Σάββατο 25 Οκτωβρίου 2014

Στον «Καιάδα» στέλνει τα αυτιστικά παιδιά ο Λοβέρδος








Το νομοσχέδιο του Ανδρέα Λοβέρδου εκπληρώνει στο 100 τοις εκατό τις μνημονιακές δεσμεύσεις περί απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων, δεδομένου ότι πάνω από το 50 τοις εκατό των ειδικευμένων εκπαιδευτικών θα βρεθούν εκτός αντικειμένου, μεταθέτοντας τόσο αυτούς όσο και τα παιδιά με αυτισμό αργά αλλά σταθερά στην αγκαλιά των ιδιωτών.
Το χωνί κρατάει η Χρυσάλκηστις Μπαλαμούτη.
«Μάχη» κατά του -εναρμονισμένου με τις μνημονιακές περικοπές- νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που αναφέρεται στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία, συνεχίζουν να δίνουν τα μέλη της Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος (ΕΟΔΑΦ). Ήδη, τις τελευταίες ημέρες -μετά και την πετυχημένη τους ενημερωτική εκδήλωση στο Χολαργό- ζητούν δεσμεύσεις από τους βουλευτές της αντιπολίτευσης και συστράτευση για τη στήριξη των προτάσεων των γονέων των παιδιών, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα Άλλωστε, όπως καταγγέλλουν οι τελευταίοι, το νομοσχέδιο του Ανδρέα Λοβέρδου εκπληρώνει στο 100% τις μνημονιακές δεσμεύσεις περί απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων, δεδομένου ότι πάνω από το 50% των ειδικευμένων εκπαιδευτικών θα βρεθούν εκτός αντικειμένου, μεταθέτοντας τόσο αυτούς όσο και τα παιδιά με αυτισμό αργά αλλά σταθερά στην αγκαλιά των ιδιωτών.
Το ΧΩΝΙ παρουσιάζει αναλυτικά τις πέντε απάνθρωπες αλλαγές του προωθούμενου νομοσχεδίου.

1. Μισή παράλληλη στήριξη.
Το πρώτο μεγάλο πλήγμα που θα δεχθούν περίπου 35.000 αυτιστικά παιδιά, τα οποία φοιτούν ήδη ή δικαιούνται υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης, είναι η κατάργηση της παράλληλης στήριξης. Του μοναδικού, δηλαδή, τρόπου εκπαίδευσής τους, όπου ο ειδικός εκπαιδευτικός καθίσταται απαραίτητος τόσο κατά την ώρα της διδασκαλίας όσο και κατά το διάλειμμα, αφού η αδυναμία κοινωνικοποίησης είναι ένα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν. Με το προωθούμενο νομοσχέδιο, λοιπόν, καταργείται η διάταξη του νόμου 3699/2008 για τον πλήρη, σταθερό και εξατομικευμένο χαρακτήρα της παράλληλης στήριξης και προωθείται η παροχή μερικής μόνο παράλληλης στήριξης στα αυτιστικά παιδιά, τα οποία θα πρέπει υποχρεωτικά να παραμείνουν και να παρακολουθήσουν μόνα τους το μισό ωράριο του σχολείου. Συγχρόνως, ορίζεται πως θα χορηγείται μόλις μια παράλληλη στήριξη ανά τάξη, την οποία και θα μοιράζονται όλα τα παιδιά ανεξαρτήτου αναπηρίας, ενώ την καταργεί στα τμήματα ένταξης (τμήματα στα οποία πηγαίνουν παιδιά που έχουν χάσει κάποιες ώρες μαθημάτων). Με αυτήν την εξέλιξη, το υπουργείο αναγκάζει σε «ηρωική έξοδο» τα αυτιστικά παιδιά, ενώ οδηγεί ουσιαστικά σε απολύσεις και μείωση του αριθμού των ειδικών εκπαιδευτικών, προωθώντας τελικά και τις δύο κατηγορίες στους ιδιώτες.

2. Τέλος και στην ιδιωτική παράλληλη στήριξη.
Το νομοσχέδιο Λοβέρδου καταργεί ακόμα και την ιδιωτική παράλληλη στήριξη, παρά το γεγονός ότι δεν επιβαρύνει το κράτος αλλά τους ίδιους τους γονείς, οι οποίοι την πληρώνουν από την τσέπη τους! Παράλληλα καταργείται και η διάταξη που όριζε πως η παράλληλη στήριξη γίνεται από ειδικούς με τη μεγαλύτερη ειδίκευση στον αυτισμό.

3. Το ΚΕΔΔΥ θα αποφασίζει, όχι οι γονείς!
Για πρώτη φορά στα χρονικά, το νομοσχέδιο ορίζει πως τις αποφάσεις για το εκπαιδευτικό πλαίσιο, στο οποίο και θα υπαχθεί το εκάστοτε αυτιστικό παιδί, τις λαμβάνουν οι υπάλληλοι του Κέντρου Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ). Βάσει του ισχύοντος νόμου, οι γονείς ήταν αυτοί που αποφάσιζαν για το αν το παιδί τους θα φοιτήσει σε ειδικό σχολείο ή σε κανονικό. Πλέον, οι υπάλληλοι του ΚΕΔΛΥ είναι αυτοί που θα καθορίζουν το πού θα ενταχθεί το παιδί με την απόφασή τους να μην επιδέχεται αμφισβήτησης. «Κάτι αντίστοιχο είχε, ίσως, πραγματοποιηθεί επί Χίτλερ ή την εποχή της Τουρκοκρατίας με τους γενίτσαρους. Σε ένα όμως δημοκρατικό κράτος είναι η πρώτη φορά που πραγματοποιείται», υπογραμμίζω γεμάτος αγανάκτηση Στο ΧΩΝΙ ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΦ, Γιάννης Σταυρόπουλος για να συνεχίσει; «Θα αποφασίζει, δηλαδή, για το εκπαιδευτικό πλαίσιο του αυτιστικού παιδιού ο εξαρτώμενος από την κυβέρνηση κρατικός υπάλληλος, που δεν ξέρει αν του χρόνου θα είναι στη δουλειά του».

4. «Κόβεται» η ειδική προφορική εξέταση.
Το νομοσχέδιο καταργεί ουσιαστικά και το αντικειμενικό κριτήριο της ειδικής προφορικής εξέτασης των αυτιστικών παιδιών, δεδομένου ότι προωθείται διάταξη, στην οποία αναφέρεται πως η προφορική ειδική εξέταση πρέπει να αποφεύγεται και να είναι η τελευταία λύση και μόνο μετά «από εμπεριστατωμένη αιτιολόγηση».

5. Καταργούν τη διάταξη δημιουργίας ειδικών σχολείων
Τέλος, αν και σε παλαιότερο νόμο οριζόταν η υποχρέωση του κράτους να δημιουργεί εξειδικευμένα σχολεία ή τμήμα αυτισμού για τα παιδιά του αυτιστικού φάσματος, που αδυνατούν να φοιτήσουν σε κανονικό σχολείο, το προωθούμενο νομοσχέδιο καταργεί τη συγκεκριμένη διάταξη. «Οι άνθρωποι αυτοί είναι επίορκοι, γιατί εισηγούνται την καταπάτηση των δικαιωμάτων που οι ίδιοι ορκίστηκαν να υπερασπίζονται. Όλη αυτή η διεργασία εξυπηρετεί μια άλλη σκοπιμότητα που είναι η δημιουργία ενός διοικητικού υποκόσμου δημοσίων υπαλλήλων, που παραβιάζουν συνειδητά το Σύνταγμα και τα ανθρώπινα δικαιώματα κατ΄ απαίτηση της εκάστοτε κυβέρνησης. Γεγονός που ισχύει για όλες τις χώρες που είναι στο ΔΝΤ, έχουν υψηλή διαφθορά και αντιμετωπίζουν τον πολίτη ως υποχείριο» καταλήγει ο κ Σταυρόπουλος.

Πηγή: Εφημερίδα «το χωνί»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου