Το σεμνότυφο και ηθικό Πρώτο Θέμα βάζει άσχετη γυμνή φωτογραφία της Λένας Κιτσοπούλου σ' ένα κρεσέντο σοκαριστικού συντηρητισμού.
Θυμίζει άλλες εποχές το χτύπημα στο πρωτοσέλιδο του σεμνότυφου Θέματος. Η εφημερίδα-θεματοφύλακας της ηθικής που δεν αντέχει τις προκλήσεις και τις γυμνές γυναίκες (ούτε να τις δει δε θέλει στην εκπομπή του ο εκδότης της εφημερίδας!) κάνει τρισέλιδο μέντλεϊ
ό,τι καταδικαστικό βρήκε για την παράσταση
Αθανάσιος Διάκος.
ό,τι καταδικαστικό βρήκε για την παράσταση
Αθανάσιος Διάκος.
Το πρωτοποριακό θέατρο δεν είναι για όλους,
δεν είναι καν για μένα.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν είναι για κανέναν.
Το "Έβγαλαν τον ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ ρατσιστή, και κερατά σουβλατζή" μοιάζει λες και η σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου έγραψε επιστημονική διατριβή ή ιστορικό βιβλίο που "έβγαλε" κάτι λάθος τον Διάκο,
κι όχι έργο τέχνης όπου μπορούν να επικαιροποιηθούν και να ξαναγραφτούν ιστορίες.
δεν είναι καν για μένα.
Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν είναι για κανέναν.
Το "Έβγαλαν τον ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ ρατσιστή, και κερατά σουβλατζή" μοιάζει λες και η σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου έγραψε επιστημονική διατριβή ή ιστορικό βιβλίο που "έβγαλε" κάτι λάθος τον Διάκο,
κι όχι έργο τέχνης όπου μπορούν να επικαιροποιηθούν και να ξαναγραφτούν ιστορίες.
Το ότι έγινε με χρήματα του Δημοσίου (επειδή ήταν στο Φεστιβάλ Αθηνών;) προσπαθεί να χτυπήσει κάποιο ευαίσθητο νεύρο μας - κι ας έβγαλε τα λεφτά της η παράσταση και με το παραπάνω από εισιτήρια,
κι ας επέστρεψε τα χρήματα που "πήρε",
πίσω στους φορολογούμενους.
Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση είναι τόσο μεγάλη, που τελικά η οργή πέφτει στο κενό. [«Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή». 14-16 Ιουλίου, 21:00. Πειραιώς 260.]
κι ας επέστρεψε τα χρήματα που "πήρε",
πίσω στους φορολογούμενους.
Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση είναι τόσο μεγάλη, που τελικά η οργή πέφτει στο κενό. [«Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή». 14-16 Ιουλίου, 21:00. Πειραιώς 260.]
Ο τρόπος που το Θέμα παρουσιάζει την παράσταση θα μπορούσε να ήταν διαφορετικός (και πιο κυριολεκτικός): Ο ήρωας της Ελληνικής επανάστασης γλιτώνει τον θάνατο και μεταφέρεται στη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από ένα νέο έργο που ζητά απάντηση στο ερώτημα αν θ’ άξιζε να θυσιαστεί κάποιος σήμερα.
Όμως, όπως υποψιάζομαι, δεν καίγεται τόσο το Θέμα για την ηθική αλλά για την πρόκληση, με αποτέλεσμα η δική του πρόκληση (δημοσιογραφία με μια γυμνόστηθη γυναίκα στο εξώφυλλο, τάχα για να την κατακρίνει) καταλήγει να είναι μεγαλύτερη
απ' αυτή ενός θεατρικού έργου.
απ' αυτή ενός θεατρικού έργου.
Θα σεβόμουν κάποιον εθνικιστή
που προσβλήθηκε γνήσια απ' την παράσταση.
Και θα τον καταλάβαινα, κι ας μην γνωρίζει τι σημαίνει παράσταση, έργο, θέατρο κλπ.
Γιατί το συναίσθημά του θα ήταν καλοπροαίρετο
- και ειλικρινές.
που προσβλήθηκε γνήσια απ' την παράσταση.
Και θα τον καταλάβαινα, κι ας μην γνωρίζει τι σημαίνει παράσταση, έργο, θέατρο κλπ.
Γιατί το συναίσθημά του θα ήταν καλοπροαίρετο
- και ειλικρινές.
Όμως, σαν τον παππού που ξεφυλλίζει το Playboy ξαναμμένος μουρμουρίζοντας "τσκ, τσκ, τσκ, κοίτα αυτές τις ξετσίπωτες! Δεν ντρέπονται;",
το Θέμα κάνει ό,τι μπορεί για να φτιάξει ένα αργοπορημένο σκάνδαλο - και τελικά η σκανδαλοθηρική του διάθεση επισκιάζει οτιδήποτε άλλο.
το Θέμα κάνει ό,τι μπορεί για να φτιάξει ένα αργοπορημένο σκάνδαλο - και τελικά η σκανδαλοθηρική του διάθεση επισκιάζει οτιδήποτε άλλο.
Κι όσο για το ότι έβαλε άσχετη γυμνή φωτο της Κιτσοπούλου (γυμνή εμφάνιση σε ταινία, που δεν έχει καμία σχέση με την παράσταση!)
για να ενισχύσει την άποψή του περί μεγάλου σκανδάλου αλλά και για να πουλήσει παραπάνω
καλύτερα να μην το σχολιάσω εγώ.
για να ενισχύσει την άποψή του περί μεγάλου σκανδάλου αλλά και για να πουλήσει παραπάνω
καλύτερα να μην το σχολιάσω εγώ.
Αλλά η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου που περιέγραψε πώς ένιωσε βλέποντας το πρωτοσέλιδο...
'ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ'; Ναι, αλλά ποιους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου