Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται το εξής φαινόμενο στην ελληνική πολιτική σκηνή, αλλά και εν γένει στην κοινωνία:
Πάλαι ποτέ “Αριστεροί”, έχουν μετατραπεί σε ρεφορμιστές ολκής-στην καλύτερη- και νεοφιλελεύθεροι του κερατά (sic) -στη χειρότερη.
Η λίστα των ονομάτων είναι μεγάλη και ενίοτε σοκαριστική.
Χρήστος Παπουτσής (σκατούλες στα μούτρα του),
Ανδρέας Λοβέρδος,
Κώστας Λαλιώτης,
Δημήτρης Αβραμόπουλος,
Πέτρος Ευθυμίου,
Θεόδωρος Πάγκαλος,
Όλγα Τρέμη,
Παύλος Τσίμας,
Δήμος Βερύκιος,
Πάσχος Μανδραβέλης (εδώ γελάμε),
Γιώργος Κύρτσος (εδώ κλαίμε).
(Αν έχετε όρεξη και για περισσότερα γέλια, δείτε αναλυτικά αυτή τη λίστα.
Θα βρείτε αρκετά μαργαριτάρια. Δεν ξέρω αν ισχύουν όλα, απλά την παραθέτω και το αφήνω στην κρίση σας)
Βλέπω πως πολλοί, ανάμεσα σε αυτούς και άτομα της Αριστεράς, αναρωτιούνται γιατί όλοι αυτοί οι πρώην σύντροφοι-πληναγωνιστές έχουν μετατραπεί σε δεξιούς ανθρωποφάγους (μεταφορικά προς το παρόν).
Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να βρούμε τις -πασιφανείς κατ’ εμέ- αιτίες αυτής της κοινωνικής μετάλλαξης.
Μεταφερόμαστε νοερά στα 1974.
Η Χούντα έχει μόλις πέσει.
Το Πολυτεχνείο ακόμα δοξάζεται και ο μύθος του έχει ήδη αρχίσει να πλέκεται στα βιβλία της Ιστορίας.
Πολλά φιλόδοξα καλόπαιδα φροντίζουν να υπενθυμίζουν διαρκώς στην κοινωνία πως συνέβαλαν τα μέγιστα στο να πέσει η Τυραννία και να αναγεννηθεί η Δημοκρατία από τις τέφρες της .
Βέβαια, πολλοί εξ αυτών δεν ήταν καν μέσα στο Πολυτεχνείο ή δεν είχαν μέχρι τότε καμία σχέση με την Αριστερά, αλλά αυτό δε μας ενδιαφέρει. Το ζητούμενο ήταν να φαίνονται cool.
Κάθε αφήγηση που ξεκινούσε με τη φράση “εμείς που ήμασταν μέσα στο Πολυτεχνείο”προκαλούσε κοινωνικό οργασμό στους συνομιλητές και πραγματικό οργασμό σε ορισμένα γκομενάκια που έψαχναν για “εναλλακτικούς” αριστερούς γκόμενους-μαχητές.
Εκτός όμως από trendy, το να λες ότι ήσουν “Αριστερός”, σε τοποθετούσε αμέσως σε μια πολύ συγκεκριμένη και προνομιούχο ομάδα: αυτή που θα χάρασσε το μέλλον της χώρας.
Έτσι λοιπόν, η “δήλωση αριστερών φρονημάτων” εκείνη την εποχή, εκτός από τσάμπα-μαγκιά, ήταν και ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την πολιτική ανέλιξη οποιουδήποτε φερέλπιδος εκκολαπτόμενου πολιτικού.
Ποιος μπορεί να ξεχάσει, άλλωστε, το “ιερό βρέφος” (κατά Αντρέα Α-Πα-πα-νδρέου), Κώστα Λαλιώτη;
Ας φύγουμε όμως σιγά-σιγά από αυτή την επίχρυση (γιατί στην ουσία ήταν κούφια) εποχή για την Αριστερά, κι ας πάμε λίγα χρόνια πιο πίσω.
Για την ακρίβεια, λίγο μετά το ’49.
Ο εμφύλιος έχει -ουσιαστικά- τελειώσει. Ο νικητής και ο ηττημένος έχουν ήδη λάβει το χαρακτηρισμό τους.
Οι αντάρτες έχουν χάσει μια εξ αρχής άνιση μάχη. Κάποιοι απ’αυτούς πολέμησαν μέχρι τελευταίας ρανίδας του αίματός τους. Αργότερα, η ιστορία θα γράψει για αυτούς. Θα γίνουν τραγούδια. Θα γίνουν θρύλοι. Να, όπως ο Κλάρας.
Άλλοι, καταδικασμένοι να ζουν με το διττό στίγμα – αυτό του ηττημένου και αυτό του Αριστερού- μέσα στην κοινωνία, προσπαθούν να κρατήσουν τα λιγοστά ψήγματα αξιοπρέπειας που τους αναλογούν. Δεν είναι εύκολο να χάνεις μια μάχη κι έπειτα να ζεις μαζί με αυτούς που -θεωρητικά- σε κέρδισαν.
Σύντομα, συνειδητοποιούν ότι ο πόλεμος στα βουνά ίσως ήταν πολύ πιο ευχάριστος από τον πόλεμο στη νέα μικροαστική κοινωνία.
Πρώτα ήρθε το φακέλωμα.
Αν δήλωνες “Αριστερός”, είχες διανύσει μόνος σου το μισό δρόμο ως το ξερονήσι.
Τον άλλο μισό, σου τον πρόσφερε ο καταδότης γείτονας ή ο κρατικός υπάλληλος (αμφότεροι αποτελούσαν τον εθνικό κορμό).
Επομένως, θα έπρεπε να είσαι πραγματικός ιδεολόγος -ή μεγάλη μαζόχα- για να δηλώσεις ευθαρσώς πως είσαι Κομμουνιστής.
Η εξορία -αυτή καθαυτή- ήταν ίσως το λιγότερο επίπονο κομμάτι. Άλλα ήταν τα “όμορφα”…
Οι ξυλοδαρμοί, οι βιασμοί και οι χλευασμοί βρίσκονταν στο καθημερινό πρόγραμμα “σωφρονισμού”.
Κι έπειτα ερχόταν η περιβόητη “δήλωση μεταμέλειας”. Κάτι σαν τον εξισλαμισμό των χριστιανών επί Τουρκοκρατίας. Ασπαζόσουν τον Αλλάχ-έσωζες το κεφάλι σου.
Μόνο που εδώ τα πράγματα δεν ήταν τόσο ανθηρά…
Αν δήλωνες μεταμέλεια για τα “ακραία” σου φρονήματα, ήσουν υποχρεωμένος να το διαμηνύσεις και από άμβωνος, την Κυριακή με το πουρνό στην Εκκλησία. Έτσι, για να δουν όλοι πόσο “μεταμελημένος” ήσουν και να αποζημιωθούν και οι “νικητές” από την ξεφτίλα που θα βίωνες.
Κι έπειτα, ως άλλος ευνουχισμένος ταύρος, ή θα κλεινόσουν στον εαυτό σου νιώθοντας αηδία για το ότι τελικά “έσπασες”, ή θα στρατευόσουν από τους πρώην βιαστές σου ως “σωφρονιστής” σε κάποιο ξερονήσι, για να βαράς τους πρώην συντρόφους σου ώστε να μετανοήσουν κι αυτοί. (είναι γνωστή η ιστορία με τον ξυλοδαρμό του Ρίτσου, όπου ένας μεταμελημένος τον χτύπαγε φωνάζοντάς του “Υπόγραψε ρε πούστη! Υπόγραψε κι εσύ! Αφού το έκανα εγώ, μπορείς κι εσύ! ” ) .
Φεύγουμε από εκείνες τις σκοτεινές εποχές κι ερχόμαστε στις λαμπρές μέρες Δημοκρατίας που ζούμε.
Πλέον, το να δηλώνεις Αριστερός, Δεξιός ή Αδέξιος δε διαφέρει και πολύ από το να δηλώνεις Βάζελος, Γαύρος ή Χανούμι.
Βέβαια, είναι αλήθεια πως αυτή η σχετική απελευθέρωση του “κλάδου” (σκόπιμα χρησιμοποιώ αυτή τη λέξη, για να εμπλουτίσω το κείμενο και με όρους ελεύθερης οικονομίας, μιας και πήξαμε στην Αριστερίλα – ε Πάσχο; ) κινδυνεύει ξανά να απολεστεί .
Βλέπετε, οι Αγορές και η Οικονομία έχουν αλλεργία σε τέτοιες λεξούλες. Και το τελευταίο πράγμα που θέλουμε τώρα είναι να πετάξει κάνα μπιμπίκι η Οικονομία – ε Πάσχο;
Επομένως, αρχίζει να αποκτά ξανά ουσία η δήλωση φρονημάτων.
Μα, πάνω από τη δήλωση, ουσία είχε -και θα έχει πάντα- η πράξη.
Εκεί κρινόμαστε όλοι.
Γιατί, αν ρωτάτε τη γνώμη μου, σκατά Αριστερό θεωρώ έναν εργοδότη που δεν πληρώνει και δεν κολλάει ένσημα στους εργαζομένους του.
Επίσης, μπουρζουά Κομμουνιστικό θεωρώ ένα κόμμα που μιλάει για εργασιακό μεσαίωνα, ενώ το ίδιο κρατάει τους δικούς του εργαζομένους στην προ-φεουδαρχίας εποχή, μην καταβάλλοντας μισθούς και μην παρέχοντας ασφαλιστική κάλυψη. (έτσι, για να μην ξεχνιόμαστε)
Εντέλει, το πόσο Αριστερός είσαι θα το δείξει η Ιστορία.
Οι αγώνες είναι εδώ.
Ο στίβος είναι έτοιμος και μας περιμένει.
Κι επειδή μια νέα εποχή φαίνεται να ανατέλλει -μια εποχή στην οποία ελπίζω και εκτιμώ πως η Αριστερά θα παίξει πρωτεύοντα ρόλο- ας μην ξεχνάμε πώς ξεκίνησαν αυτοί που μας κυβερνάνε και πώς έχουν καταλήξει.
Ας έχουμε εκ των προτέρων στο νου ένα πράμα:
Τα στερνά τιμούν τα πρώτα.
*Υ.Γ. : Όπως πολύ επιτυχημένα λέει ένας κομμουνιστής μπάρμπας μου “Κι εγώ έχω αριστερό αυτί και αριστερό αρχίδι-αυτό δε σημαίνει πως υποχρεωτικά είμαι και Αριστερός”.------
- ΕΝΩ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΩΣ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΟΥΣΤ ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ ΒΟΘΡΕ!
- ΑΚΟΜΑ Σ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΑΛΑΞΙΑ ΒΡΙΣΚΕΣΑΙ ΡΕ ΧΟΛΕΡΙΚΕ ; ΤΑ ΜΟΝΑ ΒΥΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΜΟΥΤΡΑ ΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΟΥ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΧΘΕΣ ΑΚΟΥΓΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΓΥΡΝΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΝΑΣΤΡΟΦΕΣ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΠΙΣΩ ΕΓΛΥΦΑΝ ΚΑΝΑ ΠΑΣΟΚΟ ΚΑΝΑ ΝΔΑΤΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΩΣΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΘΕΣΟΥΛΑ. ΤΩΡΑ ΤΑ ΜΑΘΑΤΕ ΟΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΕΧΕΤΕ ΑΠΟΨΗ. ΑΝ ΣΑΣ ΚΟΨΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ “ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ” ΘΑ ΜΕΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΗΣΑΣΤΑΝ ΠΑΝΤΑ: ΜΙΑ ΚΛΑΝΙΑ ΚΟΥΦΙΑ.ΑΝΤΕ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΝΑ ΙΠΤΑΜΕΝΟ ΔΙΣΚΟ ΝΑ ΣΕ ΠΑΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΗΡΘΕΣ UFO.
- και στην τελικη αν θελει να πει κατι, ας το πει με πιο ηρεμο τροπο….δε νομιζω οτι η αντιδραση αυτη δικαιολογειται απο καποια ασχημη συμπεριφορα απεναντι του…..
- ΝΙΩΘΩ ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΤΟΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΑΦΟΔΕΥΣΩ , ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΠΑΝΤΑ ΕΝΟΣ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ! ΓΙ ΑΥΤΟ, ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΣΕΙΡΑ ΡΕΕΕΕΕΕ
- @red n readyξερεις οτι αυτο που σου γραψαμε δεν το εννοουμε στα πλαισια της “πολιτισμενης συζητησης” ή τιποτα αλλες τετοιες μπουρδες, για αυτο μην προσπαθεις να δημιουργησεις εντυπωσεις γκαριζωντας
- τι εγινε ρε παιδι; γιατι τετοιο μενος και οργη; μηπως να κουλαρεις λιγο;αντε πια, με τις μαλακιες του καθε τελειωμενου τρολμας εχετε σπασει τα αρχιδια στο τρολινγκ και στο flamingδεν ειναι αστειο πλεον, απλα κουραστικο
- ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΚΥΡΙΕ EDDIE ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΜΟΥ ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ; ΜΠΡΑΒΟ! ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ ΜΑΘΑΤΕ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Η ΣΤΗΝ ΤΡΟΥΜΠΑ;
- καλα, καλα οτι πεις…το σταματαω εδω γιατι ηδη με κουρασες απιστευτα….παντως αν το προβλημα σου ηταν οτι ο φυσικος σου εκοψε σχολιο θα μπορουσες απλα να το πεις
- ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ, ΤΡΟΛΑΚΙ, ΜΕ ΑΝΑΤΡΙΧΙΑΣΕΣ ΣΥΓΚΟΡΜΟ. ΜΕ ΤΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΘΑ ΜΕ ΛΟΓΟΚΡΙΝΕΙΣ; ΟΤΙ ΘΕΛΩ ΘΑ ΛΕΩ Σ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕΝ Σ ΑΡΕΣΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΝΩ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΜΕ ΚΑΤΙ ΤΥΠΑΚΙΑ ΣΑΝ ΚΙ ΕΣΕΝΑ. ΤΙΣ ΕΝΥΠΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΧΑΡΙΖΩ ΚΡΑΤΑΩ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ.
- ΤΡΟΛΑΚΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΙΓΟ ΜΠΛΑΖΕ ΝΟΜΙΖΩ; ΜΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΘΑ ΣΕ ΕΦΤΙΑΧΝΕ ΜΙΑ ΧΑΡΑ. (ΑΝ ΤΗΝ ΒΡΕΙΣ ΚΙ ΑΥΤΗ).ΚΟΥΡΑΣΤΗΚΕ ΛΕΕΙ. ΤΙ ΣΕ ΚΟΥΡΑΣΕ; ΝΑ ΑΚΟΥΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΑΠΟΥΝΟΦΟΥΣΚΑ ΣΟΥ;
- σε εμενα απευθυνεσαι αγαπητε;μηπως θες να μου γλειψεις τον κωλο καλυτερα;χμ, συνηθως ουτε τσιμπαω ουτε ασχολουμαι με τρολια αλλα εχω διαθεση για ξεχεσμα σημερα επειδη εχω κατι νευρα οποτε να ξερεις οτι δε μασαω…απλα δε θελω να συμβαλλω στην καταστροφη της αναρτησης του Φυσικου
- ΕΝΩ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ; ΕΤΣΙ ΕΞΗΓΕΙΤΕ: ΕΙΣΤΕ ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΣ!
- @ red n ready΄Αντε ρε παλιομπάμια που νομίζεις ότι τα ξέρεις όλα. ΄Αντε να πηδήξεις καμμιά κατσίκα να ξεθυμάνεις, παλιοανώμαλε. Που μέχρι πρότεινος μου καιγόσουν στο πορνό και στην μαλακία και σήμερα ανακάλυψες και τα μπλογκ. Παλιο-κρεττίνε.Ούστ στο διάολο παλιοτομάρι
- @ red n readyελεεινέ βρωμοκώλη
- που η βαθυκωλοτρυπίδια σκέψη σου, είναι επιπέδου μπουγάτσας
- χαχαχαχαχα
- Θαυμάσιος όπως πάντα.
- Εκτιμω πολυ το στυλ σου μαν…
- Εντι εγω ειδα τη λιστα και μου φαινεται πως εχουν συνταξιοδοτηθει μαχημα …πολυ καλο κειμενο
- σωστη!
- ΓΕΝΙΚΑ: ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΠΑΙΔΑΚΙΑ, ΞΕ-ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΑΤΕ; ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΗ ΣΦΙΓΓΕΣΤΕ ΘΑ ΣΑΣ ΦΥΓΕΙ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ…..
- ΤΩΩΩΡΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΑΤΕ ΤΟ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ ΤΟΝ ΚΥΡΤΣΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΣΜΟ!; ΠΕΦΤΟΣΥΝΝΕΦΑΚΗΔΕΣ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ………
- ΕΓΩ ΛΕΩ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙΣ ΤΑΞΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ ΝΕΦΕΛΟΠΕΡΠΑΤΗΤΗ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ ΑΝΑΝΗΨΑΝΤΑ ΚΑΓΚΟΥΡΑ.
- ΓΙΑΤΙ ΦΩΝΑΖΟΥΜΕ;ααα και κλασε μας μια μαντρα καθως φευγεις
- ΑΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΗ ΣΟΦΟΛΟΓΙΩΤΑΤΕ…………ΑΝ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΒΡΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΓΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΤΡΙΓΥΡΝΑΝΕ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΗ ΔΕΝ ΘΑ ΣΟΥ ΚΑΤΣΕΙ………..
- Πολυ θα ηθελες να σου καθοτανε γκομενα απο εδω μεσα… αλλα δεν….
- Φυσικε να ξερεις οτι αν θες να σβησεις τα σχολια μου για να μη γαμηθει τελειως το νημα, be my guest
- ΑΥΤΑΑΑΑΑΑΑ.ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΦΕΥΓΩ, ΣΑΣ ΑΦΗΝΩ ΗΣΥΧΟΥΣ ΝΑ ΤΗΝ ΒΡΕΙΤΕ ΜΕΤΑΞΥ ΣΑΣ, ΑΦΟΥ ΟΛΟΙ ΣΥΜΦΩΝΕΙΤΕ ΠΩΣ ΤΑ ΛΕΤΕ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ.(ΛΥΠΗΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ, Ο ΗΡΩΑΣ ΚΑΛΠΑΖΕΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΒΑΘΟΣ.CUT)
- στο καλό και κακό ψόφο, παλιογίδι
- @ μπασταρδο red n ready το τελευταίο
- παλιοξεκολιάρη
- γαμώ τον φλάρο σου και το μυαλό σου
- ου να μου χαθείς όρνιο!!!
- καταπληκτικός όπως πάντα )έχω δουλειά πολύ και δεν μπορώ να κάνω σχόλιο. θα το κάνω αργότερα )
- Η αδιαφορία!Το πιό εύστοχο σχόλιο.Και διαχρονικό.
- αγαπητοι συναγωνιστες αφου αναφερθηκζ ο εμφυλιος και ο συντροφος μιζεριας να ξαναπω οτι δεν εχει γραφτει ακομα η ιστορια δεν ξερουμε τα γεγονοτα για να μπορουμε να κρινουμε.δεν ξερουμε πχ ποσες αδικες εκτελεσεις εγιναν στα πλαισια του ελληνικου υπαρκτου σοσιαλισμου το 44 45 και το 46 49 και ποσες απο την επαρρατο δεξια το 45 εως το 74.για παραδειγμα το 44 εκτελεσε το τιμημενο κκε 4000 τουρκοφωνους ποντιους? ή πως κρινουμε τη μετατροπη σε μια μερα των συνεργατων των κατακτητων βουλγαρων τους κομιτατζηδες του νοφ σε αντιστασιακους?η ιστορια δεν εχει γραφτει.ρωτησα ανταρτη που συμμετειχε στην εκτελεση 1200 καρπενησιωτων απο το γιωτη το 49 γιατι? Και δεν απαντηθηκε το ερωτημα ουτε ό παπους που μαλλον συμμετειχε στη σφαγη και συνολικα συμμετειχε 8 μηνες ειπε ποτε τιποτα σε κανενα για το οκταμηνο
- Το θεμα θα μπορουσε να εχει ενδιαφερον. Η παραθεση της συγκεκριμενης λιστας ομως δεν ξερω τι βαση για συζητηση μπορει να προσφερει…. Για να μην σχολιασω το οτι μου φαινεται εντελως διεστραμμενο να καθεται να αναρτα καποιος τετοιου ειδους λιστες αριστερα δεξια.
- Το φανταζομαι πως ετσι το εννοεις. Νομιζω ομως πως δεν χρειαζοτανε το λινκ στην λιστα, τα ονοματα που ανεφερες ενδεικτικα εφταναν για να ξεδιπλωσεις το θεμα σου. Με την λιστα μαζι το θεμα χανεται. Τους ριχνεις ολους στην ιδια πυρα, με τις ιδιες κατηγοριες. Και το συμπερασμα που θα μπορουσε να βγαλλει κανενας απ’αυτο ειναι πως τελικα οποιος επιβιωσε του εμφυλιου και του πολυτεχνειου και δεν λιμοκτονησε ειναι για κρεμαλα…Θα το εβρισκα πολυ πιο ενδιαφερον να προσπαθουσες να αναλυσεις τους λογους που καποιοι εκ των τεως αριστερων(;) αλλαξαν ροτα.
- τελος παντων, νομιζω πως ετσι οπως τα γραφεις στο αρθρο σου, αν η προθεση ηταν καποιου ειδους κοινωνικο-ψυχολογικη προσεγγιση του φαινομενου της δηλωσης κοινωνικων φρονηματων, θα επρεπε να βασιστεις σε λιγο καλυτερα στατιστικα στοιχεια (αλλα εσεις οι φυσικοι…)
- Έχει και παραέχει νόημα να μαθαίνει ο κόσμος τι αλητείες (επιεικώς) είναι όλοι αυτοί που κυβερνούν, που διαμορφώνουν συνειδήσεις, που γλύφουν από παντού το σύστημα, που “δείχνουν” με το δάκτυλο ένα λαό, που, που …Εκτός αν νομίζεις ότι είναι γνωστά και αυτονόητα…
- σκληροπυρηνικε φυσικε…αυτη η αριστερα ειναι σαν λαστιχο,ολοι την επικαλουνται και μεσα απ αυτην σχεδον ολοι ζηταν και εξιλεωση…ειναι κατι σαν την κολυμπηθρα του Σιλωαμ,ξεπλενεις απο πανω σου τις αμαρτιες.Η λιστες δεν μου λενε τιποτα και δεν μου προσθεσαν και κατι ,αλλωστε μεσα σ αυτην τσουβαλλιαζονται αδικα και μαχιμοι ..οπως λεει και ο eddie.
- Πολλές αδικίες πολλές ανακρίβειες στη λίστα.Έγκυρη αποτύπωση ονομάτων των μεταφερόμενων της Αριστεράς στοhttp://roides.wordpress.com/2010/01/12/12jan10/
- Το γεγονός πως κάποιοι πέρασαν από διάφορα «αριστερά μορφώματα» και εξελίχθηκαν σε εξουσιαστές δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο ως προς τις ατομικές τους ευθύνες και ανακολουθίες. Σημαντικό είναι να αναρωτηθεί κανείς και για την ευθύνη που φέρουν τα ίδια τα «αριστερά μορφώματα» για αυτές τις μεταλλάξεις οπαδών και στελεχών τους. Κυρίως η ιδεολογική και οργανωτική τους προσφορά στην λατρεία της εξουσίας. Είναι αυτονόητο πως αν γαλουχηθείς σ’ αυτήν, κάποια στιγμή θα διαλέξεις εκείνη τη μορφή της που σου αποδίδει καλύτερα.
- methexis γεια χαρα. Συμφωνω απολυτα μαζι σου, γιατι εκει νομιζω πως ακριβως βρισκεται το ζουμι της υποθεσης αυτης. Νομιζω πως κατι γινεται πολυ λαθος στην “εκπαιδευση” κοσμου στα κομματα.
- Αυτό το κκε εσωτ. ήταν όλα τα λεφτά. Αν σήμερα για να κάνεις καριέρα πρέπει να εγγραφείς σε κάποιο κολλέγιο, εκείνη την εποχή έπρεπε να είσαι μέλος του κκε εσωτ.
- Γειά σου oldboy!!!
- Για μένα, το ζητούμενο δεν είναι τόσο “πόσο αριστερός ή και αναρχικός είσαι … (ρε)”.Το ζήτημα είναι κατά πόσο η κοινωνία (η ελληνική εν προκειμένω) κατευθύνεται προς αταξικές δομές, σε ένα πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.΄Ενα άλλο ζητούμενο είναι η ανυπαρξία στρατηγικών για αυτή την κατεύθυνση (είτε σταδιακή είτε καθολική)
- Διαφορετικά τι να το κάνω, αν για παράδειγμα, αύριο πέντε εκατομμύρια έλληνες γίνουν αριστεροί και κυκλοφορούν με αντίστοιχες … “κονκάρδες”. Ε, και; Τι θα αλλάξει; Και δεν θα αλλάξει απολύτως τίποτα.Αντίθετα αν κάποιος κόσμος δημιουργήσει ταυτόχρονα και αντίστοιχες αταξικές δομές (με επαναστατικό πρόταγμα), μέσα στην ήδη υπάρχουσα καπιταλιστική κοινωνία, αυτό αποτελεί μια ολοένα και διογκούμενη απειλή για αυτή την χούφτα των εκμεταλλευτών που ονομάζονται άρχουσα τάξη και καταστρέφουν καθημερινά την κοινωνία και την φύση.Και φυσικά το ευρύτερο πλαίσιο αυτών των αταξικών δομών δεν μπορεί να είναι άλλο παρά τα επαναστατικά κινήματα.
- Σε όλα αυτά όμως σημαντικό ρόλο παίζει και η προσωπική επανάσταση. Κατά πόσο δηλ. κάποιος καταπολεμάει μέσα του, με υγιείς πάντα τρόπους και μεθόδους, τις αστικές διαστρευλώσεις. Κατά πόσο δηλ. τις εξαλήφει και τις αντικαθιστά με ειλικρινή ανθρωποκεντρικά προτάγματα και με έναν πιο υγιή τρόπο ζωής.Τέλος, κατά πόσο κάποιος λειτουργεί έμπρακτα στην καθημερινότητά του σύμφωνα με όλα αυτά τα επαναστατικά προτάγματα που πιστεύει. Το αποκορύφωμα όλων αυτών έρχεται με την δράση και με την συμμετοχή του σε αταξικές δομές.
- μεγάλο το τίμημα, μόνο όμως έτσι μπορείς να βγάλεις μια άκρη και να σωθείς.Ποιός σου είπε ότι ο δρόμος της Αρετής είναι και ο εύκολος; Θυμίσου τον μύθο του Ηρακλή.΄Οσο γι’ αυτούς που χλευάζουν … ου γαρ οίδαση τι ποιούσι και βλέπουμε καθημερινά την κατάληξη όλων αυτών των χλευαστών της ίδιας της ζωής. Εμπιστέψου τον ίδιο σου τον εαυτό. Θα σε δικαιώνει καθημερινά και θα σε προφυλάσει
- ΄Οσο για την περιβόητη “ηθική”, έχω να πω τα εξής:Ούτε είμαι υπέρ της αριστερής ηθικής, η οποία πολλές φορές χωλαίνει, με αποτέλεσμα να οδηγεί σε εκμαυλλισμό, όπως το έδειξε περίτρανα σ’ αυτή την ανάρτηση και στην λίστα ο σκληρο-πυρηνικός φυσικός (και μου θυμίζει λίγο, πολλούς πιστούς του χριστιανισμού, αναφορικά με την αναντιστοιχία λόγων και έργων τους).Ούτε όμως είμαι και υπέρ της “ηθικής” των αναρχικών, η οποία πολλές φορές στην πράξη λειτουργεί δυσλειτουργικά για τον ίδιο τον αναρχικό χώρο, με συνέπεια πολλές φορές οι δράσεις τους να είναι “άσφαιρες”, χωρίς δηλ. κανένα αποτέλεσμα. Μια “ηθική” (η αναρχική), που πολλές φορές μες την απολυτότητά της γίνεται τύραννος. Και σ’ αυτό το σημείο έχει δίκιο ο Π. Κοροβέσης που είχε πει ότι ιστορικά οι αναρχικοί, αντί να καταστρέψουν το κράτος, το μόνο που κατάφερναν πολλές φορές ήταν να καταστρέφουν τους… εαυτούς τους.
- Γειά σου drakoula!!!
- Τόση ηλιθιότητα λοιπόν; ΄Η να το θέσω κι αλλιώς. Τόση αναισχυντία;Εκτός και αν επιβεβαιώνεται η γερμανική αυτονομία του ‘ 70 που υποστήριζε, εμμέσως πλην σαφώς, ότι στην Ευρώπη και στην Β. Αμερική είμαστε ο κακομαθημένος πρώτος κόσμος (που ευημερεί τρεφόμενος με τις σάρκες του τρίτου κόσμου).΄Αρα μήπως οι επίδοξοι ανατροπείς του πρώτου κόσμου λειτουργούν συνακόλουθα σαν τα κακομαθημένα κολεγιόπαιδα;
- ΄Αρα, όποιος θέλει να “μιλήσει” για επανάσταση, ας πράττει πρώτα. Τα λόγια πολλές φορές είναι περιττά και ανόητες εγκεφαλικές κατασκευές και ως τέτοιες αδιέξοδες.Και το κυριότερο, αν δεν αρνηθείς την αστική ψευδο-κουλτούρα (την απομακρυσμένη, πρώτα απ’ όλα από την ίδια την φύση και τις ανάγκες του ανθρώπου, ως ύπαρξη), ο δρόμος σου θα σε οδηγήσει πολλές φορές στις κατάντιες όλων αυτών των αριστερών που υπηρετούν το σύστημα. Και σ’ αυτό το σημείο ερωτώ. Ποιά είναι η ουσιαστική διαφορά π.χ. της ΄ολγας τρέμη, ως υπηρέτριας του συστήματος και της όλγας τρέμη ως “αριστερής”; Καμμία.Και στις δύο περιπτώσεις ακολουθούσε και ακολουθεί αστικά, κατ’ ουσίαν, μονοπάτια. Μόνο που στην δεύτερη περίπτωση το είχε βαφτίσει… αριστερά.
- Για να καταλήξουμε κάπου:Οι ταμπέλες αποτελούν ένα όπλο του ίδιου του αστικού συστήματος. Το ίδιο και η ταμπελοποίηση.Αν θέλει κάποιος να καταπολεμήσει την αστική τάξη, δεν μπορεί να την καταπολεμήσει μέσα από την αστική κουλτούρα ανεξαρτήτως ταμπέλας, αλλά μέσα από μια διαφορετική κουλτούρα και ανθρωποκεντρική.Για να καταπολεμήσεις την αστική κουλτούρα και γιατί όχι να την ανατρέψεις, μαζί με την αστική τάξη, πρέπει, πρώτα απ’ όλα, να την γνωρίσεις και να την μελετήσεις καλά, χωρίς να γίνεις οπαδός της.
- tolos νομίζω ότι τέτοιας to the point και εμπεριστατωμένης ανάλυσης της αξίζει ξεχωριστή ανάρτηση. Περιττό να πω ότι συμφωνώ.
- Σ’ ευχαριστώ
- Σε εννοώ πλήρως, άσε που τώρα τελευταία ούτε στην Ανάρες βρίσκω την πλήρη εμπιστοσύνη του εαυτού μου!———————————————————————————————————————@ oldboyΌταν ο δάσκαλος δείχνει με το δάχτυλο το φεγγάρι, ο ηλίθιος κοιτάζει το δάχτυλο, λέει το γνωστό κινέζικο ρητό.Η ουσία των επαναστατικών κινημάτων δεν αποτελεί παρά το δάχτυλο του κινέζικου ρητού. Αυτό που δείχνουν δεν είναι τίποτε άλλο παρά ανθρωποκεντρικές κοινωνίες. Γράφοντας για “ανθρωποκεντρικές κοινωνίες” εννοώ εκείνες τις κοινωνίες οι οποίες λειτουργούν σύμφωνα με την ίδια τους την φύση και κατ’ επέκταση σύμφωνα με την ανθρώπινη φύση και ανάγκες. Αυτές οι ανθρώπινες ανάγκες (και κατ’ επέκταση και η ίδια η ανθρώπινη φύση) διασφαλίζονται περισσότερο μέσω της ισότητας (και όχι της αστικής ισοπέδωσης), της αντιιεραρχίας, της ίσης συμμετοχής στα κοινά, της αλληλεγγύης, κ.λπ σε όλα τα επίπεδα, παρά με την αστική τάξη και τον καπιταλισμό. Δεν είναι τυχαίο που στην δύση η σύγχρονη φιλοσοφία έχει επικεντρωθεί στον όρο αλλοτρίωση (το αλλότριο). Αλλοτρίωση ,κατ’ ουσίαν, από την ίδια την ανθρώπινη φύση. Σ’ αυτήν οδηγούν τα αστικά καθεστώτα και ταυτόχρονα θρέφονται από αυτή. Βλέπε καταναλωτισμός, ο οποίος αποτελεί απότοκο της κοινωνικής διάλυσης στις δυτικές κοινωνίες και της απομόνωσης. ΄Αρα το μόνο που σου μένει για να σε ψευτο-γεμίσει είναι η κατανάλωση.Ο ηλίθιος λοιπόν του κινέζικου ρητού, δεν θα κοιτάξει εκεί που δείχνουν τα ίδια τα επαναστατικά κινήματα, αλλά θα κοιτάξει το ίδιο το “δάχτυλο”. Στην προκειμένη περίπτωση το “δάχτυλο” ισοδυναμεί με το να είναι κάποιος οπαδός (ταμπέλα που λέγαμε προηγουμένως) ενός κινήματος και να μην κοιτάζει εκεί που δείχνει ένα επαναστατικό κίνημα, δηλ. το Φεγγάρι.Αν η οποιαδήποτε Ανάρες δεν κοιτάζει προς το Φεγγάρι (όπως το περιέγραψα πιο επάνω), αλλά επαναπαύεται, αυτάρεσκα και τυφλά στον εαυτούλη της (κοιτάζει δηλ. το δάχτυλό του δασκάλου) τότε λογικό είναι να μην είναι κάποιος ο εαυτός του. Γιατί θα “κοιτάζει” εκεί που θα κοιτάζει η ευνουχισμένη ψευτοανάρες. Δηλ. το δάχτυλο του σοφού.
- Τώρα ο δάσκαλος του κινέζικου ρητού με τι ισοδυναμεί;Αν το δάχτυλο (του δασκάλου) συμβολίζει τα επαναστατικά κινήματα και την ελευθερίαΤο Φεγγάρι, που δείχνει το δάχτυλο, συμβολίζει την ΟυτοπίαΟ ηλίθιος που κοιτάζει το δάχτυλο είναι ο οπαδόςΟ Δάσκαλος είναι η ίδια η φύση. Η φύση των πραγμάτων, η ανθρώπιν φύση…
- Σχετικά με τον όρο Ουτοπία, απορώ πως μερικοί ψαρώνουν και το συγχέουν με το απραγματοποίητο ή το πραγματοποιήσιμο.Η Ουτοπία είναι κατεύθυνση. Προς τα εκεί που κατευθύνεσαι και όχι μια παγιωμένη κατάσταση.Αν δηλ. η ουτοπία (χίμαιρα να πούμε καλύτερα) του νεοφιλελευθερισμού είναι η απόλυτη υποταγή του ανθρώπου και των κοινωνιών στον νεοφιλελευθερισμό, η Ουτοπία των επαναστατικών κινημάτων ποιά είναι;Η αστική τάξη χρησιμοποιεί κατά κόρον τα περιεχόμενα (όχι όμως και τις ποιότητες) του όρου Ουτοπία. Από την διαφήμιση, τον τρόπο ζωής που προσπαθεί να επιβάλλει για να εκμεταλλεύεται περισσότερο τον κόσμο, π.χ. το ελληνικό ονειρο, παλιότερα ήταν ο μεγαλοϊδεατισμός, κ.λπ. Το αντίστροφο όμως κάνει για τα επαναστατικά κινήματα. Παιρνάει δηλ. το ουτοπία ως το απραγματοποίητο και το γραφικό, ενώ για την ίδια ως κάτι αυτονόητο. Γεγονός που αποτελεί ισχυρό όπλο της αστικής τάξης ενάντια στους επίδοξους ανατροπείς της.
- Ο Κάρλο Καφιέρο νομίζω, είπε ότι στην αναρχική (θεωρούσε ο ίδιος) κοινωνία δεν θα φτάσουμε ούτε σήμερα, ούτε αύριο , ούτε σε δέκα, ούτε σε εκατό χρόνια, αλλά θα πορευόμαστε συνέχεια προς αυτή και σήμερα και αύριο , και σε δέκα και σε εκατό χρόνια. Κάπως έτσι νομίζω ότι το είπε.Μέγα λάθος.Για να πορευόμαστε σήμερα, αύριο, σε δέκα και σε εκατό χρόνια προς την απόλυτη (Ουτοπική) αταξική κοινωνία πρέπει να υπάρχει μια βασική προϋπόθεση. Δηλ. η καταστροφή του κράτους και του καπιταλισμού και η αντικατάστασή τους με αυτοδιαχείριση, αντιιεραρχία, αυτονομία, κ.λπ. Μόνο υπό αυτές τις προϋποθέσεις θα μπορούμε να πορευόμαστε προς στην απόλυτη αταξική κοινωνία, σήμερα, αύριο, σε δέκα και σε εκατό χρόνια.Αλλιώς με το κράτος και τον καπιταλισμό δεν θα πορευόμαστε προς την αταξική κοινωνία, αλλά όλο και περισσότερο προς την βαρβαρότητα.Σήμερα, αύριο, σε δέκα και σε εκατό χρόνια.
- Τι θέμα άνοιξες φυσικέ! Θέμα που πληγώνει και πονά την “αριστερά”.Η λίστα όπως λέει και ο zaphod είναι ο ορισμός της σαλάτας και δε λέει τίποτα.Στην πραγματικότητα πρέπει να καταρτιστεί ενας πίνακας διαχρονικός με το βίο και την πολιτεία όλων αυτών των σκουπιδιών και κοινωνικών παρασίτων, για να διδάσκονται οι νεότεροι και να κατανοούν το ρόλο των υπαρχόντων φυραμάτων του σήμερα.Ο χαρακτηρισμός τους ως μεταλλαγμένων δεν ευσταθεί.Όλοι αυτοί είχαν δώσει και δίνουν δείγματα της ποιότητάς τους.Αρχομανείς, καιροσκόποι, υπερεπαναστάτες στα λόγια και λαγοί στα έργα, καθοδηγητές των μετόπισθεν να παροτρύνουν την πλέμπα σε αγωνιστικές θυσίες, γλείφτες, γλοιώδεις, εγωμανείς, επίκεντροι, καρεκλοκένταυροι, θεωρητικοί των λόγων να μιλαν για ταξική συνείδηση, αυτοί που ταξική συνείδηση δεν έχανε ποτέ, γιατί κύρια προέρχονταν από την αστική τάξη ή μάλλον είχαν της προέλευσης τους, καμουφλάροντάς την με κούφιο επαναστατικό λόγο. Ερπετά , ξερόλες, βλοσυροί, σκληροί με τους άλλους και τιμωροί, αδιάλλακτοι με τους απλούς υποτιθέμενους συντρόφους ή συναγωνιστές, τυχοδιώκτες, πολιτικοί ή κομματικοί καριερίστες, αριβίστες.Όλοι αυτοί ήταν και είναι αυτοί που αυτοπροσδιορίζονται(ονταν) κραυγάζοντας ότι είναι(ηταν) επαναστάτες, κομμουνιστές, αριστεροί, αντιεξουσιαστές, αναρχικοί.Οι πραγματικοί επαναστάτες, κομμουνιστές, αντιεξουσιαστές, αναρχικοί, αγωνιστές μιας ελευθεριακής ανοιχτής ανθρώπινης κοινωνίας αμεσοδημοκρατικής, – δεν μιλάω για «αριστερούς» έναν όρο λάστιχο που τα χωράει όλα και δε λέει τίποτα – είναι πρώτα και κύρια ΑΝΘΡΩΠΟΙ με την πραγματική σημασία της λέξης, μειλίχιοι, προσηνείς, της πράξης και όχι των μεγάλων λόγων, αυτοί που μπαίνουν μπροστά στους αγώνες όχι για να αποτελέσουν την πρωτοπορία μα γιατί τους το επιτάσσει η συνείδηση τους, άνθρωποι ανοιχτοί με χιούμορ, διαλεκτικοί, συνεργατικοί και συνεργάσιμοι, ευαίσθητοι στον πόνο και τα δεινά των άλλων, αλληλέγγυοι, που δεν επιδιώκουν και δεν επιθυμούν να άρχουν των άλλων ή των συναγωνιστών τους, ούτε να επιβάλλονται προβάλλοντας την δική τους αλήθεια ως την απόλυτη. Προ πάντων, αυτοί ποτέ δεν αυτοπροσδιορίζονται, παρά είναι οι ίδιες τους οι πράξεις που τους προσδιορίζουν. Χιλιάδες ανώνυμοι αγωνιστές που θυσιάσανε(ζουν) και τη ζωή τους, παραμένοντας στα σκιά ή στη χειρότερη που γίνανε(ονται) αντικείμενα καπηλείας από τους επιτήδειους.Υπάρχουν τέτοιοι;! Ναι υπήρξαν και υπάρχουν και θα υπάρξουν.Μόνο που αυτοί οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ των χαμηλών τόνων και της μη προβολής, θέλουν να παραμένουν στη σκιά, γιατί αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως μέρος του ισοεπίπεδου συνόλου.Υπάρχουν αγωνιστές μετανιωμένοι;!Ναι υπήρξαν και υπάρχουν και θα υπάρξουν.Άνθρωποι που αγωνίστηκαν κάτω από συγκεκριμένες σημαίες και τα όνειρα τους διαψευστήκαν στην πράξη από εκείνους πάνω στους οποίους απερίσκεπτα είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους .Αυτοί όμως δεν μετεπηδήσανε στο στρατόπεδο των εχθρών.Ή σιώπησαν κάνοντας με αξιοπρέπεια την αυτοκριτική τους ή συνέχισαν τον αγώνα σε άλλα μετερίζια, πιο ριζοσπαστικά, αλλά πάντα στον ίδιο σκοπό.Για αναλογιστείτε τι θα ήταν όλα αυτά τα σκουπίδια-παράσιτα σε μια κοινωνική ανατροπή;!Κάτι αντίστοιχο της νομενκλατούρας του υπαρχτού σοσιαλισμού.Οι νεοκυρίιαρχοι εξουσιαστές που στην πρώτη ευκαιρία θα ιδιοποιούνταν τον κοινωνικό πλούτο, για να γίνουν οι νεοκαπιταλιστές και οι νεοτύραννοι του πόπολου.Δυστυχώς το φαινόμενο δεν είναι τοπικό και τέτοια φυντάνια φυτρώνουν παντού μέσα στο κοινωνικό γίγνεσθαι.Εν κατακλείδι:Πρώτο μέλημα των αγνών αγωνιστών είναι να ξεμπερδεύουν πρώτα με αυτούς έγκαιρα, να τους ξεσκεπάζουν πριν ή κατά τη διάρκεια των μεγάλων ανατροπών.Υπάρχουν απλοί τρόποι προσδιορισμού τους, απομόνωσής και τοποθέτησης τους εκεί που ανήκουν, δηλαδή στην τάξη των εχθρών.Όσο για τον red n ready είναι ολοφάνερο ότι ανήκει σε αυτή την κατηγορία.Με το συμπάθιο για το κατεβατό.Γειά χαρά.
- τι νόημα εχουν ολα αυτά……εδω ο κόσμος καίγεται και σε τούτο το σπίτι γινεται της κακομοίρας για ανανήψαντες αριστερούς ,οκ , so what????ασε που ειναι ΄΄καμένο΄΄ το θέμα, χιλιοπαιγμένο το έργο….
- Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξειςσ’ αυτόν το μαύρο τον ουρανόαίμα σταλάζει το δειλινόκαι πώς να κλάψεις και πώς να κλάψειςΟ Λευτέρης είναι θεός.Έγραψε δυο αλήθειες, και κάθε μικρόψυχος κι ασήμαντος βρήκε την ευκαιρία να βγάλει την «Κατίνα» που κρύβει μέσα του.
- μπράβο πάντως,καλοι μαθητές των πρωτοπόρων του είδους…..μαζέψατε ψηφαλάκια ……αλλά κρίμα γιατί υποτίθεται πως δεν εισαστε σαν κι αυτούς….ειδες τι κάνει η ΄΄ελευθερη αγορά ” και ο καπιταλισμός….σαν τα μούτρα τους [αν θελεις να αυξήσεις τα κέρδη σου, με κάθε τρόπο] what a pity boys……
- εχω μια δηλωση κοινωνικων φρονηματων του 48 δυστυχως δεν ξερω να την ανεβασω
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου