Σελίδες

Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

Εξι, δώδεκα, μηδέν: Τα μίλια και η σοβαρότητα



 







Από δηλώσεις στα κανάλια μαθαίνουμε μέχρι πού, κατά την άποψη της κυβέρνησης, μπορεί να φτάσει το Oruc Reis ανενόχλητο. 

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, υπουργός Επικρατείας, δηλωσε πως «η κόκκινη γραμμή είναι η εθνική κυριαρχία, και όταν λέμε εθνική κυριαρχία εννοούμε αυτονοήτως τα εθνικά χωρικά ύδατα τα οποία σήμερα είναι προσδιορισμένα στα έξι ναυτικά μίλια».

Ο Στέλιος Πέτσας, κυβερνητικός εκπρόσωπος υποστήριξε πως «η κόκκινη γραμμή είναι απλή». Συνεχίζοντας όπως τα έκανε «περίπλοκα»: 

«Τα χωρικά ύδατα που είναι σαφώς προσδιορισμένα στα 6 ναυτικά μίλια, ενώ τα κυριαρχικά δικαιώματα αφορούν την υφαλοκρηπίδα που δεν είναι οριοθετημένη και δεν αφορά τα υπερκείμενα ύδατα. Βεβαίως η Ελλάδα διατηρεί το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών της υδάτων έως τα 12 ναυτικά μίλια. Το δικαίωμά της αυτό θα το ασκήσει στο μέλλον όποτε η ίδια το κρίνει σκόπιμο».

Αλλά δεν είναι αυτή η μόνη άποψη εντός ΝΔ. Ο Αλέξανδρος Διακόπουλος, πρώην σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του πρωθυπουργού «άδειασε» τον Γεραπετρίτη: 

«Κόκκινη γραμμή», είπε, «είναι, χωρίς συζήτηση, τα 12 νμ. Τα 12 μίλια είναι η δυνητική μας αιγιαλίτιδα ζώνη, έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και όποτε θέλει η χώρα μπορεί να την εφαρμόσει όποτε η ίδια κρίνει. Για μένα τα 12 μίλια είναι η κόκκινη γραμμή». 

Ο Γιάννης Βαληνάκης, πρώην υφυπουργός Εξωτερικών επί πρωθυπουργίας Καραμανλή συμφωνεί πως «η κόκκινη γραμμή μας πρέπει να είναι στα 12 νμ γιατί πρόκειται για κυριαρχία, ούτε καν για κυριαρχικά δικαιώματα». 

Αλέξανδρος Μαλλιάς, υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη ΝΔ, πρέσβης ε.τ, έστειλε το δικό του μήνυμα εκφράζοντας και την απογοήτευσή τους για τις δηλώσεις περί 6 μιλίων. 

«Η δήλωση αυτή (σ.σ του Γ. Γεραπετρίτη) καλό είναι να διορθωθεί. Προτιμότερο για τα ζητήματα να ομιλεί πρώτος ο   Υπουργός Εξωτερικών. Καμιά ελληνική κυβέρνηση μετά  το 1974 δεν ταύτισε τις εθνικές κόκκινες γραμμές με τα 6 ναυτικά μίλια . Κρίμα.»

Στο μεταξύ το Oruc Reis εξακολουθεί να πλέει σε θαλάσσια περιοχή της ελληνικής υφαλοκρηπίδας ενώ η ΕΕ και το ΝΑΤΟ παρακολουθούν και ενοχλούνται… ευγενικά, έχοντας ήδη γκριζάρει με τις ανακοινώσεις τους τη θαλάσσια περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. 

Ο πρωθυπουργός αρνείται πεισματικά να συγκαλέσει συμβούλιο πολιτικών αρχηγών για τη χάραξη εθνικής γραμμής και αφήνει τους υπουργούς του να παίζουν με τα έξι και τα δώδεκα ναυτικά μίλια σαν να πρόκειται για κομματική ιδιοκτησία. 

Με αυτά τα δεδομένα δεν φαίνεται να υπάρχει πια καλό σενάριο. 
Αλήθεια τι θα συμβεί αν ο Ερντογάν «σεβαστεί» την «κόκκινη γραμμή» Γεραπετρίτη και στείλει το Oruc Reis μεταξύ των έξι και των δώδεκα ναυτικών μιλίων; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου