(Στίχοι: Ντίνος Χριστιανόπουλος.
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις.
Πρώτη εκτέλεση: Ανδρέας Καρακότας, «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ», 1996, στο πιάνο η Ντόρα Μπακοπούλου.)
Λογικά, καλώντας τον ποιητή Ντίνο Χριστιανόπουλο στην εκπομπή της, η Πόπη Τσαπανίδου θεώρησε ότι σημείωσε μεγάλη επιτυχία.
Φυσικά δεν φαντάστηκε τι την περίμενε. Νόμισε προφανώς ότι ο αιρετικός δημιουργός θα στρογγυλοκαθόταν στο τηλεοπτικό παράθυρο, θα κολακευόταν από τα λόγια θαυμασμού της και την δήλωση πίστης της στα γραπτά του και θα χαριεντιζόταν μαζί της κολακευμένος. Αυτή άλλωστε είναι η συνήθης τακτική των παρουσιαστών και των καλεσμένων τους εδώ και χρόνια.http://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=440265#.TyFGd7ad1I4.facebook
Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις.
Πρώτη εκτέλεση: Ανδρέας Καρακότας, «ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ», 1996, στο πιάνο η Ντόρα Μπακοπούλου.)
Λογικά, καλώντας τον ποιητή Ντίνο Χριστιανόπουλο στην εκπομπή της, η Πόπη Τσαπανίδου θεώρησε ότι σημείωσε μεγάλη επιτυχία.
Φυσικά δεν φαντάστηκε τι την περίμενε. Νόμισε προφανώς ότι ο αιρετικός δημιουργός θα στρογγυλοκαθόταν στο τηλεοπτικό παράθυρο, θα κολακευόταν από τα λόγια θαυμασμού της και την δήλωση πίστης της στα γραπτά του και θα χαριεντιζόταν μαζί της κολακευμένος. Αυτή άλλωστε είναι η συνήθης τακτική των παρουσιαστών και των καλεσμένων τους εδώ και χρόνια.
Δυστυχώς, για την συγκεκριμένη δημοσιογράφο η παρουσία του Χριστιανόπουλου λειτούργησε ως αποκάλυψη των αδυναμιών της να χειριστεί καταστάσεις και πρόσωπα που ξεπερνούν το τηλεοπτικό κατεστημένο.
Ο ποιητής δεν υποδύθηκε κάποιο ρόλο, τα είπε χύμα και σταράτα, την ειρωνεύτηκε, απαξίωσε τα όσα τού είπε, απέκρουσε τις κολακείες, την εξέθεσε κάθε φορά που ένιωθε ότι δεν είχε επιχειρήματα ή προσπαθούσε να τον παρασύρει σε μία ανταλλαγή φιλοφρονήσεων.
Ο ποιητής δεν υποδύθηκε κάποιο ρόλο, τα είπε χύμα και σταράτα, την ειρωνεύτηκε, απαξίωσε τα όσα τού είπε, απέκρουσε τις κολακείες, την εξέθεσε κάθε φορά που ένιωθε ότι δεν είχε επιχειρήματα ή προσπαθούσε να τον παρασύρει σε μία ανταλλαγή φιλοφρονήσεων.
Πρόσωπα όπως ο Ντίνος Χριστιανόπουλος δεν προσφέρονται ούτε για εντυπωσιασμούς, αλλά ούτε και για τηλεοπτικά χαριεντίσματα. Η Πόπη Τσαπανίδου περιορίστηκε σε γέλια αμηχανίας.
Καμία πυγμή, καμία αντίρρηση στα όσα της καταλόγιζε.
Σα να εξαφανίστηκε αίφνης το δυναμικό πρόσωπο που μέχρι χθες διαχειριζόταν σημαντικά θέματα της επικαιρότητας με σοβαρότητα και μαχητικότητα. Σήκωσε τα χέρια ψηλά κι άφησε τον καλεσμένο της να την "πυροβολεί" και να την εκθέτει.
Τι κι αν διάβαζε γραπτά του, τι κι αν δήλωνε φανατική θαυμάστριά του... Όσο περισσότερο προσπαθούσε να τον προσεγγίσει τόσο μεγαλύτερο γινόταν το χάσμα μεταξύ τους.
Φυσικά ευθύνη έχει και ο καλεσμένος ο οποίος από τη στιγμή που απαξιώνει το τηλεοπτικό σύστημα σε τέτοιο βαθμό αποδέχεται ταυτόχρονα να γίνει και εκείνος κομμάτι του - έστω και για 15 λεπτά. Δηλαδή, από τη στιγμή που η τηλεόραση δεν τον αφορά γιατί δέχτηκε την τηλεοπτική κάμερα στο σπίτι του;
Καμία πυγμή, καμία αντίρρηση στα όσα της καταλόγιζε.
Σα να εξαφανίστηκε αίφνης το δυναμικό πρόσωπο που μέχρι χθες διαχειριζόταν σημαντικά θέματα της επικαιρότητας με σοβαρότητα και μαχητικότητα. Σήκωσε τα χέρια ψηλά κι άφησε τον καλεσμένο της να την "πυροβολεί" και να την εκθέτει.
Τι κι αν διάβαζε γραπτά του, τι κι αν δήλωνε φανατική θαυμάστριά του... Όσο περισσότερο προσπαθούσε να τον προσεγγίσει τόσο μεγαλύτερο γινόταν το χάσμα μεταξύ τους.
Φυσικά ευθύνη έχει και ο καλεσμένος ο οποίος από τη στιγμή που απαξιώνει το τηλεοπτικό σύστημα σε τέτοιο βαθμό αποδέχεται ταυτόχρονα να γίνει και εκείνος κομμάτι του - έστω και για 15 λεπτά. Δηλαδή, από τη στιγμή που η τηλεόραση δεν τον αφορά γιατί δέχτηκε την τηλεοπτική κάμερα στο σπίτι του;
Το συγκεκριμένο περιστατικό λειτούργησε αποκαλυπτικά τόσο για την τηλεόραση όσο και για τα πρόσωπά της. Η αδυναμία τους να χειριστούν οτιδήποτε δεν ανήκει στον κόσμο τους έχει ολέθριες συνέπειες.
Εκτίθενται οι ίδιοι και κυρίως το ασφαλές σύστημα στο οποίο κινούνται εδώ και χρόνια και στο οποίο αυτοαποκαλούνται κυρίαρχοι. Είναι εμφανές πλέον πως τόσο το σύστημα όσο και οι κυρίαρχοί του καταρρέουν.
Εκτίθενται οι ίδιοι και κυρίως το ασφαλές σύστημα στο οποίο κινούνται εδώ και χρόνια και στο οποίο αυτοαποκαλούνται κυρίαρχοι. Είναι εμφανές πλέον πως τόσο το σύστημα όσο και οι κυρίαρχοί του καταρρέουν.
Ο Χριστιανόπουλος αποκάλεσε "σκατά" όλους τους δημοσιογράφους και τα μέσα στα οποία εργάζονται (εφημερίδες, περιοδικά, τηλεοράσεις). Τα έχει πει και στο παρελθόν. Αυτός όμως που ήταν "εναντίον" όλων αυτών δεν άφησε εφημερίδα, περιοδικά (και τα πιο ελαφρολαϊκά) και τηλεοράσεις χωρίς να δώσει συνεντεύξεις. Κατά δική του ομολογία αυτές ξεπερνούν τις 300!. Είναι επομένως βουτηγμένος στα σκατά μέχρι το λαιμό. Δεν γνωρίζει ποιος είναι ο πρωθυπουργός της Ελλάδας; Ένας, νομίζει, τραπεζίτης; Και ζει "μια χαρά" με 590 ευρώ; Από τα οποία δεν ξέρω πόσα δίνει σ' ένα πρακτορείο για να του στέλνουν τα αποκόμματα από κείμενα σ' εφημερίδες που τον αφορούν;Δεν έχει πίσω του ανθρώπους που τον στηρίζουν; Ποσοστά από τις πωλήσεις των βιβλίων του δεν παίρνει; Κι είναι αυτή στάση ενός "τιμημένου" πνευματικού ανθρώπου; Το παίζει εδώ και χρόνια αντικομφορμνιστής. Τραγούδησε όμως παρέα με τον Ψωμιάδη! Μας είπε ότι ο καλύτερος κυβερνήτης της Ελλάδας ήταν ο Μεταξάς! Λοιπόν, δεν χρειάζεται να δίνουμε σημασία σ' αυτά που λέει. Ο άνθρωπος έχει έργο σημαντικό για τα γράμματά μας πίσω του. Κι εκεί πάνω πατάει για να λέει και να προσβάλει τους πάντες. Αυτό είναι το χούι του - να είναι "αιρετικά" γραφικός. Η "επιτροπή" σωστά - κατά την άποψή μου - τον τίμησε για την πνευματική προσφορά του. Φοβάμαι όμως ότι τα καμώματά του απαξιώνουν - δυστυχώς - και το τόσο σημαντικό έργο του.
ΑπάντησηΔιαγραφή