Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2012

Η ΚΝΕ και το Lifestyle

Γιάμαλη Αναστασία
«Το lifestyle πέθανε» διάβασα πριν από μήνες με ανακούφιση 
σε ένα εξαιρετικό κομμάτι του Ξυδάκη. 
 Ήταν τότε που πίσω από της φυλακής τα σίδερα 
προσέφερε στυλιστικές συμβουλές ο Λάκης Γαβαλάς. 
Κι εκεί που ετοιμαζόμασταν να του κάνουμε μνημόσυνο μαζί με όλα τα συμπαρομαρτούντα της λαϊκοπόπ φωτοσοπαρισμένης φουσκωτής στραφταλιζέ κωστοπουλικής λογικής του, 

να το πάλι. 
Αναστήθηκε.
Πώς είναι δυνατόν από τις rnb bootycall βραδιές κάποιες Τετάρτες στα κλαμπ της Αθήνας, από τις εμφανίσεις σε μπουζουκοπίστες, από τα guest σε πασαρέλες του Γαβαλά και από τις συνεντεύξεις σε Κωστόπουλους και άλλους… να εκφραστεί ένα πολιτικό μήνυμα αρκετά ισχυρό ώστε να εκφράσει την Αριστερά, πολλώ δε μάλλον τη νεολαία του Κομμουνιστικού Κόμματος; Από πότε έπαψε ο στίχος να έχει ιδεολογικό φορτίο και πρόσημο και πότε έπαψε το ΚΚΕ να το βλέπει…

Το lifestyle έχει πολλά ποδάρια, ζει και βασιλεύει
 και μας έχει πάρει και τα σώβρακα χωρίς να το καταλάβουμε. 
Ο Αιμίλιος Λιάτσος πάει στην ΕΡΤ, 
ο Θέμος Αναστασιάδης  εις επικουρίαν της ανόδου της Χρυσής Αυγής κάνει αγιογραφίες των βουλευτών της
 και τα συγκροτήματα Goin Through και ΝΕΒΜΑ 
θα εμφανιστούν στο 38ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ…

Το ζήτημα, με δεδομένη την ιστορία του Φεστιβάλ, 
σχολιάζεται από την “Αυγή” 
-και όχι από τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως επιμένουν τα μέσα- 
η ΚΝΕ σε σχετική ανακοίνωσή της υποστηρίζει την ταξικότητα των συγκροτημάτων και μετά υπογράφουν και οι «καλλιτέχνες» μια κάποια  επιστολή (που μυρίζει Περισσό) που καταγγέλλει την Ευρωπαϊκή Αριστερά, υπερασπίζεται τους λαϊκούς αγώνες που δίνουν υποτίθεται -σε πίστες και σε deck μάλλον με ή χωρίς την κάμερα του Star
- και κρίνει την εφημερίδα μας αναχρονιστική επειδή δεν θεωρεί ότι το «γυναίκες τριγύρω πολλές πάρα πολλές» και το «δεν κάνω  διακοπές» με το αισθησιακό χορευτικό της Γκαζολίνα και μιας άλλης καλλονής συνιστούν πολιτική ή έστω κοινωνική τοποθέτηση ανάλογη της ιστορίας του ΚΚΕ.

Για το Mad του Κουρή, τα βραβεία του οποίου  ο ίδιος ο NiVo έχει χαρακτηρίσει ως "το μεγαλύτερο μουσικό γεγονός" στο παρελθόν… είναι ταμάμ…

Η εκλογική κάμψη του ΚΚΕ είναι αδιαμφισβήτητη 
αλλά γιατί αυτή η πολιτισμική υποχώρηση; 

Οι μάστορες των πολιτικών φεστιβάλ στην Ελλάδα  αντιμετωπίζουν την εκλογική τους υποχώρηση με φτηνά εμπορικά τζιγκλάκια συγκροτημάτων που αναδύθηκαν από το σαπισμένο λαϊφστάιλ της δεκαετίας του '90 με ένα κατ' επίφαση χιπ χοπ.

Είναι δυνατόν, την ώρα που το ΚΚΕ μιλά με ολιστικούς όρους και προβάλλει συνολική και κλειστή αντιπρόταση για τον καπιταλισμό, "που δεν διορθώνεται αλλά ανατρέπεται", 
η μουσική του πρόταση να είναι ο NiVo -του οποίου τη γαμήλια τελετή παρακολουθήσαμε σε απευθείας σύνδεση από το Star- και τα φιλαράκια του από το Family The Label που δεν χαίρουν καν της εκτίμησης της ελληνικής χιπ χοπ σκηνής;

«Αν περήφανος φοράς φαρδιά, βγάζεις λεφτά, το κάναμε πριν από σένα, κάτσε καλά» μας λένε στο "Δώδεκα Παρά" οι συμπαθείς κατά τα άλλα Goin Through, 
που κατά καιρούς σαν άλλοι 50cent μοστράρουν γουναρικά, καδένες, μπριγιαντάκια 
και καπελάκια φορεμένα στο πλάι… 

Άλλωστε η αμερικανική ραπ σκηνή είναι ευρύτατη, απλώς οι εγχώριοι Goin Through επέλεξαν να μιμηθούν το εμπορικότερο, σεξιστικότερο, γκανγκστερικότερο δείγμα της…

Πώς είναι δυνατόν από τις rnb bootycall βραδιές κάποιες Τετάρτες στα κλαμπ της Αθήνας, 
από τις εμφανίσεις σε μπουζουκοπίστες,
 από τα guest σε πασαρέλες του Γαβαλά 
και από τις συνεντεύξεις σε Κωστόπουλους και άλλους… να εκφραστεί ένα πολιτικό μήνυμα αρκετά ισχυρό ώστε να εκφράσει την Αριστερά, 
πολλώ δε μάλλον τη νεολαία του Κομμουνιστικού Κόμματος; 
Από πότε έπαψε ο στίχος να έχει ιδεολογικό φορτίο και πρόσημο
και πότε έπαψε το ΚΚΕ να το βλέπει…

Αν στις τρεις μέρες που έχεις την ευκαιρία να αρθρώσεις εναλλακτική πρόταση μασάς από το κυρίαρχο πρότυπο διασκέδασης εγκολπώνοντάς το στο φεστιβάλ σου, 
πουλώντας το σε ένα κοινό που ούτως ή άλλως θέλει δεν θέλει, 
βομβαρδίζεται καθημερινά από αυτό και σε ένα βαθμό έχει διαβρωθεί, 
τότε στην επόμενη πορεία μην κατέβεις με ήχους Θεοδωράκη, Παπακωνσταντίνου και Active Member, αλλά με Βανδή και Πάολα…

Διασκέδαση «σκέτο» δεν υφίσταται στην Αριστερά 
και αν το κυρίαρχο σύστημα το οποίο βρίζεις στη σερβίρει για σκέτη, 
είναι για να την αγοράσεις.
 Είναι ζήτημα πολιτισμού να μην φωνάζεις Venceremos με trash μπιτάκι… 
Κυρίως όταν την ίδια ώρα καταδικάζεις τα social media, ενώ, όταν σου δίνεται η δυνατότητα, επιλέγεις συγκροτήματα που έχουν πολλά views στο youtube… 

Δεν γίνεται, όταν  η Ναταλία Ρασούλη απαγορεύει στη Χρυσή Αυγή να χρησιμοποιεί το «Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ» καθ' οιονδήποτε τρόπο, 
το ΚΚΕ να επιλέγει να αντιμετωπίζει το ζήτημα του πολιτισμού και της τέχνης "ουδέτερα"…

Στο κατ' εξοχήν «πολιτικό» σουξέ «Καλημέρα Ελλάδα» μπορεί o ΝiVo να απευθύνεται μεταξύ άλλων στους πολιτικούς λέγοντας "κατέβα στο λιμάνι, μίλα στους εργάτες σου", 
αλλά στο βίντεο κλιπ τον υπουργό ενσαρκώνει ο Θέμος Αναστασιάδης... 

Είναι οξύμωρο στην πολιτική να είσαι δογματικός και στην μουσική οπορτουνιστής… 
Πόσα μέτρα και πόσα σταθμά έχει πια αυτό το ΚΚΕ ή πόσο λανθασμένο κριτήριο;

Μα, όπως ολόκληρο το κυρίαρχο σύστημα, το ΚΚΕ προς έκπληξη μας, 
αντί να ασχοληθεί με το τι πάει λάθος και στο εσωτερικό του και στην κοινωνία, 
περνάει αντισυριζική κλιμακτήριο. 

Οι Goin Through και οι ΝΕΒΜΑ δεν είναι τρόπος για να νεάσει, 
παρά την τονωτική ενδοφλέβια τεστοστερόνης και σεξισμού. 

Εκτός και αν το πρότυπο για τον κνίτη είναι ο άντρας μάγκας
 και η γυναίκα γκόμενα… στο πλαίσιο του σοσιαλιστικού ρεαλισμού.

Όταν όμως για τα λαϊκά παιδιά των συνοικιών του κέντρου ή για εκείνα της επαρχίας τα μεσημεριανάδικα, το Nitro, το Κλικ, το Σοκ, το Cosmo, το Χάι, το Ηello και το Goodbye έχουν γίνει κυτταρική γνώση είναι δυνατόν η ΚΝΕ να τη σερβίρει 
με ολίγη από ταξική πάλη με μπιτάκι και μότο «Δίνε το χέρι σε όποιον σηκώνεται»… 
Δεν σηκώνεται έτσι ο κόσμος… έτσι πιέζεται ακόμη πιο κάτω…

Η κίνηση του ΚΚΕ σηματοδοτεί μια πολιτισμική υποχώρηση με τεράστιο ειδικό βάρος. Ουδέτερους στίχους μας πουλάει το κυρίαρχο μιντιακό καταναλωτικό πρότυπο…
 Το Φεστιβάλ είναι της ΚΝΕ, καλά θα κάνει να το προφυλάξει όμως 
γιατί είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της μεταπολιτευτικης Αριστεράς. 

Οι Goin Through δεν είναι κακό ποπ συγκρότημα - ή χιπ χοπ, αν έτσι νομίζουν-, 
εκφράζουν όμως ένα δυνητικά επικίνδυνο «λίγο από όλα» με «εργάτες» και «σαλόνια», με special guest τον  Θ. Αναστασιάδη, που έχει μετατρέψει την εφημερίδα του σε όργανο της Χ.Α.

Μήπως τελικά αυτό το lifestyle μας το έχουν κάνει τόσο κατάπλασμα
 και δεν μπορούμε να το ξεφορτωθούμε; 
Mήπως, στον βωμό του ανοίγματος, 
το ΚΚΕ πέρασε από την άλλη 
ή τελικά τη μάχη του πολιτισμού την κέρδισε το Star;

1 σχόλιο:

  1. παλι φταιει το ΚΚΕ;; τωρα εγινε και ΣΤΑΡ;;; ελεος ρε παιδια ΕΛΕΟΣ.... Πριν 2-3 χρονια εγινε αυτο με τους Goin Through(σε φεστιβαλ της ΚΝΕ) και θεωρειτε οτι το ΚΚΕ κανει λαιφ σταιλ;;; Δλδ οταν εφερνε τον Μητροπανο γιατι δεν λεγατε τα ιδια;; Οταν εφερε τον Αγαθωνα δεν ακουσα τα ιδια ή οταν εφερε τον Μητσια;;;; Και απο ποτε θα πρεπει να ζηταει το ΚΚΕ χαρτια και δηλωσεις απο καθε καλλιτεχνη, οτι θα παραμεινει στις ταξεις του για παντα, που θα παρει μερος στο Φεστιβαλ;; Στο φιναλε το κομμα δεν ειναι υπευθυνο για το πως αντιλαμβανεται ο οποιοσδηποτε την πολιτικη του. Ας το τελειωνουμε εδω γιατι κατανταει εως γελοιο..Στο τελος ας κοιταξουν καποιοι την καμπουρα τους τι εχουν μαζεψει μεσα στο κομμα τους....ΜΑΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή