Τρίτη 8 Ιουλίου 2014

" Είναι ζήτημα ζωής. Καταλαβαίνετε; "










http://efilopoulos.tumblr.com/post/90381931452
Η ασθενής που μπήκε στο γραφείο μου ήταν καλοντυμένη, ευειδής και χωρίς αναμονή μπήκε στο θέμα.
- Να σας δείξω το αποτέλεσμα της βιοψίας που έκανα αλλού, στην ιδιωτική κλινική “Τάδε”.
Πήρα στα χέρια μου το χαρτί και το διάβασα με προσοχή. Η γυναίκα είχε έναν μη διηθητικό καρκίνο, εξαιρετικά μικρό (τόσο στην ιστολογική, όσο και στην μαστογραφία που την οδήγησε σε βιοψία). Έναν καρκίνο ιάσιμο, που δεν σκοτώνει και όπως είχαν τα πράγματα, η επανεπέμβαση ίσως να μην έβρισκε κάποιο υπόλειμμα. 
- Νομίζω ότι πρέπει να γίνει μία ευρύτερη εκτομή και στη συνέχεια να συζητήσουμε με τον ακτινοθεραπευτή. Αυτή η επέμβαση μπορεί να γίνει στην μονάδα ημερήσιας νοσηλείας, να έρθετε το πρωί και να φύγετε το απόγευμα, της είπα.
Αμέσως έβγαλε έναν αναστεναγμό, που τον ακολούθησαν ένα κούνημα της κεφαλής και τα παρακάτω λόγια:
- Θέλετε να σας πω τι έχω πάθει; Θα σας πω. Με έστειλε σ’ αυτό το θεραπευτήριο, ο γυναικολόγος μου. Δύο ημέρες μετά την βιοψία με πήρε στο τηλέφωνο η χειρουργός και μου είπε ότι ξέρει το αποτέλεσμα και πως μου έχει κλείσει θέση για την επόμενη ημέρα, για να μπω στην κλινική και να χειρουργηθώ. Να διαλέξω είτε μαστεκτομή, είτε ευρεία εκτομή. 
Όλο αυτό θα κοστίσει 5.000 ευρώ. Της είπα ότι με αιφνιδιάζει και θέλω να το σκεφθώ. ” Τι να σκεφθείς. Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα.” Της είπα πως και το ποσό που μου ζητάει είναι μεγάλο. Μου απάντησε θυμωμένη, ” τι είναι αυτά που λες. Εδώ είναι ζήτημα ζωής. Καταλαβαίνεις;” Μα μπορεί να μην τα έχω της απάντησα διστακτικά. Οργισμένη με επέπληξε ” εδώ άλλοι δανείζονται ή πουλούν κάτι άμα δεν έχουν λεφτά. Καταλαβαίνεις ότι είναι ζήτημα ζωής για σένα;”. Αυτά μου είπε και με κατατάραξε. 
Χτες μίλησα με μία γνωστή μου και μ’ έστειλε σε σας.
Έδωσα στη γυναίκα εισιτήριο, της εξήγησα το μη άμεσα πιεστικό ζήτημα της περίπτωσης της και της είπα πως η δεύτερη γνώμη σε περιπτώσεις καρκίνου είναι σχεδόν υποχρεωτική.
Ήρθε πίσω από το γραφείο μου, δίπλα στην πολυθρόνα και με αγκάλιασε φιλώντας με. Παλαιότερα θα την απωθούσα διαμαρτυρόμενος, Τώρα με την πείρα που έχω την άφησα να εκδηλώσει την χαρά της.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου