Σελίδες

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

Village + Newsbomb = L.F.E. Γράφει ο Χρήστος Μπακατσέλος















Ας θυμηθούμε λίγο τι είχε συμβεί δυο εβδομάδες πριν. 
Η Village είχε αποφασίσει να αποσύρει την διαφημιστική της καμπάνια από την ιστοσελίδα του Newsbomb μετά από ένα ομοφοβικό άρθρου που δημοσιεύτηκε, ανώνυμα, εκεί. Τότε είχε στείλε και ένα δελτίο τύπου, το οποίο μπορείς να διαβάσεις εδώ, σε όλα τα ΜΜΕ αιτιολογώντας την πράξη αυτή. Μια κίνηση που επαίνεσαν πολλοί.
Και ερχόμαστε στο τώρα, ή μάλλον λίγες μέρες πριν όπου με επίσημη πάλι ανακοίνωσή της η Village ζητάει συγγνώμη στην ουσία για ότι έγινε μετά από μια επιστολή διαμαρτυρίας που έστειλε το Newsbomb στην εταιρεία και επιστρέφει τις διαφημίσεις της στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Η επιστολή την οποία έστειλε η δημοσιογραφική ομάδα του Newsbomb γράφει:
Κύριοι,
Με μεγάλη έκπληξη παρακολουθήσαμε την άκρως υπερβολική αντίδραση της εταιρίας σας, έναντι του πρώτου ενημερωτικού διαδικτυακού μέσου της χώρας με άλλοθι την ιδιαίτερη ευαισθησία σας στα θέματα περί ομοφυλοφιλίας.
Και μάλιστα, δεν αρκεστήκατε στο να αποστείλετε μια ανακοίνωση στο newsbomb.gr, παρά φροντίσατε, ώστε να την διασπείρετε σε όσο το δυνατόν περισσότερα μέσα με εύκολα προβλεπόμενο απότοκο να βλάψετε την αξιοπιστία του μέσου.
Αυτό είναι προφανές από την προχειρότητα με την οποία συντάχθηκε η ίδια η ανακοίνωση, που συνειρμικά οδηγεί σε άλλες εποχές, καθώς βασικό επιχείρημα της Village είναι ότι το άρθρο ήταν ανυπόγραφο.
Δηλαδή, σε όλα τα sites που διαφημίζετε τις καμπάνιες σας, το σύνολο των άρθρων φέρουν υπογραφή;
Αλήθεια, αν ήταν ενυπόγραφο, τί θα άλλαζε; Θα οδηγούσατε στο απόσπασμα τον συντάκτη του;
Η στοχευόμενη κίνηση της εταιρίας σας γίνεται ακόμα πιο προφανής, καθώς καμία άλλη από τις αρκετές πολυεθνικές ή ελληνικές επιχειρήσεις, μεγαλύτερου βεληνεκούς της Village, δε δημιούργησε αντίστοιχο θέμα προσπαθώντας να λογοκρίνει ένα άρθρο. Ένα άρθρο που εκτός από τα 100 αρνητικά σχόλια τα οποία σας ευαισθητοποίησαν, είχε και άνω των 2000 LIKE, τα οποία μάλλον σας διέφυγαν. Και αυτοί οι 2000 συμπολίτες μας και συμπολίτες σας είναι.
Είναι σαφές για όλους όσοι ανάγνωσαν το άρθρο με τίτλο «Προστατέψτε τώρα τους νέους από την ομοφυλοφιλία όπως ο Πούτιν», ότι επρόκειτο για μια πρωτοβουλία κατά της απρόκλητης προβολής και υπερέκθεσης προτύπων, τα οποία καλώς ή κακώς αποτελούν τη σημαντική μειοψηφία του συνολικού πληθυσμού της ανθρωπότητας.

Σε κανένα σημείο του το άρθρο δεν εξαπολύει επίθεση έναντι των ομοφυλοφίλων, ούτε εκφράζει ομοφοβικές απόψεις.

Στόχος του άρθρου και βεβαίως του site ήταν, είναι και θα είναι να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των μειοψηφιών, όπως επιβάλει το επίπεδο πολιτισμού που μας διακρίνει, ποτέ όμως σε βάρος των σημαντικών πλειοψηφιών, οι οποίες βιώνουν έναν ιδιότυπο ρατσισμό τα τελευταία χρόνια και που όπως φαίνεται είναι εκείνες που έχουν πραγματική ανάγκη προστασίας των δικαιωμάτων τους.
Με την ενέργειά σας αυτή καταλήξατε να πράττετε το ίδιο για το οποίο αδίκως βρεθήκαμε υπόλογοι. Στηλιτεύσατε δημοσίως και λογοκρίνατε ένα άρθρο που εκφράζει μια άποψη υποστηριζόμενη από μεγάλη μερίδα του λαού μας, επειδή διαφωνείτε με αυτήν.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να ευχηθούμε η εταιρία Village να είχε την ίδια ευαισθησία σε μια σειρά από ζητήματα, όπως π.χ. τις αυτοκτονίες που διαπράχθηκαν και διαπράττονται εν μέσω οικονομικής κρίσης, η οποία και προκλήθηκε κυρίως από τη φούσκα των μη εγγυημένων δανειοδοτήσεων που προκλητικά εξασφαλίστηκαν όλα τα προηγούμενα χρόνια από ιδρύματα, όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο! Δάνεια που, όπως αποδείχθηκε, πληρώνει ο ελληνικός λαός με το ίδιο του το αίμα!
3 ερωτήματα που ζητούν απάντηση από τη Village:

-Είστε υπέρ της προκλητικής έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;

-Είστε σύμφωνοι με την ελευθερία του λόγου και την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, όπως αυτές ορίζονται και προστατεύονται από το Σύνταγμα της Ελλάδας και την ΕΣΔΑ;

-Η ευαισθησία σας εξαντλείται στο εν λόγω άρθρο και όχι στις σκηνές φρίκης από τα εγκλήματα στη Συρία, στην Αίγυπτο και το καθημερινό ελληνικό δράμα των αυτοκτονιών ελέω οικονομικής κρίσης και των αιτιών που την προκάλεσαν;

Το newsbomb.gr, που διακρίνεται για την ευαισθησία του στα θέματα που αφορούν στην κοινωνία, σας καλεί να επανορθώσετε δημοσίως το ατόπημα στο οποίο υποπέσατε, πιθανότατα υπό την πίεση κάποιων παραπόνων των οποίων γίνατε αποδέκτες (όπως βέβαια και πολλές ακόμα εταιρίες πιθανότατα), την οποία ο αρμόδιος συνεργάτης σας πιθανότατα δεν κατάφερε να διαχειριστεί επαρκώς.
Και επιπλέον σας καλούμε να ολοκληρώσετε τη διαφημιστική σας καμπάνια-την πρώτη που αποφασίσατε να ‘’τρέξετε’’ στα 3 χρόνια λειτουργίας του newsbomb.gr, ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ.

Με τιμή,

Η Συντακτική Ομάδα του Newsbomb.gr

Η επιστολή της Village αναφέρει:
Αγαπητοί κύριοι,
Είναι δεδομένο για εμάς ότι η αξιοπιστία ενός διαδικτυακού τόπου δεν κρίνεται από ένα μεμονωμένο δημοσίευμα, όπως ακριβώς και η αξιοπιστία μίας κινηματογραφικής εταιρείας δεν κρίνεται από μία μεμονωμένη απόφαση βασισμένη στο θυμικό.
Η διαφωνία μας με την πολιτική Πούτιν στο θέμα της ομοφυλοφιλίας είναι κάθετη, άρα και με το εν λόγω άρθρο, αυτό όμως δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ερμηνευτεί ως συνολική μομφή προς το έγκυρο site σας, όπως μας κατηγορήσατε. Είναι δεδομένη η αξιοπιστία του site σας -η οποία άλλωστε πιστοποιείται καθημερινά από τις χιλιάδες των χρηστών που σας επισκέπτονται- και, επί τη ευκαιρία, θα θέλαμε να επιβεβαιώσουμε και εμείς την εμπιστοσύνη μας προς τη δημοσιογραφική σας δουλειά.
Από τη στιγμή που η συνεργασία μας είναι σημαντική και για τις δύο πλευρές και από τη στιγμή που μας καλείτε εγγράφως να συνεχιστεί, έχουμε τη χαρά να απαντήσουμε καταφατικά. Με την ευχή, στο εξής κακοτοπιές να αποφεύγονται και από τις δύο πλευρές.
Με εκτίμηση

Για τη Village

Γιώργος Χριστοδούλου

Δ/νων Σύμβουλος

Διαβάζοντας, λοιπόν, και τις δυο επιστολές θα μου επιτρέψετε κι εμένα να πω δυο λόγια πάνω στο θέμα. Ήμουν από τους πρώτους που είπε ένα μεγάλο μπράβο στην Village για εκείνη την απόφαση που πήρε τότε και απέσυρε τις διαφημίσεις της. Ήταν η πρώτη εταιρεία που έδειξε τέτοια ευαισθησία σε ένα τέτοιο μεγάλο θέμα. Θεώρησα πως ήταν ένα μεγάλο βήμα και πως άλλες εταιρείες θα έπρεπε να ακολουθήσουν το παράδειγμά της.
Αλλά τελικά, στην πραγματικότητα, αποδείχθηκε αρκετά δειλή και δεν υπερασπίστηκε την αρχική της απόφαση. Και όχι μόνο αυτό αλλά και ο υπεύθυνος τύπου της Village απολύθηκε μετά από 8 χρόνια συνεργασίας με την εταιρεία. Η δήλωση της συγκεκριμένης ειδησεογραφικής – ο θεός να το κάνει – ιστοσελίδας μόνο γέλια μπορεί να προκαλέσει με όσα γράφονται εκεί μέσα και ούτε θέλω να μπω στην διαδικασία να τα σχολιάσω.
Αλλά από ότι φαίνεται θέλει κότσια και, ας μου επιτραπεί η λέξη, αρχίδια να υπερασπίζεις χωρίς φόβο τις απόψεις σου σε αυτή την χώρα. Κάτι που μάλλον η Village Roadshow φαίνεται πως βρίσκεται σε έλλειψη. Μέσα σε ένα μαρκετινγκίστικο γαϊτανάκι φαίνεται πως γελάνε εις βάρος κάποιων ανθρώπων, συμπολιτών μας, φίλων μας, συγγενών μας. Τουλάχιστον ας κρατούσε τα προσχήματα. Και όπως καταλήγει το άρθρο στην συγκεκριμένη ιστοσελίδα, «τέλος καλό όλα καλά». Τώρα για ποιους είναι ένα άλλο θέμα.
Το μόνο που μπορώ να πω, και τουλάχιστον το υπογράφω δημόσια, είναι πως λυπάμαι και ντρέπομαι για όσα διαβάζω. Η χώρα αυτή τελικά δύσκολα θα αλλάξει.


Είναι ένα ελάχιστο δείγμα της αντίδρασης του κόσμου ή και του κινηματογραφόφιλου κοινού, αν προτιμάς, απέναντι σε αυτή την εξέλιξη, ύστερα από αυτή τη θαρραλέα και ασυνήθιστης ευαισθησίας κίνηση από την ίδια (!) εταιρεία προ ημερών…
Η είδηση της απόλυσης του υπεύθυνου (εδώ και 8 χρόνια) του γραφείου Τύπου  της εταιρείας διανομής Village Films μπορεί να μην κυκλοφόρησε ευρέως από τη Δευτέρα, δε θα αργούσε, όμως, να… σκάσει! Αφού ο Όμιλος του «ειδησεογραφικού» site και η κινηματογραφική εταιρεία τα βρήκαν μεταξύ τους, ύστερα από το «λαθάκι» να σταλεί προς τα ΜΜΕ το γνωστό δελτίο Τύπου περί απόσυρσης της διαφημιστικής καμπάνιας για την ταινία «Οικογένεια Μίλερ»… ξέρεις από πού, κάποιος έπρεπε να παραστήσει τον «αποδιοπομπαίο τράγο», προφανώς για να αποκατασταθεί η «τιμή» του θιγόμενου site… Ναι, ήταν ριζοσπαστικά ακτιβιστική η συμπεριφορά του υπεύθυνου του γραφείου Τύπου και αυτά τα πράγματα δεν μπορούν να συμβαίνουν στην Ελλάδα.
Η επιστολή του site προς τη Village περιείχε καυτά ερωτήματα όπως το… «Είστε υπέρ της προκλητικής έκθεσης των συναισθηματικών εκδηλώσεων των ομοφυλοφίλων σε δημόσιους χώρους;»! Ας υποθέσουμε ότι η απάντηση είναι όχι, αφού για τις δύο πλευρές… τέλος καλό, όλα καλά.
Επόμενο ήταν τα social να πάρουν φωτιά, με το #no_village_gr να πλησιάζει τις 200.000 σε impressions στο Twitter από χθες το μεσημέρι. Φυσικά, έγινε trending topic…
trend
Δυστυχώς, αυτό το πράγμα δε μαζεύεται εύκολα, πια. Και είναι μέγα λάθος, σε μια εποχή στην οποία ο κινηματογραφικός τζίρος φθίνει, να δηλώνεις, έστω και έμμεσα, ότι συμφωνείς με ένα μέσο που διαχωρίζει τους πελάτες σου!


 Η τακτική τού «ποιος την έχει μεγαλύτερη» εκ μέρους του site, μέσω αυτού του αποσπάσματος της επιστολής του προς τη Village («Ένα άρθρο που εκτός από τα 100 αρνητικά σχόλια τα οποία σας ευαισθητοποίησαν, είχε και άνω των 2.000 LIKE, τα οποία μάλλον σας διέφυγαν. Και αυτοί οι 2.000 συμπολίτες μας και συμπολίτες σας είναι.»), σίγουρα δεν ήταν ο μόνος λόγος για να τα βρουν οι δύο πλευρές. Και σίγουρα δεν ασχολούμαστε με παρασκηνιακές, οικονομικές συμφωνίες ή πιθανά «ράμματα για τη γούνα σου». 



Το να δίνεις, όμως, την εντύπωση ότι το gay κοινό μάλλον δεν πρέπει να αισθάνεται και τόσο ευπρόσδεκτο στα σινεμά σου, γιατί μπορεί να… εκδηλώσει τα συναισθήματά του δημόσια, καλό θα ήταν να προβληματίσει τη Διεύθυνση των αιθουσών (αλλά και άλλους διανομείς;), ειδικά μετά από τον αντίκτυπο της όλης διαμάχης. 



Εκτός κι αν οι… λιγότεροι, gay και μη ομοφοβικοί θεατές μπορούν να προσέρχονται στις μικρότερες αίθουσες των multiplex, με πιθανή, νέα ονομασία… Gay Europa Cinemas (για να διορθωθεί και το κακό που έγινε…).
Μπορεί τώρα να γελάμε με τέτοιες εικόνες που μοιράζονται ασταμάτητα στα social…
no village
… όμως, το γέλιο παγώνει κάθε Δευτέρα, με την ανακοίνωση των εισιτηρίων του weekend που πέρασε.
Κρίμα. Και, στο φινάλε, ας προσέχετε πού διαφημίζεστε, επιτέλους! Ένα όποιο souskizwthmana.gr μπορεί και να είχε εκατομμύρια impressions, pageviews και unique visitors καθημερινά. Ταιριάζει, όμως, με το προφίλ σου; Ή είσαι σίγουρος πως θα στείλει κόσμο στα σινεμά σου; Αν θέλουμε μια τέτοια αγορά, συνεχίστε να τη… διαλύετε. Ακάθεκτοι.
- See more at: http://freecinema.gr/bombs-do-hit-back/#sthash.PvGmcAcW.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου