Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

-Δε φταίει κι ο λαός;- ΚΟΤΣΙΡΑΣ:ΟΧΙ!

Βεβαίως και φταίμε αλλά ο τρόπος που σε κάθε συνέ,ύπουλα οι δημοσιογράφοι πάνε να μας κάνουν ισομερώς συνενόχους αηδιάζει.Ο Κότσιρας,ο Κότσιρας των πορειών,ο Κότσιρας της άμεσης επαφής με τον κόσμο που υποφέρει έδωσε αποστομωτική απάντηση.Και είπε κι άλλα πολλά ενδιαφέροντα.
Εύγε Γιάννη
-----

O Γιάννης Κότσιρας στο entertv.gr: Eίμαι τραγουδιστής και όχι δημοσιοσχετιστική περσόνα










Τον  Γιάννη Κότσιρα, οι περισσότεροι από εμάς τον έχουμε συνδέσει με έναν  πολύ μεγάλο
έρωτα ή με ένα πολύ δύσκολο χωρισμό! Ακούγοντας τα τραγούδια του βιώνεις μαζί του δυνατά συναισθήματα.  Ταξιδεύεις…
Στην  Έλενα Πολυκάρπου
Σε ποια ηλικία ανακαλύψατε την αγάπη και το ταλέντο σας για τη μουσική;
Από πολύ μικρός λάτρευα τη μουσική. Προτιμούσα να μου φέρνουν για δώρα μουσικά όργανα και όχι τα συνηθισμένα παιχνίδια. Μάλιστα η μητέρα μου λέει πως δεν μίλησα αλλά τραγούδησα… Το ταλέντο από την άλλη είναι κάτι υποκειμενικό. Δεν μπορώ να μιλήσω εγώ γι’ αυτό.
Πως ήταν τα παιδικά σας  χρόνια;
Εξαιρετικά. Είχα θαυμάσια παιδικά χρόνια. Το μόνο που χάλαγε κάπως την εικόνα ήταν η συνεχής απουσία του πατέρα μου λόγω της δουλειάς του, ως ναυτικός. Όμως κι αυτό μαλάκωνε με την τεράστια προσπάθεια της μητέρας μου, αλλά και του πατέρα μου που με διάφορους τρόπους έκαναν λιγότερο αντιληπτή την απουσία του.

Πιστεύετε στον διαχωρισμό έντεχνων και λαϊκών τραγουδιστών;
Δεν υπάρχουν τέτοια πράγματα. Μου φαίνονται αστεία. για να μην πω γελοία.
Όταν ολοκληρώνετε μια δουλειά διαισθάνεστε αν θα γίνει επιτυχία;
Όχι. Το μόνο που αντιλαμβάνομαι είναι το αν έκανα την δουλειά μου, όπως εγώ την πίστευα ή όχι. Έτσι κι αλλιώς, η επιτυχία είναι κάτι εντελώς σχετικό πλέον στις μέρες μας και τουλάχιστον για μένα δεν ήταν ποτέ  αυτοσκοπός.
Ποτέ γράφετε μουσική;
Μόνο όταν υπάρχει ή συμβαίνει κάτι πολύ δυνατό, να με συγκινήσει.
Ο κόσμος έχει συνδέσει τα τραγούδια σας με ερωτικές ιστορίες χωρισμούς μεγάλους έρωτες… Πως σας φαίνεται;
Αυτό είναι το μεγαλείο της μουσικής. Πως με ένα άκουσμα συνδέεις τις πιο σημαντικές στιγμές της ζωής σου. Νιώθω μεγάλη χαρά γι αυτό.
Κάποτε είχατε δηλώσει ότι θα θέλατε να είχατε γνωρίσει τον Λοΐζο απλά και μόνο για να του σφίγγατε το χέρι…
Μα ο Λοΐζος ή ο Θεοδωράκης ή ο Χατζιδάκης δεν ήταν απλά άνθρωποι της μουσικής. Ήταν και είναι συνολικά τεράστιες προσωπικότητες. Ένα βλέμμα, μία κουβέντα, αρκούν για να γίνεις καλύτερος.

Υπάρχει κάτι που έχει γραφτεί για εσάς και σας έχει ενοχλήσει;
Αρκετά έχουν γραφτεί. Οτιδήποτε έχει να κάνει με την προσωπική μου ζωή και ιδιαίτερα, όταν είναι ψέμα. Με προσβάλλει, με θίγει και με πληγώνει. Νιώθω ότι παραβιάζεται το προσωπικό μου άσυλο.
Ευτελίζεται ένα cd και η δουλειά των δημιουργών όταν μπαίνει σε μια εφημερίδα;
Τώρα πια όχι. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν πλέον δισκοπωλεία και τα CD έχουν σταματήσει πια να πουλάνε δεν με απασχολεί καθόλου. Ο ευτελισμός έχει ήδη γίνει από τον ίδιο τον ακροατή από τη στιγμή που επιλέγει να το κατεβάσει, ηχητικά κακοποιημένο και τζάμπα από το διαδίκτυο.
Η οικονομική κρίση έχει αλλάξει την ζωή σας;
Πάρα πολύ. Το σίγουρο είναι πως σε πολλά με έχει κάνει καλύτερο. Από την άλλη έχει κατακρεουργήσει τη δουλειά μου, καθώς αυτή είναι απόλυτα εξαρτημένη από τον κόσμο και ο κόσμος οδηγείται στην ανέχεια και την φτώχεια.
Έχετε δηλώσει ότι αν δεν ήσασταν επώνυμος θα μπαίνατε στη βουλή… Αν σας γινόταν πρόταση θα το σκεπτόσασταν;
Μου έχει γίνει πολλές φορές αυτή η πρόταση. Όμως δεν επιθυμώ ούτε να εκμεταλλευτώ την επωνυμία μου λόγω της μουσικής, γι’ αυτό το σκοπό αλλά ούτε να χάσω την ανεξαρτησία μου, να μπορώ να εκφράζομαι ελεύθερα και χωρίς κομματικές ταμπέλες.
Αν είχατε απέναντι σας τον Γ. Παπανδρέου  τι θα του λέγατε;
Ντροπή σου!!! Και όχι μόνο σε αυτόν…

Για το ότι φτάσαμε σε αυτή την πολιτική και οικονομική κατάσταση θεωρείτε ότι φταίμε και εμείς;
Όχι. Για την οικονομική κατάσταση σε καμία περίπτωση. Εκτός εάν οι Έλληνες είναι όλοι σπουδαγμένοι οικονομολόγοι και γνώριζαν την πραγματική κατάσταση της χώρας. Όσο για την πολιτική έχουμε μία και μόνο ευθύνη. Πως απαξιώσαμε την ψήφο μας. Ψηφίζαμε με βάση το γούστο, το χάϊδεμα, τα ψιχουλάκια ή δεν ψηφίζαμε καθόλου. Αυτό δίνει την δύναμη στους διεφθαρμένους πολιτικούς να κάνουν ότι θέλουν και αφαιρεί από εμάς το δικαίωμα στη διαφωνία. Αποδεχόμενοι να αποφασίζουν άλλοι για εμάς χωρίς εμάς αυτά θα συμβαίνουν πάντα.
Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος… του αφιερώσατε ένα παλιό σας τραγούδι  και γράψατε για εκείνον… Μετά από χρόνια τι θα λέγατε στο παιδί σας για τον Αλέξανδρο;
Δεν τον γνώριζα τον Αλέξανδρο προσωπικά, ούτε ξέρω τι πίστευε, οπότε δεν μπορώ να μιλήσω γι αυτόν. Για μένα είναι ένα αδικοχαμένο δεκαπεντάχρονο αγόρι, που έπεσε θύμα της κρατικής βίας. Το θέμα είναι η ανεξέλεγκτη κρατική βία και η κατάχρηση της εξουσίας με παράνομο τρόπο.
Ποια είναι  η σχέση σας με το Θεό;
Πιστεύω. Όχι απαραίτητα στην μορφή της εκκλησίας που έχει πάρει τα τελευταία χρόνια, αλλά στην ιδέα και στις διδαχές. Εκκλησία και θρησκεία είναι δύο διαφορετικά πράγματα.
Μιλάτε σπάνια στους δημοσιογράφους και μόνο για τη δουλειά  σας. Γιατί;
Γιατί γι’ αυτό με μάθανε. Από εκεί και πέρα δεν έχω κανένα λόγο να συζητώ τίποτε παραπάνω. Τραγουδιστής είμαι, όχι δημοσιοσχετίστικη περσόνα.
Γιατί δεν σας έχουμε δει ποτέ σε παπαράτσι φωτογραφίες;
Γιατί απλά δεν έχω καλέσει κανένα να με φωτογραφήσει σε ιδιωτικές στιγμές. Απλά…
Θα ήσασταν στην κριτική επιτροπή του greek idol. Γιατί δεν σας είδαμε τελικά;
Ο βασικότερος λόγος είναι διότι αυτό που μου πρότειναν σαν αρχική πρόταση, δεν είχε καμία σχέση με αυτό που θα γινόταν τελικά.

Γιατί οι σχέσεις στην εποχή μας είναι τόσο δύσκολες;
Διότι δεν είναι κανονικές σχέσεις. Είναι είτε κοινωνικοί συμβιβασμοί, είτε υποχρεωτικές συγκατοικήσεις. Όταν οι σχέσεις βασίζονται στα θέλω των συγγενών και της κοινωνίας, παύουν να είναι σχέσεις. Και ιδιαίτερα τώρα πια που η ζωή είναι από μόνη της εξαιρετικά δύσκολη.
Τα περισσότερα νέα παιδιά έχοντας μια καλή εμφάνιση απλά θέλουν να γίνουν τραγουδιστές. Τι θα τους συμβουλεύατε;
Απολύτως τίποτα. Ο καθένας ο οποίος πιστεύει πως θέλει να γίνει τραγουδιστής επειδή απλά είναι όμορφος, είναι υπεύθυνος των επιλογών του και των θέλω του. Θα συμβούλευα μόνο ανθρώπους με ταλέντο.
Ο γάμος είναι στα άμεσα σχέδια σας;
Όχι. Ο γάμος δεν εντάσσεται σε σχέδια. Είναι απόφαση ζωής και σεβασμός προς τον σύντροφό σου.
Ποιά είναι η σχέση σας με τις γυναίκες;
Η καλύτερη που θα μπορούσε. Λατρεύω τις ωραίες γυναίκες και αυτές που ξέρουν τι θέλουν. Για μένα ωραία γυναίκα είναι αυτή που εκτιμά τον εαυτό της.
Υπήρξε στιγμή στην καριέρα σας που φοβηθήκατε ότι θα χάσετε τον Γιάννη;
Μόνο το 1997 όπου αντιμετώπισα αυτή τη βίαιη αλλαγή στη ζωή μου που έφερε η επιτυχία του δίσκου «μόνο ένα φιλί». Δεν ψωνίστηκα ή τουλάχιστον όχι με τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει να το λέμε. Απλά φοβήθηκα πάρα πολύ και κλείστηκα τρομερά στον εαυτό μου. Αν και για να είμαι ειλικρινής όταν βλέπω υπουργούς να μιλάνε, η λέξη ψώνισμα ή η έκφραση καβαλάω το καλάμι, αποκτά νέα διάσταση.
Υπήρξε στιγμή στη καριέρα σας που σκεφτήκατε να σταματήσετε να τραγουδάτε;
Την ίδια περίοδο. Το 1998. Μάλιστα σταμάτησα για ένα διάστημα. Όμως μετά από την υποστήριξη από τους ανθρώπους μου απλά αποφάσισα πως θα παραμείνω, βάζοντας τους δικούς μου όρους πια και διώχνοντας από γύρω μου όλους αυτούς που περίμεναν να ζήσουν εις βάρος μου.
Ισχύει  ότι θα μπορούσατε να φτιάχνετε υπολογιστές για να ζείτε;
Ισχύει ως προς την ικανότητα. Τώρα για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω αν κάποιος θα εμπιστευόταν σε ένα τραγουδιστή τον υπολογιστή του και από την άλλη δεν ξέρω πόσοι πια άνθρωποι θα έχουν σε λίγο καιρό να αγοράσουν υπολογιστή…
Αυτές τις ημέρες θα κυκλοφορήσει το νέο σας cd «Η Σμύρνη του έρωτα». Ποια είναι η σχέση σας με αυτά τα τραγούδια;

Το λαϊκό και ειδικά το ρεμπέτικο τραγούδι είναι η βάση μου. Ξεκίνησα τραγουδώντας αυτά τα τραγούδια και τα μελέτησα σε βάθος τα τελευταία 25 χρόνια. Η σχέση λοιπόν είναι βιωματική όπως στην πραγματικότητα είναι και για όλους τους Έλληνες.
Στο δίσκο αυτό συνεργάζεστε με την Εστουδιαντίνα. Κάνατε και μία εμφάνιση μαζί τους στο ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ. Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε την επόμενη σεζόν κάπου μαζί;
Δεν είναι στα σχέδιά μας. Όμως προς το παρόν σχεδιάζουμε εμφανίσεις σε όλη την Ελλάδα. Αν και οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες εμείς θα το προσπαθήσουμε.
Δώστε μας μια ευχή για το entertv
Η μόνη ευχή που μου έρχεται στο μυαλό είναι κουράγιο…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου