκε να χάνει όχι μόνο τους ψηφοφόρους του αλλά και τα δίκτυα υποστηρικτών του στο Ιντερνετ.
Ειδικά ο κόσμος του twitter «θρήνησε» ορισμένες από τις γνωστότερες περσόνες της του πράσινου βασιλείου της τουιτερλάνδης, οι οποίες είτε μετακινήθηκαν προς την παράταξη του Στ. Μάνου είτε αποσύρθηκαν στις ιδιωτικές τους εταιρείες.
Με την επάνοδό της στην εξουσία η Νέα Δημοκρατία και κυρίως το περιβάλλον του Α.Σαμαρά επιχείρησαν να στήσουν το δικό του δίκτυο εξουσίας στον κυβερνωχώρο. 
Και το έκαναν με τη γνωστή «λεπτότητα» που χαρακτηρίζει τη δεξιά και ακροδεξιά παράταξη από τα μέσα του προηγούμενου αιώνα.
Το σύνθημα της κυβερνοεπέλασης έδωσε ο στενότερος συνεργάτης του Σαμαρά Γ.Μουρούτηςπρώτα από τη θέση του αναπληρωτή εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ και στη συνέχεια ως διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου.
Από τις προσωπικές επιθέσεις του επιθέσεις δεν γλίτωσε ούτε ο Μανώλης Γλέζος, ο οποίος παρουσιάστηκε σαν άνθρωπος του δικτάτορα Εμβέρ Χότζα ενώ την τιμητική τους είχαν δημοσιογράφοι της κρατικής τηλεόρασης που κατηγορήθηκαν ότι λαμβάνουν εντολές από τον ΣΥΡΙΖΑ και απειλήθηκαν με απομάκρυνση από τη θέση τους. 
«Τα πρώην πράσινα και νυν ροζ παπαγαλάκια της ΕΡΤ δίνουν τις τελευταίες παραστάσεις τους» ήταν μια από τι χαρακτηριστικότερες απειλές από τον επικεφαλής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού.
Ο ίδιος σε ένα παραλληρηματικό ξέσπασμα μακαρθισμού κατηγόρησε υπαλλήλους της ΕΡΤ ότι έκοψαν επίτηδες τον ήχο από τις πρώτες δηλώσεις Σαμαρά ώστε να μην ακουστεί η φωνή του ηγέτη στα πέρατα του ελληνισμού.
Όταν οι συνεχείς επιθέσεις εναντίον δημοσιογράφων προκάλεσαν ακόμη και την αντίδραση τουπροέδρου της ΕΣΗΕΑ, την υπεράσπιση του Γ. Μουρούτη ανέλαβε ο έτερος δικτυακός πυλώνας του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος – το site Antinews. 
Με συχνούς «θαμώνες» τους στενούς συνεργάτες του Σαμαρά, Χρύσανθο Λαζαρίδη και Φαήλου Κρανιδιώτη, το Antinews έλαβε γρήγορα τον τίτλο του «Δεξιού ριζοσπάστη».
Ξεκινώντας με συνεχείς επιθέσεις εναντίον της Ντόρας Μπακογιάννη το site συνέχισε να χτυπά δημοσιογράφους αλλά και πολιτικούς που αμφισβητούσαν την γραμμή του προέδρου. Την τιμητική τους είχαν και όσοι τολμούσαν να υπενθυμίσουν τις παλαιότερες κατηγορίες που είχε εξαπολύσει ο Μητσοτάκης για «μαύρες σακούλες» που έφευγαν από το ΥΠΕΞ προς δημοσιογράφους επί υπουργίας Σαμαρά (κατηγορία την οποία διαψεύδει ο σημερινός πρωθυπουργός και η οποία δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ από την πρόχειρη έρευνα της ΕΣΗΕΑ).
O Σαμαράς με τον Ζήση σε παλαιότερη επίσκεψη στην Αλβανία.
Ως επικεφαλής του Antinews εμφανίζεται ο δημοσιογράφος Βασίλης Ζήσης, γνωστός στο παρελθόν ως μάρτυρας κατηγορίας στη δίκη του Α.Παπανδρέου και στην υπόθεση του ΕΛΑ – όπου παρουσιαζόταν σαν γνώστης των αρχείων της ανατολικογερμανικής ΣΤΑΖΙ (ήταν η μαρτυρία του Ζήση που είχε ωθήσει τον συνήγορο υπεράσπισης Σπ. Φυτράκη να αναφωνήσει: «Πώς αναδείχτηκε ο μάρτυρας; Πώς συνεννοούνται στις υπηρεσίες;»).
Πέρα όμως από το καλά οργανωμένο περιβάλλον του πρωθυπουργού στο Ιντερνετ αισθητή δραστηριότητα παρουσιάζουν στα social media και μεμονωμένοι πολιτικοί της δεξιάς ή της άκρας δεξιάς. Ο πρώτος που απασχόλησε τους παροικούντες το twitter και το facebook ήταν ο Π.Καμένος, ο οποίος μετά την αποχώρησή του από τη ΝΔ και την ίδρυση των Ανεξάρτητων Ελλήνων είδε το λογαριασμό του στο Twitter να γεμίζει από τα περίφημα αβγά (λογαριασμούς χωρίς εικόνα προφίλ και με ελάχιστη δραστηριότητα που συχνά δημιουργούνται επ’ αμοιβή από εταιρείες μάρκετινγκ – βλ Unfollow τ.2).
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Καμμένος δέχθηκε πολύ σύντομα ομοβροντία πυρών από το «ιντερνετικό χωριό» της ΝΔ συμπεριλαμβανομένου του Antinews στο οποίο απάντησε με ορισμένες περίεργες αιχμές: «Αναρτώ στο facebook και ελεύθερα μπλοκ αναπαράγουν την ανάρτηση μου χωρίς να μοιράζω 100000 ευρώ από τα μαύρα ταμεία ,γιατί ο Σκόρδας αρνείται ότι πληρώνει. Ούτε έχω προσλάβει την γυναίκα του νομικού συμβουλίου του ιδρύματος Ανδρέα Παπανδρέου για να ασχολείται με το facebook και το twitter».
Πάντως αρκετά πολιτικά στελέχη φάνηκε να χαμηλώνουν τους τόνους της ιντερνετικής αντιπαράθεσης (συμπτωματικά ή όχι) ύστερα από την κυκλοφορία του ημερολογίου του Α.Τσοχατζόπουλου στο οποίο γινόταν λόγος για ακριβοπληρωμένες ομάδες που υπόσχονταν σε πολιτικούς προβολή στο twitter και το facebook.
Εξαίρεση αποτέλεσε ο Αδωνις Γεωργιάδης ο οποίος εκείνη την εποχή φάνηκε να ανακαλύπτει τον μαγικό κόσμο του twitter. Αν και δεν διαφέρει από τις πρακτικές που ακολουθούν άλλοι συνάδελφοι της παράταξής του, ο ερασιτεχνισμός που χαρακτηρίζει τους «υποστηρικτές» του τον κατέστησε σύντομα θέμα συζήτησης 
στο χώρο των social media. 
Όσοι παρακολουθούσαν συστηματικά την πορεία του στο twitter (και εδώ πρέπει να εξάρουμε την έρευνα που πραγματοποίησε ο χρήστης @gerogriniaris) παρατήρησαν ότι μια σειρά λογαριασμών με ψευδώνυμα δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αναπαράγουν τα μηνύματα του Γεωργιάδη, να ενημερώνουν για τις εκδηλώσεις και τις εκπομπές στις οποίες συμμετέχει, να του κάνουν «στημένες» ερωτήσεις και κυρίως να επιτίθενται σε όσους τολμούν να αμφισβητήσουν τα λεγόμενά του.
Από τους πρώτους «κλακαδόρους» του Γεωργιάδη ήταν ο περίφημος «Τάσος ο Τσολιάς» που χρησιμοποιούσε διαφορετικούς λογαριασμούς (όπως το @Vsarrg, @V_sarrg) στέλνοντας έως και 800 tweet σε 48 ώρες – σε μια περίσταση μάλιστα φάνηκε να μπερδεύτηκε και να απάντησε σαν να ήταν ο διαχειριστής του λογαριασμού του Γεωργιάδη. 
Όταν ο @gerogriniaris αποκάλυψε το ρόλο του Τσολιά αυτός εγκατέλειψε τους συγκεκριμένους λογαριασμούς αφού πρώτα υποστήριξε ότι δεν είναι έμμισθος του γραφείου του γραφείου του Γεωργιάδη αλλάς ένας φανατικός οπαδός. 
Το έργο του ανέλαβαν να συνεχίσουν αρκετοί άλλοι λογαριασμοί όπως ο @_s_o_n_i_d_ (που θυμίζει αναγραμματισμό του Adonis) και η Μαριέτα Δήμα (@mariettadima).
Η τελευταία, σε ερώτησή μου, διέψευσε ότι πρόκειται για την ίδια Μαριέτα Δήμα που είχε προσληφθεί ως μετακλητή υπάλληλος στο γραφείο του M. Βορίδη στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αλλά έσπευσε να αλλάξει το όνομα προφίλ στο λογαριασμό της.
Όλοι οι «φίλοι» του Γεωργιάδη αναλαμβάνουν συχνά συντονισμένες επιθέσεις εναντίον δημοσιογράφων και πολιτικών αντιπάλων του βουλευτή της ΝΔ. 
«Ο Καμμένος ο μεγαλύτερος καραγκιόζης όλων των εποχών» ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά σχόλια της Μαριέτας Δήμα δέκα ημέρες πριν από τις εκλογές του Ιουνίου.
Ο πόλεμος του Twitter και του facebook έχει ανάψει και πάλι, με πρωταγωνιστές παλιούς γνώριμους από το «βαθύ κράτος των Αθηνών», τηλεπωλητές ή απλούς κομματάρχες. 
Η ελληνική Δεξιά έστησε σε λίγους μήνες τα δικά της πολιτικά δίκτυα εκεί όπου κάποτε μεσουρανούσαν οι ομάδες του Γιώργου Παπανδρέου. Πάντα με το δικό τους ιδιαίτερο τρόπο και το δικό τους ήθος. Η συνέχεια (όπως πάντα) στις οθόνες σας.
(Η φωτογραφία που ακολουθεί δείχνει τα διαδοχικά retweet της Μαριέτας Δήμα σε μηνύματα του Γεωργιάδη – δεν είναι φωτομοντάζ)

Σχετικά θέματα:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου