Σάββατο 24 Νοεμβρίου 2012

Ο Πέτρος και ο λύκος και η αντίδραση του Τατσόπουλου

Του Βαγγέλη ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ
Τον συγγραφέα Πέτρο Τατσόπουλο τον γνωρίζω λίγο. 
Δηλαδή διάβασα, πριν από χρόνια, το "Παυσίπονο", βιβλίο εμβληματικό στους κύκλους των 25άρηδων - 30άρηδων μια εποχή, ιδίως αυτών που αναγνώριζαν στις σελίδες του 
πολλά βιογραφικά τους στοιχεία, καταστάσεις και διαδρομές στην Αθήνα,
 στα Εξάρχεια της δεκαετίας του '80.
 Μου άρεσε, αλήθεια. 
Δεν έχω διαβάσει αρκετή λογοτεχνία, ομολογώ, 
και επίσης, απ' όσο θυμάμαι, δεν έχω διαβάσει άλλο Τατσόπουλο έκτοτε.


Τον βουλευτή Τατσόπουλο δεν έχω προλάβει να τον γνωρίσω, 
όπως και τους περισσότερους από την πολυπληθή Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ.

Τον Τατσόπουλο των τηλεοπτικών πάνελ λίγο τον έχω παρακολουθήσει,
 διότι βλέπω λιγότερη τηλεόραση απ' ό,τι θα απαιτούσε η επαγγελματική μας διαστροφή. 
Έχω μια αμυδρά εντύπωση ότι έχει διαπλάσει ή έχει αφήσει να διαπλασθεί 
σε μια περσόνα τηλεοπτικού καμικάζι.

Όπως και πρωτύτερα η Λιάνα Κανέλλη, σε κάνουν καμιά φορά να λες: 
"Δεν με εκφράζει ο τρόπος που τα λέει, αλλά, όταν έχεις απέναντί σου τους εκφραστές της πολιτικής χυδαιότητας -τέτοιους θέλουν-, η ευγένεια και το πολιτίκαλι κορέκτ δεν τους πονάει".

Ώς εδώ, έχω πηδήξει τις μισές λέξεις που χωράει η στήλη και δεν έχω πει τη γνώμη μου για την "ταμπακέρα". Λοιπόν, η ταμπακέρα είναι η μαριόλα η επικοινωνία και τα ήθη που επιβάλλει. 

Το μέσον είναι το μήνυμα, λένε.
 Δεν το επαναλαμβάνω καθόλου ως δικαιολογία. 
Δεν ψάχνω δικαιολογίες όταν ένας έξυπνος και υποψιασμένος και αριστερός άνθρωπος παραδίδει τον χαρακτήρα του στη διαχείριση, αν όχι στη διαμόρφωση, από τα μέσα. 
Τηλεοπτικά, τουιτερικά, φεϊσμπουκικά κ.ά.

Δεν είμαι καθόλου βέβαιος ότι ο Τατσόπουλος θα ήταν τόσο απρόσεκτος συζητώντας σε μια παρέα, που, αντί για μικρόφωνα και κάμερες, θα ζεσταινόταν από καφέ και τσάι. 
Αλλά και ακόμη χειρότερα. 
Χάριν του μέσου δεν αναγκάζεται κανείς να συνομιλεί με οποιονδήποτε. 
Κι όταν πείθεσαι ότι πρέπει να συνομιλήσεις με χρυσαυγίτες, 
δεν είναι αυτονόητο ότι χρειάζεσαι τη γλώσσα τους, τον σεξισμό τους, 
την ομοφοβία τους και την καφρίλα τους για να σε καταλάβουν οι τρίτοι. 
Κι έπειτα, ποιοι τρίτοι, όταν ήδη χωρίζεις την Αθήνα σε δύο μισά;

Με ανάρτηση του στο Facebook πριν λίγα λεπτά ο Πέτρος Τατσόπουλος απευθύνεται στο left.gr και την Αυγή για τα όσα του έχουν γράψει σχετικά με την επίμαχη συνέντευξη του 
και ειδικά τη φράση του 
«Έχω πηδήξει τη μισή Αθήνα 
και αυτοί της Χρυσής Αυγής συνεχίζουν να με αποκαλούν αδερφή».

«Δεν ξέρω αν αισθάνεσαι σαν ήρωας του Κάφκα, που κοιμήθηκε άνθρωπος και ξύπνησε κατσαρίδα, αλλά σίγουρα είναι εξαιρετικά δυσάρεστο να κοιμάσαι «ομοφυλόφιλος» για τους Χρυσαυγίτες και να ξυπνάς «ομοφοβικός» για τους συντρόφους σου. 

Απευθύνομαι κυρίως σ’ εκείνους -στο left.gr, στην «Αυγή» και όπου αλλού- που χωρίς να μπουν καν στον κόπο να ρίξουν μια ματιά στη συνέντευξή μου, 
άρχισαν να με στηλιτεύουν για σεξισμό και ομοφοβία, 
δύο ιδιότητες τόσο ξένες προς την ιδιοσυγκρασία μου 
όσο η πολιτική ορθότητα και η σοβαροφάνεια. 

Διευκρινίζω λοιπόν για τελευταία φορά 
-επειδή, συμφωνώ απολύτως, πρέπει και να ασχοληθούμε με απείρως σοβαρότερα πράγματα: στην επίμαχη φράση που απομονώθηκε από τη συνέντευξή μου στο CRASH, για εμφανέστατα προβοκατόρικους εμπορικούς λόγους, ΧΛΕΥΑΖΩ τα σεξιστικά πρότυπα της «Χρυσής Αυγής» κι επ’ ουδενί ΔΕΝ ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ με αυτά. 
Όποιος διαβάσει τη συνέντευξη και είναι στοιχειωδώς καλοπροαίρετος, 
το αντιλαμβάνεται αμέσως.

Ας μου επιτραπεί επίσης να προσθέσω ότι για ένα άτομο που έχει δεχτεί ανελέητο ηλεκτρονικό πόλεμο από τη «Χρυσή Αυγή» επί διετία, με απειλές θανάτου και -κυρίως- σεξιστικές λοιδορίες, είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ άδικο να κατηγορείται ως ΟΜΟΪΔΕΑΤΗΣ με τους εχθρούς του. 
Έλεος. 
Η μνήμη των ανθρώπων -θέλω να πιστεύω εν τη αφελεία μου- διαρκεί περισσότερο από λίγα εικοσιτετράωρα και, αν ακόμη χρειαστεί περιστασιακά κάποια βοήθεια, 
υπάρχουν αναρίθμητα άρθρα και βιβλία για να υπενθυμίσουν σε όσους πάσχουν από επιλεκτική αμνησία ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ο άνθρωπος που τόσο εύκολα αποφασίζουν να ρίξουν στα σκυλιά.»








1 σχόλιο:

  1. Ο Φασισμός όταν το συναντάς, κατά Μπρέχτ σε κάνει φασίστα αλλά φαίνεται πως ο ελληνικός νεοναζισμός όταν τον συναντάς απλώς σε γελοιοποιεί;
    Δεν ξέρω αν λοιδωρει κανείς. Απλώς γελάσαμε με την ομοφοβική και απολύτως closet δήλωση διότι 'ενεργητικός' δε σημαίνει streight.

    Κατά τα άλλα πάνελ και σουργελοκουβέντες επέλεξε κι αυτά συνεπάγονται (και τα βιβλία μια χαρά τα θυμηθήκαμε).

    ΑπάντησηΔιαγραφή