Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Τα θολά νερά των επιχειρήσεων Αλαφούζου (Unfollow)




Διαβάζω στο νέο τεύχος του Unfollow το δεύτερο μέρος του ρεπορτάζ του εξαιρετικού SPY (Jungle Report) για τα έργα και τις ημέρες της οικογένειας Αλαφούζου.
 Επειδή το ρεπορτάζ έχει μεγάλο ενδιαφέρον -και διαπιστώνω πως ξαφνικά οι πάντες ασχολούνται με την οικογένεια Αλαφούζου- θα ήθελα να μοιραστώ ένα απόσπασμα μαζί σας: 
 «Mετά την πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στη Ρουμανία, το 1989, άνοιξαν οι πόρτες για τo ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της. Οι έλληνες εφοπλιστές, Γ. Αλαφούζος και Σ. Κατούνης είδαν την ευκαιρία κι έβαλαν σκοπό να αγοράσουν τον ρουμανικό εμπορικό στόλο, που τότε κατείχε την 9η θέση παγκοσμίως, μέσω της εξαγοράς της κρατικής ναυτιλιακής εταιρείας Petromin. 
Το 1991, επί κυβερνήσεως Πέτρε Ρόμαν, ο υπουργός τότε Μεταφορών και σημερινός Πρόεδρος της Ρουμανίας Τραϊάν Μπασέσκου, ο οποίος καθ’ όλη τη διάρκεια της πολιτικής του σταδιοδρομίας έχει επανειλημμένως κατηγορηθεί για διαφθορά, υπογράφει με τον Γ. Αλαφούζο μια αποικιακού χαρακτήρα σκανδαλώδη σύμβαση συνεργασίας μεταξύ της κρατικής ρουμανικής εταιρείας Petromin και της ναυτιλιακής εταιρείας του Γ. Αλαφούζου Ermis που έδρευε στη Λιβερία. 
Η σύμβαση αυτή είχε προκαλέσει αντιδράσεις στη Ρουμανία, με την αντιπολίτευση και τον Τύπο να μιλούν για σκάνδαλο διαφθοράς, που εξυπηρετούσε μόνο τα συμφέροντα του Γ. Αλαφούζου. 
 Από τα 89 πλοία πετρελαίου και μεταλλευμάτων που διέθετε η Petromin, σύμφωνα με τη σύμβαση, ο Γ. Αλαφούζος επέλεξε τα 13 που ήταν στην καλύτερη κατάσταση και στη μικρότερη ηλικία. 

Παρά ταύτα τα κόστη επισκευής και αναβάθμισής τους στα ναυπηγεία του Πειραιά ήταν παραδόξως υπέρογκα και ξεπερνούσαν κατά πολύ το 1/2 της αξίας των πλοίων. 

Αυτό σήμαινε ότι ο Γ. Αλαφούζος δεν θα πλήρωνε δραχμή στην Petromin για την απόκτηση των πλοίων, γιατί η σύμβαση προέβλεπε ότι η εταιρεία του Γ. Αλαφούζου Ermis θα πλήρωνε στην Petromin το 1/2 της αξίας κάθε πλοίου 
μείον το κόστος επισκευής του. 

Άρα λοιπόν, αν το κόστος επισκευής ξεπέρναγε το μισό της αξίας του πλοίου, δεν θα απαιτούνταν να καταβληθεί κάποιο ποσό από την εταιρεία του Γ. Αλαφούζου για την απόκτησή του. 

Εκπρόσωποι της εταιρείας μίλησαν έκτοτε για τεράστιες υπερτιμολογήσεις. Η αλλαγή της κυβέρνησης στη Ρουμανία μετά τις εκλογές του 1992 ήταν καθοριστική για την επανεξέταση της σύμβασης. 
Διαπιστώθηκε ότι η σύμβαση αυτή ήταν κάθε άλλο παρά ωφέλιμη για το ρουμανικό κράτος με αποτέλεσμα να ασκηθούν από την Εισαγγελία της Κωνστάντσα ποινικές διώξεις με βαρύτατες κατηγορίες και να εκδοθούν εντάλματα σύλληψης και προφυλάκισης, όχι μόνο για τους εμπλεκόμενους από την πλευρά της ρουμανικής πολιτείας, αλλά και για τον ίδιο τον Γ. Αλαφούζο…» Το ρεπορτάζ συνεχίζεται στο επόμενο τεύχος του UNFOLLOW.

1 σχόλιο:

  1. Δε καταλαβαινω το αρθρο. Αυτο συνεβη μετα απο καθε πτωση κουμμουνιστικου Καθεστωτος.ξεπουλημα. αυτο θα συμβει και με την ελλαδιτσα. Ποιο ειναι το προβλημα του αρθρογραφου; οτι υπαρχουν υαινες και στον κοσμο των ανθρωπων; οτι δρυος πεσουσης πας ανηρ ξηλευεται; μηπως το προβλημα ηταν και ειναι παντα, το καθεστως; Μηπως το προβλημα βρισκεται στους ανθρωπους που εμεις τα ΠΡΟΒΑΤΑ επιλεξαμε να μας προστατευουν απο τετοια αρπακτικα;ΜΗΠΩΣ;;; αλαφουζοι υπηρχαν και θα υπαρχουν παντα. Το θεμα ειναι ποιους εχουμε βαλει να μας προστατευουν απ αυτους..οχι το "συστημα" ουτε οι γερμανοι ουτε οι καπιταλιστες ουτε οι εξωγηινοι..αυτοι τη δουλεια τους κανουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή