Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012

Τι γυρεύουν οι Goin' Through στο παζάρι του κομμουνιστικού φεστιβάλ;

http://www.lifo.gr/team/bitsandpieces
ΤΟΥ ΑΡΗ ΔΗΜΟΚΙΔΗ
Η σκληρή απάντησή τους με αφορμή την κλωτσοπατινάδα
 μεταξύ ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ
 για το συγκρότημα που ελίσσεται σαν ξεπουλημένο χέλι...


Το ξεκαθαρίζω απ' την αρχή: 
θεωρώ ότι οι Goin'Through έχουν ξεπουληθεί και ίσως και καλά έκαναν.
Όταν ξεκίνησαν ήταν κάτι σεμνά παιδιά που έπαιζαν μουσική σα Στέρεο Νόβα -ο πρώτος νομίζω δίσκος τους ήταν μελωδικός, κάπως chill out και παράξενα όμορφος.

τότε που ήταν σχεδόν cool

σχεδόν
Παρ' ό,τι όμως εμένα μ' άρεσε πολύ ο πρώτος τους δίσκος, δεν τους άνοιξε όλες τις πόρτες που ήθελαν, κι έτσι αργότερα, έχοντας καλές παραγωγές και πιασάρικα τραγούδια έγιναν σούπερ πετυχημένοι ως χιπ-χοπ συγκρότημα με αρκετά παρακλάδια. 
Όταν βλέπω τον Νίκο Βουρλιώτη με απλανές (ακατοίκητο το λένε οι Active Member) βλέμμα τύπου 
"yo, what's up dawg" γελάω 
- το ίδιο κι όταν τραγουδούν για κοινωνικά θέματα.

Είναι πιστά (αν και όχι πετυχημένα) αντίγραφα των αντίστοιχων ξένων - το δήθεν street ντύσιμο, τα αξεσουάρ, τα θέματα στους στίχους των τραγουδιών:
όλα μου μοιάζουν κατασκευασμένα 
και φτηνά και ψεύτικα. 

Το μάγκικο συγκρότημα του δρόμου που παίζει λάιβ για όλους τους κοστουμαρισμένους γιάπηδες στα βραβεία Αντρες της Χρονιάς του περιοδικού STATUS,
οι αφυπνιστές συνειδήσεων που τραγουδούν σε σκυλάδικα ντουέτα με τη Βίσση, 
οι "αυθεντικοί" ράπερ που δίνουν τα κομμάτια τους για να διαφημίσουν γάλα με κακάο, 
οι εκπρόσωποι της νεολαίας που κάνουν τοκ-σόου στον Αντ1 καλώντας τον Καρατζαφέρη (καλά τον έκαναν πάντως) και τον Άνθιμο και την Ζωή Λάσκαρη. 

το μάγκικο, απλανές βλέμμα δεν αλλάζει - ποτέ
Μοιάζουν έτοιμοι να κάνουν οτιδήποτε για να βγάλουν λεφτά, πράγμα που τελικά καταλήγουν να κάνουν και οι περισσότεροι ράπερ του εξωτερικού 
- ακόμα κι αυτοί που ξεκίνησαν ως αυθεντικοί, απ' τις κακόφημες γειτονιές, πάμφτωχοι και εξοργισμένοι με το σύστημα: 
με το που πλουτίζουν ξεχνούν τις ανισότητες και τη διαδρομή τους και βάζουν χρυσά δόντια, 
ψωνίζονται, επιδεικνύουν τα πλούτη τους, 
λύνουν τις διαφορές τους με άλλους ράπερ μέσω αλλαζονικών τραγουδιών 
("είμαι ο καλύτερος κι εσείς είστε μαλάκες" κλπ).

(Από τη Βικιπαίδεια)

Κριτική: 

Οι Going Through έχουν κατακριθεί ιδιαίτερα λόγω του ότι κάνουν εμπορικό RnB (διαφημίσεις MILKO κ.ά.). Επίσης έχουν υπάρξει και αντικείμενο σάτιρας από τους Λιάκο και Αρούλη (Νουνού Φάμιλυ) αλλά και τις κωμικές περσόνες των Solmeister & PaK, τα Άπαχα Γιαούρτια που έχουν διακωμωδήσει τις ενέργειες τους αυτές τόσο σε κομμάτια τους (Δεν κάνω διακοπές[Hardcore RMX], Γυαλί κι Αρμάνι) όσο και στην διαδικτυακή εκπομπή τους, ΤιΜαwρήTV.

Πολλά συγκροτήματα έχουν γράψει υβριστικά προς αυτούς τραγούδια όπως οι ΖΝ (Θέλουμε Βεντέτα, Ποιους Ακούς κ.ά.), ο Tus (Είναι γυφτιά man, Πωλήσεις κ.ά.), ο Εισβολέας (Ο Νίβο είναι),


Επίσης οι Ρύακα Πυρός (Καλημέρα Πο*στράκια) και οι Active Member (Πόρνες στο κόκκινο χαλί):



Οι στίχοι τους κι η μουσική

πόρνες στο κόκκινο χαλί για τους πελάτες.
Παντού νταβάδες χορηγοί,
γιατί η ντροπή στον τόπο αυτό πάντα είχε πλάτες.

Πεταμένες κορώνες σε κακότοπες στράτες
άδειες κανάτες πορδές γεμάτες.
Το μοτό που παει ταμάμ στην εποχή μας
αξιολάτρευτη και γανωμένη ανοχή μας.
Όχι δε φταίνε όσοι απόκτησαν οντότητα
στο καταφύγιο του ηλίθιου, την διασημότητα.
Φταίνε οι γενιές που μαθητεύουν στα κουτοπόνηρα,
φταίμε κι εμείς που τους είπαμε για τα όνειρα.
Όχι δε φταίνε οι ακίνδυνοι μισόλογοι,
η δικιά σου επιβράβευση είναι υπόλογη.
Στην κάστα αυτή τη σαθρή και την ανώφελη
βουρλισμένοι χαμοσέρνονται παιδόφιλοι
με νυχθημερόν καλοστημένα μαγιολίκια
για εθισμένα πιτσιρίκια ένα δράμι καριολίκια
είναι αρκετό, αφού απ' τα γεννοφάσκια τους
κλέβαν μεζέ απ' τα σκατά που 'χαν στην πάνα τους.
Και χαζεύουν τώρα νάνους σε γιγαντοοθόνες,
ξεπεσμένες μουνίτσες με hip hop πριμαντόνες
κορδωμένοι μ' έπαρση και λόγια μωροπίστευτα
στη χώρα αυτή ταγκιάζουνε τ' απίστευτα.
Απαξάπαντες λειψοί και μονοσήμαντοι,
αμέτι μουχαμέτι όλοι οι ασήμαντοι
μια μασκαράτα σε φρενιασμένο παιχνίδι
- τρεις λαλούν και κλάνουν κι ένα αρχίδι.

Πόρνες στο κόκκινο χαλί μ' όλη την τέχνη στο μαλλί
δρομολογούν τη διασημότητα καμώνοντας αυλή
κι ανάλογα το γκελ, ανάλογα το κέρμα
κληρώνονται φήμη χάρη στο ακατοίκητό τους βλέμμα
που μ' υποσχέσεις κοιτάζει την εποχή τους ,
όλα τα 'χουν κομπλέ κι από μια τρύπα στο βρακί τους
ρεκλαμάρουν τη φωνή τους τα ταλεντάκια
κι οι χορηγοί πάνω απ' το τίποτα βήχουν σα κοράκια.
Μηχανεύονται τρόπους ή τα περνάνε στη ζούλα,
διαφημιστές ληγούρηδες κάντο γνωστό και πούλα•
ράβουν τσουρούτικα κουστούμια, σε μετράν με τη μία
- είναι γνωστή η ιστορία και επιδημία
όπως και δήποτε χαμένη στην ποιότητα,
περνάει στο ντούκου η όποια προχειρότητα
σε στίχους και σε μουσική, η σερμαγιά με τα σουξέ,
ενώ η ντροπή κλωθογυρίζει κουλουβάχατα κλισέ.



Τέλος πάντων. Οι Goin'Through θα κάνουν τα πάντα - και στην τελική καλά θα κάνουν. 
Είναι ένα εμπορικό συγκρότημα με μεγάλο σουξέ στις μικρές ηλικίες (κι όταν λέω μικρές εννοώ κυρίως κάτω των 10 ετών) και δεν το παίζουν ούτε Μπετόβεν ή Pink Floyd.

Δεν με ξάφνιασε το ότι θα παίξουν στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ, όπως δεν με ξαφνιάζει πως παίζουν και για τους πλούσιους και ισχυρούς (την ευρωλυκοσυμμαχία και την πλουτοκρατία που θα έλεγε και το ΚΚΕ). 
Έχουν ταλέντο και τα έχουν καλά με όλους - πέρα απ' το ότι είναι αστείο και ίσως ανακόλουθο με το πώς ξεκίνησαν δεν μπορείς να τους προσάψεις και πολλά. 

Είχε όμως πολύ πλάκα ο καβγάς ΚΚΕ με ΣΥΡΙΖΑ για την παρουσία του γκρουπ στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Πιθανότατα θα τα διαβάσατε, γι' αυτό εν συντομία:



ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ:

«Στο 38ο φεστιβάλ της ΚΝΕ θα εμφανιστούν τα "χιπ χοπ" συγκροτήματα Going Τhrough και ΝΕΒΜΑ. Δεν πρόκειται για φάρσα, κακοήθεια ή προβοκάτσια. Η είδηση επιβεβαιώνεται και από τον "Ριζοσπάστη". Σε ένα φεστιβάλ που κουβαλάει όλη την ιστορία του ΚΚΕ που έχει συνδεθεί με αγώνες και καλλιτέχνες οι κνίτες της νέας εποχής θα ακούσουν στίχους από γνωστές ποπ επιτυχίες "επιπέδου", όπως το "γυναίκες τριγύρω πολλές παρά πολλές αλλά ποτέ δεν είναι αρκετές" ή το "μαζί μου ασχολείσαι πόσο μ***ς είσαι" καθώς και το "αμιγώς" πολιτικό "καλημέρα Ελλάδα".


Τα δύο συγκροτήματα είναι μιμητές της αμερικάνικης αντίστοιχης σκηνής, υπέρμαχοι ενός συστήματος στο οποίο ο "άντρας" θέλει "αμάξια και λεφτά" για να κατακτήσει την καλλίγραμμη νεαρή, την οποία φυσικά αλλάζει σαν τα πουκάμισα και πουλάει νταηλίκι... Αν πρόκειται για προσπάθεια του ΚΚΕ να πιάσει τον παλμό της νεολαίας, είναι μάλλον αποτυχημένη... όπως και γενικά τα αντανακλαστικά του στους παλμούς της κοινωνίας.



Αν πάλι αποφάσισε να αλλάξει ο χαρακτήρας του Φεστιβάλ και να μην αποτελεί πια πολιτιστικό και πολιτικό γεγονός, αλλά εμπορική διοργάνωση, τότε μάλλον αξιολογεί τις προτεραιότητές του». 





ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΝΕ:

«Σε σχόλιο στην εφημερίδα «Αυγή» με αφορμή τη συμμετοχή γνωστού χιπ-χοπ συγκροτήματος, στις πλούσιες και πολύμορφες εκδηλώσεις του 38ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του “Οδηγητή”, στις 13-15 Σεπτέμβρη στο Πάρκο Τρίτση, αναφέρει: «Αν πρόκειται για προσπάθεια του ΚΚΕ να πιάσει τον παλμό της νεολαίας, είναι αποτυχημένη…». Αναφέρει επίσης και στίχους τραγουδιών του, όπως το «μαζί μου ασχολείσαι…».


Αφού ασχολήθηκαν μαζί μας, τους θυμίζουμε τα βασικά: το Φεστιβάλ της ΚΝΕ και του «Οδηγητή», είναι από τα μεγαλύτερα νεανικά πολιτικά-πολιτιστικά γεγονότα στη χώρα μας, θεσμός που απλώνεται απ’ άκρη σ’ άκρη σε όλη την Ελλάδα. Πραγματοποιείται από την αρχή ως το τέλος με την αυτοθυσία, το μεράκι και την προσπάθεια χιλιάδων μελών, φίλων και οπαδών του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, χωρίς σπόνσορες και χορηγούς και φιλοξενούνται δεκάδες εκδηλώσεις, συναυλίες, συζητήσεις, θεατρικές παραστάσεις, αθλητικές δραστηριότητες, ερασιτεχνικά συγκροτήματα πλάι σε γνωστούς καλλιτέχνες κ.α. Είναι λογικό στις εκδηλώσεις του να χτυπάει ο παλμός της νεολαίας.



Οι κύριοι της «Αυγής» και του ΣΥΡΙΖΑ που επίσημα υποστηρίζουν (όπως η Επιτροπή Δικαιωμάτων ΣΥΡΙΖΑ) τα ναρκωφεστιβάλ και τις λοιπές εκδηλώσεις όπου σβήνει ο παλμός, ο νους και η ψυχή της νεολαίας, είναι λογικό να έχουν την αγωνία να τον πιάσουν…


----


ΟΚ. Και οι δύο απόψεις έχουν τα δίκια τους. Όμως η ανάλυση της Αυγής -" μιμητές της αμερικάνικης αντίστοιχης σκηνής, ο "άντρας" θέλει "αμάξια και λεφτά", αλλάζει γυναίκες σαν πουκάμισο και πουλάει νταηλίκι"- είναι νομίζω πιο εύστοχη. Κι αυτό γιατί εστιάζει στην σχιζοφρένεια του ΚΚΕ που πάντα κατακεραυνώνει την αμερική, τον καπιταλισμό και την πλουτοκρατία αλλά μετά καλεί τους γνήσιους εκπρόσωπους αυτών για να διασκεδάσουν την κομμουνιστική νεολαία...




[+]

Οι Goin'Through απάντησαν:


«Σε πρόσφατο άρθρο της η εφημερίδα "Αυγή", με αφορμή την επικείμενη εμφάνιση των συγκροτημάτων GOIN THROUGH & NEBMA στο 38ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ, εμφανίζεται ως θεματοφύλακας της ποιότητας της ελληνικής μουσικής, τιμητής της ιστορίας του Φεστιβάλ (!!!) και ασκεί έντονη κριτική για την επιλογή των εν λόγω συγκροτημάτων με βασικό επιχείρημα το ότι "Τα δύο συγκροτήματα είναι μιμητές της αμερικάνικης σκηνής, υπέρμαχοι ενός συστήματος στο οποίο ο "άντρας" θέλει "αμάξια και λεφτά" για να κατακτήσει την καλλίγραμμη νεαρή, την οποία φυσικά αλλάζει σαν τα πουκάμισα και πουλάει νταηλίκι...".
Καταρχήν και μόνο το περιεχόμενο αυτής της φράσης αποκαλύπτει την άγνοια που διακατέχει τον εμπνευστή της, ο οποίος μοιάζει να ξέθαψε αυτήν την άποψη (για μια μουσική που σε παγκόσμια κλίμακα κυριαρχεί εδώ και τρεις δεκαετίες), από κείμενο της ΕΟΝ για τα αντιχριστιανικά ήθη.
Καλό και δημοσιογραφικά δεοντολογικό θα ήταν να κατανοήσουν ότι η Hip hop μουσική και κουλτούρα δεν περιλαμβάνει μόνο το "γκαγκστεριλίκι" και το μισογυνισμό, αλλά και την κοινωνική καταγραφική - κριτική και το βίωμα ως στιχουργική αφετηρία. Και στο κάτω κάτω, η "Ευρωπαϊκή Αριστερά" δεν είναι αυτή που υπερασπίζεται με κάθε τρόπο και επιχειρήματα την παραμονή της χώρας μας σε ένα τέτοιο "Αμερικάνικο" (καπιταλιστικό προφανώς) σύστημα στα πλαίσια της ΕΕ;


Και για τους πάρα πολλούς που θα βιαστούν και θα πουν ότι τα δύο συγκροτήματά μας δεν έχουν σχέση με το κοινωνικοπολιτικό πρόσωπο της τέχνης να τους παρακαλέσουμε να ακούσουν προσεκτικά το σύνολο της δισκογραφίας που μετρά πάνω από 15 albums (συνολικά και για τα δύο συγκροτήματα) και τραγούδια των οποίων ο στίχος προφανώς για όλους αυτούς είναι κόκκινο πανί. Ενδεικτικά και μόνο:








Επιπλέον, πολλοί από μας δεν έχουμε κρύψει ποτέ τα πολιτικά μας πιστεύω και αντίθετα από τη γενική αντίληψη, έχουμε πληρώσει τίμημα για τις δημόσιες αυτές τοποθετήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το προσωπικό - εργασιακό βίο, που για πολλούς από εμάς, παρά τη "χλιδή" του χώρου του θεάματος, συνεχίζει να αποτελεί καθημερινότητα. Τέλος, αυτοί που χαλιούνται με τη συμμετοχή μας στο μεγαλύτερο πολιτιστικό γεγονός της χώρας, είναι οι ίδιοι που χαλιούνται όταν μαθαίνουν (γιατί για να μας δουν πρέπει να έρθουν μαζί μας, και αυτό είναι δύσκολο) ότι συμμετέχουμε σε μαζικούς αγώνες στο πλευρό του ταξικού κινήματος.



Δεν απολογούμαστε για καμία επαγγελματική επιλογή και ούτε έχουμε κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό μας. Δεχόμαστε πάντοτε την κριτική και η αντιπαράθεση είναι στη φύση της μουσικής μας. Αλίμονο όμως σε αυτούς που σπεκουλάρουν και προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Να χαίρεστε όλους όσους συμμετέχουν στα "φεστιβάλ μαστούρας" και τους χρυσοπληρώνετε, εμείς επιλέγουμε τη συμμετοχή μας εδώ, στην κρίσιμη ώρα για την κοινωνία μας και ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ. Και επειδή εσείς το θυμηθήκατε πρώτοι, να σας το αφιερώσουμε και από κοντά στις 15 του μήνα...
"Μαζί μου ασχολείσαι..." "... τα ξέρεις τα υπόλοιπα"...



GOIN' THROUGH
NEBMA».


εμβόλιμη ζωζώ

Και μόνο που έγραψε ανακοίνωση ο Βουρλιώτης χρησιμοποιώντας την γλώσσα του Ριζοσπάστη 
("μαζικούς αγώνες στο πλευρό του ταξικού κινήματος", "σ' αυτούς που σπεκουλάρουν" κλπ) 
το θέμα γίνεται ακόμα πιο καλτ. 
Έχουν κι αυτοί τα δίκια τους πάντως, κι αφού συμμετέχουν αφιλοκερδώς τέλος καλό όλα καλά. 
Και, παρ' ό,τι, καλλιτεχνικά μιλώντας, συνεχίζω να πιστεύω πως σε καμία περίπτωση δεν προωθούν τους μαζικούς αγώνες του ταξικού κινήματος, 
οι Goin'Through ίσως να ζωντανέψουν λίγο ένα φεστιβάλ που φημίζεται για το έντεχνο (αλλά συχνά και άτεχνο) προφίλ του...

**ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου