Σαν χτες, πριν από 45 χρόνια, η Ελλάδα βυθίζεται στο πένθος θρηνώντας τα 224 θύματα της Φαλκονέρας.
Μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου), όταν το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά - Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι. Σαν χτες...
Και σήμερα;
Τι;
Για ποιο ναυάγιο θρηνεί ο τόπος;
Για ποια Φαλκονέρα;
Για πόσα θύματα;
Θύματα όλοι μας ενός οικονομικού ναυαγίου και μιας οικονομικής πολιτικής δεκαετιών που οδήγησε το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Ελλάς» στα βράχια του χρέους και στον βυθό της ύφεσης και της ανεργίας.
Για το ναυάγιο της Φαλκονέρας κάποιοι κάθησαν στο σκαμνί και κάποιοι πλήρωσαν για το έγκλημα.
Η δίκη των κατηγορουμένων άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά και στο εδώλιο κάθισαν τέσσερα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.
H απόφαση του δικαστηρίου εξεδόθη στις 21 Μαρτίου του ιδίου έτους. Με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη τιμωρήθηκαν ο εκ των ιδιοκτητών του «Ηράκλειον» Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Κόκκινος και δύο αξιωματικοί του πλοίου.
Οι ποινές ξεσήκωσαν αντιδράσεις από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων, οι οποίοι τις θεώρησαν πολύ επιεικείς.
Στις 9 Ιανουαρίου 1969 ο δικαστικός φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά, καθώς ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης των τεσσάρων, οι οποίοι είχαν καταδικασθεί και σε δεύτερο βαθμό για το δυστύχημα.
Στο εύλογο ερώτημα εκατομμυρίων πολιτών για την απόδοση ευθυνών για το ναυάγιο του πλοίου «Ελλάς» ουδείς μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να δώσει μια πειστική απάντηση πέραν του γελοίου «μαζί τα φάγαμε»…
http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/?aid=164354
Μία από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στις ελληνικές θάλασσες. Συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες της 8ης Δεκεμβρίου 1966, κοντά στην βραχονησίδα Φαλκονέρα (23 ν.μ. βορειοδυτικά της νήσου Μήλου), όταν το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που εκτελούσε το δρομολόγιο Χανιά - Πειραιάς, βυθίστηκε, λόγω μετατόπισης φορτίου, με αποτέλεσμα να βρουν το θάνατο 224 άνθρωποι. Σαν χτες...
Και σήμερα;
Τι;
Για ποιο ναυάγιο θρηνεί ο τόπος;
Για ποια Φαλκονέρα;
Για πόσα θύματα;
Θύματα όλοι μας ενός οικονομικού ναυαγίου και μιας οικονομικής πολιτικής δεκαετιών που οδήγησε το επιβατηγό - οχηματαγωγό «Ελλάς» στα βράχια του χρέους και στον βυθό της ύφεσης και της ανεργίας.
Για το ναυάγιο της Φαλκονέρας κάποιοι κάθησαν στο σκαμνί και κάποιοι πλήρωσαν για το έγκλημα.
Η δίκη των κατηγορουμένων άρχισε στις 19 Φεβρουαρίου 1968 στο Κακουργιοδικείο Πειραιά και στο εδώλιο κάθισαν τέσσερα στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρίας.
H απόφαση του δικαστηρίου εξεδόθη στις 21 Μαρτίου του ιδίου έτους. Με ποινές φυλάκισης από πέντε ως και επτά έτη τιμωρήθηκαν ο εκ των ιδιοκτητών του «Ηράκλειον» Xαράλαμπος Τυπάλδος, ο διευθυντής της εταιρείας Παναγιώτης Κόκκινος και δύο αξιωματικοί του πλοίου.
Οι ποινές ξεσήκωσαν αντιδράσεις από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων, οι οποίοι τις θεώρησαν πολύ επιεικείς.
Στις 9 Ιανουαρίου 1969 ο δικαστικός φάκελος της υπόθεσης έκλεισε οριστικά, καθώς ο Άρειος Πάγος απέρριψε την αίτηση αναίρεσης των τεσσάρων, οι οποίοι είχαν καταδικασθεί και σε δεύτερο βαθμό για το δυστύχημα.
Στο εύλογο ερώτημα εκατομμυρίων πολιτών για την απόδοση ευθυνών για το ναυάγιο του πλοίου «Ελλάς» ουδείς μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να δώσει μια πειστική απάντηση πέραν του γελοίου «μαζί τα φάγαμε»…
http://www.protothema.gr/blogs/blogger/post/?aid=164354
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου